Guest

Svamp på brystet

7 indlæg i dette emne

Jeg har vist desværre fået svamp på det ene bryst og ringede derfor til lægen i morges. Han sagde jeg skulle købe noget der hedder Brentan på apoteket så det har jeg været forbi og gøre. Nu sidder jeg så og kigger på og bliver alligevel i tvivl om det er det rigtige jeg har fået.

Jeg har fået en creme jeg skal smører på brystet, som f.eks. også kan bruges til fødderne. Det kan umiddelbart godt bruges mens man ammer. Men jeg tænker at Ronja jo skal have brystet i munden bagefter. Er det så fint nok at jeg vasker brystet inden? eller kan man få noget andet creme som ikke skal vaskes af?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dan Hannah var spæd havde hun en periode med trøske. Der fik jeg af lægen ordineret noget Brentan mundgelé, som jeg skulle "smøre" hende med i munden og så skulle jeg også bruge det på mine bryster.. Det behandler i hvert fald svamp og det må hun gerne spise - det smager oven i købet godt.. :super Men om det er "nok" til at behandle :hophop ved jeg ikke, jeg skulle jo smøre mine for at forebygge..

Håber du snart får bugt med det. :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte nok at der var noget der ikke skulle vaskes af inden hun skal spise. Det kan da være jeg lige skal forbi apoteket igen i morgen og spørge igen.

Tak :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte nok at der var noget der ikke skulle vaskes af inden hun skal spise. Det kan da være jeg lige skal forbi apoteket igen i morgen og spørge igen.

Tak :kram

Det var i hvert fald så lidt.. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænkte nok at der var noget der ikke skulle vaskes af inden hun skal spise. Det kan da være jeg lige skal forbi apoteket igen i morgen og spørge igen.

Tak :kram

Det er Brentan mundhulegel, og den er på recept, så du må hellere ringe til lægen i morgen tidlig, så du kan få det med hjem, når du alligevel går på apoteket.

Du bør smøre dine bryster lige efter du har ammet, så det når at virke til næste gang du skal amme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Begge gange jeg har ammet har jeg (efter lægens anvisning) brugt almindelig brentan. Der sker ikke noget ved at babyer sutter på brystet efter og jeg tror ikke at gelé er nok til at behandle brystvorterne. Men jeg ville også købe mundgelé så Ronja også kommer i behandling.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik altså at vide af både læge og apoteket, at almindelig Brentan skal skylles af, og at det var vigtigt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER