HenrietteHall

Hvordan går det med jer???

20 indlæg i dette emne

Jeg er ikke så god til at få skrevet herinde, da jeg oftest er på, på mobilen.. Men jeg læser med :)

Hvordan går det jer allesammen??? Håber I alle har det godt!!!

Her går det fint, jeg er dog ret træt og har en del smerter, da jeg er på farten fra kl. 7:00-23:00 hver dag.. Jeg arbejder om aftenen og Lauge er ikke i dagpleje, fordi vi har ung pige om aftenen, så det er mor (og far) den hænger på.. Da min mand først kommer hjem 00:30 og jeg kommer hjem 22:35, så er det mig der står op med Lauge og tager i legestue med ham, handler ind osv. Så jeg føler mig ret spændt op til tider.. Det gjorde så, at jeg for en måneds tid siden tog kontakt til lægen og har været til 2 samtaler med ham og 1 graviditets lægebesøg.. Og har nu en sygemelding i baghånde, hvis jeg får brug for det :) Det har givet meget ro!!! Har fri i uge 42, og vil så på arbejde i uge 43 for at se hvordan jeg har det og hvis jeg har det skidt stadigvæk, så benytter jeg mig af sygemeldingen!!!

Vi har også været til vægtscanning :) Det er pga. min Gastric Bypass.. Lillebror lå 2% over gennemsnittet, så det var rigtig flot :) Det er jeg bare så glad for!!! Men Lauge var også 4200 g og 58 cm (selvom jeg også dengang var opereret), så var nok ikke så bange for om lillebror ikke også skulle få det han havde brug for.. Mine blodprøver lå også rigtig fint, så vi skal så først afsted igen, når jeg er i uge 32, fordi alt så så fint ud :)

Vi snakker navne og har indskrænket det til Magne, Toke og Frej.. Min favirit er nok Magne, men nu må vi se :) Brian skal jo også være enig :)

Nå, må hellere komme i gang med arbejdet igen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er godt nok også en æang dag du føre dig...

Men dejligt at høre at det går godt... Og at lillebror ligger over gennemsnittet...

Her hos mig der går det godt... Vi var til scanning d. 20 september og det hele så normalt ud, junior vlle bare ikke vise hvad køn den er, men vi fik tilbudt en vægtscanning i uge 32, fordi min start BMI var over 27, så vi håber vi kan se det til den tid...

men ellers er trætheden også begyndt at melde sig her... Har også fundet ud af at ejg skal til at tænke lidt over hvad jeg laver, for vi tog lidt for hårdt fat i weekenden og det resulterede så i konstante brystsmerter hele lørdagen... men det er heldigvis gået over nu, så nu skal jeg bare passe lidt mere på mig selv...

Jeg er også begyndt at købe forskellige ting til junior...har bla. købt puslepude, sengerand, badelagen, ammepude, seng med madras og lidt forskelligt tøj... Og selvfølgelig er barnevognen bestilt... Det var super dejligt at få den bestilt, så skal der ikke tænkes mere på det...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre at det går godt :) men sikke nogle lange dage du har..

Jeg har selv været til lægen idag (2. lægeundersøgelse) og har nu fået en sygemelding helt frem til min barsel begynder. Har fået store problemer med min lænd og bækken, derudover har jeg rigtig mange plukveer, som mange gange gør avs. Jeg har været sygemeldt fra starten af graviditeten af, da jeg har lidt af ekstrem graviditets kvalme og den er jeg stadig ikke helt af med.. Så er rigtig "spændt" på at finde ud af, hvad mit arbejde siger til, at jeg ikke kommer på arbejde mere i år..

Ellers er vi gået i gang med, at købe ind til den lille baby.. bl.a. puslepude og puslebord, lidt tøj, autostol...

Vi kan ikke begynde på, at indette børneværelse, da vi er i gang med at sælge vores lejlighed og vi ved ikke om vi når, at få den solgt inden baby kommer..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det rigtig godt.. altså kan da mærke at jeg er gravid nu, så skal til at tænke over hvor hårdt jeg presser mig selv. Kan fx ikke sidde ret op og ned på en stol i flere timer og kan heller ikke løbe længere. Men til gengæld spinner jeg og dyrker andet motion der ikke belaster lænden..

Mærker lille-fisen meget nu og det er da lidt spøjst at der er en der vil være medbestemmende på hvordan man sidder, hvis jeg ikke giver hende plads nok får jeg et los i siden ha ha

Er ved at have godt styr på indkøb. Tøj har jeg næsten ikke købt noget af, men ved vi arver en del og så håber jeg på at udnytte januar udsalg. Ellers mangler vi puslepladser, stofbleer, seng, kommode, lamper (med dæmpet lys til om natten), tilbehør til barnevogn, madresser og en masse småt.. Men vi skal helst have styr på det hele til 1 december, da december er måneden hvor jeg skal aflevere bachelor. Så vil gerne have det andet på plads inden.

Synes det er så hyggeligt at følge jer andre

p.s. mit største problem for tiden er at finde en vinterjakke der kan lynes hvor man ikke samtidig ligner Luna ha ha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her går det rigtig godt.. altså kan da mærke at jeg er gravid nu, så skal til at tænke over hvor hårdt jeg presser mig selv. Kan fx ikke sidde ret op og ned på en stol i flere timer og kan heller ikke løbe længere. Men til gengæld spinner jeg og dyrker andet motion der ikke belaster lænden..

Mærker lille-fisen meget nu og det er da lidt spøjst at der er en der vil være medbestemmende på hvordan man sidder, hvis jeg ikke giver hende plads nok får jeg et los i siden ha ha

Er ved at have godt styr på indkøb. Tøj har jeg næsten ikke købt noget af, men ved vi arver en del og så håber jeg på at udnytte januar udsalg. Ellers mangler vi puslepladser, stofbleer, seng, kommode, lamper (med dæmpet lys til om natten), tilbehør til barnevogn, madresser og en masse småt.. Men vi skal helst have styr på det hele til 1 december, da december er måneden hvor jeg skal aflevere bachelor. Så vil gerne have det andet på plads inden.

Synes det er så hyggeligt at følge jer andre

p.s. mit største problem for tiden er at finde en vinterjakke der kan lynes hvor man ikke samtidig ligner Luna ha ha

Jeg synes også det er super hyggeligt at følge hinanden herinde... Det er en god måde at få ideer om hvad man mangler at købe...

Vi skal også hen og male værelse til den store, før vi kan gå i gang med indrette til junior, så det skal vi op og købe maling til i dag, og så går vi måske i gang med at male i weekenden...

Men glæder mig virkelig tila t vi skal igang med at indrette værelse... bliver da super hyggeligt...

Men det lyder til at du mærker en hel mere liv end jeg gør, på trods af at du kun er 3 dage længere henne end jeg... Den anden dag sparkede den rimelig meget og så spurgte jeg kæresten om han ville mærke junior og det ville han selvfølgelig rigtig gerne, og da han så lagde hånden på, holdt den selvfølgelig op, typisk..

¨Men jeg kan tydelig mærke at L er blevet mere interesseret i min graviditet og junior... Jeg er super glad, for han har været med til alle undersøgelser, fødselsforberedelser, og tror også det er hans planer at han vil med til de sidste der kommer... Den næste jordemoder undesøgelse kan han desværre ikke komme med til, for vi kunne ikke få en tid om eftermiddagen og han arbejder natarbejde, så han ligger og sover om formiddagen...

Men glæder mig til at læse om yderligere opdateringer fra jer alle sammen... og følge jer løbende...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men det lyder til at du mærker en hel mere liv end jeg gør, på trods af at du kun er 3 dage længere henne end jeg... Den anden dag sparkede den rimelig meget og så spurgte jeg kæresten om han ville mærke junior og det ville han selvfølgelig rigtig gerne, og da han så lagde hånden på, holdt den selvfølgelig op, typisk..

Synes også vikkelig jeg mærker meget nu.. og man kan se små buler på maven, gennem tøj og det hele, når den holder fest :loveshower

Ha ha det med at den stopper når der er andre der lægger hånden på maven kender jeg alt for godt. Tror måske min mand har mærket den 5 gange ialt, fordi den altid stopper når han nærmer sig <_< Men en af mine veninder har da set dens spark og så har jeg filmet den, bare lige for at bevise at den er god nok :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes også vikkelig jeg mærker meget nu.. og man kan se små buler på maven, gennem tøj og det hele, når den holder fest :loveshower

Ha ha det med at den stopper når der er andre der lægger hånden på maven kender jeg alt for godt. Tror måske min mand har mærket den 5 gange ialt, fordi den altid stopper når han nærmer sig <_< Men en af mine veninder har da set dens spark og så har jeg filmet den, bare lige for at bevise at den er god nok :rolleyes

Okay, ja så meget liv har jeg ikek derinde endnu...

Kan ikke se den sparke endnu, men glæder mig til at det sker...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej med jer!

Hyggeligt at høre hvordan det går med jer :)

Her går godt :) jeg har arbejdet en del de sidste 3 uger og kan godt mærke det hårdt at arbejde meget nu hvor jeg er gravid. Har været vildt træt hver aften. :zzz

Ud over det så er der liv og glade dage i babyhulen :) jeg kan mærke liv hver dag og rigtig meget endda :loveshower synes det er fantastisk og nyder hvert øjeblik :)

Jeg har også som dig Sinning med vinterjakke!! Overvejer om jeg skal købe en ventevinterjakke, men er lidt for nærig til at bruge så mange penge på en jakke jeg kun skal bruge i kort tid....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også som dig Sinning med vinterjakke!! Overvejer om jeg skal købe en ventevinterjakke, men er lidt for nærig til at bruge så mange penge på en jakke jeg kun skal bruge i kort tid....

Altså vil da gerne give 500 kr i hogm hvis den ellers bare sad ordentligt, men hvis det alligevel ligner et telt man har på kan man jo lige så godt låne en af sin kæreste synes jeg... så kan godt være det ender med det her..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

yes så fandt jeg lige en jakke i hogm mama.. 400 kostede den og jeg lignede ikke en hval men så gravid ud... skønt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skønt :) det kan være jeg skal en tur i HM og kigge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er farligt at komme i H&M...

De har så mange fine ting... både mama tøj og tøj til junior...

det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse...

Var forresten lige på udsalg i babysam i dag og fandt en barnevognsrand til 39,95 og så en aktivitetsbøjle til 49,95, det kune ejg jo ikke stå for... Jeg sparede dælme 140 kr...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det er farligt at komme i H&M...

De har så mange fine ting... både mama tøj og tøj til junior...

det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse...

Var forresten lige på udsalg i babysam i dag og fandt en barnevognsrand til 39,95 og så en aktivitetsbøjle til 49,95, det kune ejg jo ikke stå for... Jeg sparede dælme 140 kr...

Ej det lyder billigt.. kunne være jeg skulle derud hi hi

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ej det lyder billigt.. kunne være jeg skulle derud hi hi

ja det synes jeg også at det var... Så det var ejg da nødt til at have... De har rigtig mange gode tilbud i øjeblikket pga fødselsdag...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes lige vi skal have denne tråd op igen.. Hvordan går det rundt omkring med de tykke maver og gener?

Jeg stornyder at være gravid. Synes det er så hyggeligt at mærke den lille, selvom jeg da til tider får nogle chok når hun losser igennem :)

Min mand er bare så god til at deltage og glæder mig sådan til at se ham med den lille i armene, er sikker på jeg smelter :)

Af gener begynder der da at komme lidt, men må sige at jeg har det meget let. Det er kun smågener. Er begyndt at få lidt krampe i benene om natten og næseblod når jeg pudser næse. Er også begyndt at lække lidt fra brysterne nu, så det system virker da he he.

Men alt i alt går det skide godt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes lige vi skal have denne tråd op igen.. Hvordan går det rundt omkring med de tykke maver og gener?

Jeg stornyder at være gravid. Synes det er så hyggeligt at mærke den lille, selvom jeg da til tider får nogle chok når hun losser igennem :)

Min mand er bare så god til at deltage og glæder mig sådan til at se ham med den lille i armene, er sikker på jeg smelter :)

Af gener begynder der da at komme lidt, men må sige at jeg har det meget let. Det er kun smågener. Er begyndt at få lidt krampe i benene om natten og næseblod når jeg pudser næse. Er også begyndt at lække lidt fra brysterne nu, så det system virker da he he.

Men alt i alt går det skide godt :)

Hvor er det bare dejligt, at høre, at du har det godt og virkelig nyder din graviditet :)

Jeg selv nyder det desværre ikke så meget, som jeg gerne ville...

Baby har det super godt og er meget aktiv døgnet rundt. Elsker at mærke ham bokse rundt og glæder mig helt vildt til, at have ham i mine arme :loveshower

Desværre er der ikke mange ting, som har ændret sig for mig. Har stadig kvalme, problemer med lænd og bækken, er meget træt og sover rigtig dårligt om natten, men det er heldigvis det hele værd :7himmel :7himmel :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her der går det super godt... Jeg mærker vildt meget liv hver dag... Og nogen gange er det virkelig kraftige spark den kommer med, det er lidt underligt... og L han er begyndt aktivt at deltage også...Jeg nyder det virkelig i fulde drag...

Vi er stille og roligt ved at få samlet udstyr, så vi er klar til junior kommer...

Synes det er vildt at tænke på at der er 3 mdr. til jeg har termin, tiden går bare alt for stærkt...

Nu er der kun 1 mdr. til vi skal scannes igen.. Bliver rigtig spændende om junior vil vise køn eller hva, men vil den ikke, så er der jo ikke noget at gøre ved det, vi ser det da heldigvis når jeg føder...

Vi var nede og se fødegangen og barselsgangen i fredags på svendborg sygehus...

Har også fået bestilt tid til jeg skal have taget mavebilleder... Det blev d. 12 januar...Er spændt på om L han tager med, men ellers tager jeg afsted selv...

det var en lille opdatering fra mig af...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at følge med i jeres graviditeter... Glæder mig simpelthen til at se billederne af alle de nyfødte bebser :)

Herhjemme kaster jeg stadig op stort set hver dag.. Det er ved at være noget anstrengende. Jeg har også stadig bækkenløsning og småbløder en gang imellem. Man kan jo sagtens holde humøret oppe når man tænker på gevinsten ved alle de gener :)

Jeg skal ikke scannes mere i denne graviditet så nu er det bare at vente på ham. Jeg fik også nogle fantastiske billeder af ham til 3D scanningen.

Tænk at der nu kun er to terminsgrupper foran os.. Synes ikke det er så længe siden vi var den nederste..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er det dejligt at følge med i jeres graviditeter... Glæder mig simpelthen til at se billederne af alle de nyfødte bebser :)

Herhjemme kaster jeg stadig op stort set hver dag.. Det er ved at være noget anstrengende. Jeg har også stadig bækkenløsning og småbløder en gang imellem. Man kan jo sagtens holde humøret oppe når man tænker på gevinsten ved alle de gener :)

Jeg skal ikke scannes mere i denne graviditet så nu er det bare at vente på ham. Jeg fik også nogle fantastiske billeder af ham til 3D scanningen.

Tænk at der nu kun er to terminsgrupper foran os.. Synes ikke det er så længe siden vi var den nederste..

De tanke har jeg også haft med at vi næsten ligger oppe i toppen... Det er lidt vildt synes jeg...Men hold da op hvor bliver det spændende..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes også bare det er spændende at høre hvordan det går hos jer andre... Er ked af at høre at i skal bøvle sådan med at være gravid.. Håber at i kan se mod lyset for enden af tunnelen, det kommer da tættere og tættere på hele tiden nu.

Jeg tænker også december plejer altid at flyve afsted med julehygge og besøg og så pludselig har vi januar... Jeg tror dog ikke jeg føder før februar, men nu må vi se :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER