helle b

1. Jordemoder-besøg

11 indlæg i dette emne

Hej :)

Jeg skal til 1. JM besøg på torsdag.

Hvornår skal I andre afsted ?

Er der nogen som har været afsted, og vil fortælle lidt om det ?

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal på tirsdag :-), men følger lige med hvis der er nogen der fortæller...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal på tirsdag :-), men følger lige med hvis der er nogen der fortæller...

Hej :)

Jeg har så været afsted.

Der skete nu ikke så meget. Vi snakkede lidt om tidligere graviditet, fødsel og amning.

Fik målt blodtryk og tjekket urin.

Fik nogle brochure og nogle papirer til statsamt.

skal først afsted igen 1.december.

hvordan gik det med dig ?

:balloons

Helle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det var mest snak om hvordan og hvorledes, da det er vores første barn, så vi er jo helt nye i det her :whistling

Meget udfyldning af papirer... jeg troede ellers vi snart var færdige med det :rolleyes og så fik jeg at vide at der var nogle særlige foranstaltninger ved min fødsel, da jeg får noget medicin, som gør, at vores barn kan være lidt sløvt efter fødslen...

Men det var slet ikke den jordemoder som normalt er tilknyttet os, så det bliver spændende at hilse på den rigtige i slutningen af nov.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg har lige fået indkaldelse, skal afsted på tirsdag kl 12.30

Glæder mig:yay

Men det er måske bare samtale og underskrivning, skal manden være med eller er det lige meget??

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Jeg har lige fået indkaldelse, skal afsted på tirsdag kl 12.30

Glæder mig:yay

Men det er måske bare samtale og underskrivning, skal manden være med eller er det lige meget??

hej :)

Min mand var ikke med. Her var det bare snak og spørgsmål, noget papirhalløj og jeg fik målt blodtryk.

Ikke videre spændende. Men næste gang tror jeg han skal med :)

-men det er vel individuelt. Det er andet barn her, så jeg vidste der ikke ville ske det helt store.

:balloons

Helle.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi var afsted begge to, det synes vi begge var rart.... Men det er jo så også vores første :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var afsted, ikke særlig sindsoprivende, fik en masse afvide,

som jeg havde læst mig til i forvejen, men der var da også noget papirnusseri.

Vi har valgt at fødslen skal foregå i Holbæk, vi bor i Slagelse og her blev fødeafdelingen lukket for et halvt årstid siden. Så lægen sagde at der var Næstved, Holbæk eller hjemme. Vi valgte som sagt Holbæk.

I Slagelse er der så en jordemoder konsultation, hvor jordmødrene fra henholdsvis Næsved og Holbæk skiftes til at sidde.

Nu er det så at jeg har fået tilknyttet en jordemoder fra Næstved, som skal have mig fast frem til fødslen. Hun talte så konstant om Næstved og hvordan de gjorde tingene dér, rutiner, smertestillende, osv.

Der var det jo, at jeg som førstegangsfødende, gerne ville have af vide, hvordan tingene foregår der, hvor jeg rent faktisk skal føde, så jeg ved hvilke ting jeg skal forberede mig på, tage stilling til mm. i stedet for at være lige så uvidende og føle, at hun prøver, at overtale mig, til at føde et andet sted, som er længere væk fra min mands arbejde, min familie og især min søster, som jeg gerne vil have med til fødslen.

Kan man godt bede om at få en anden jordemoder? alene af den grund.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det tror jeg godt du kan... det vigtigste er jo at du føler dig tryg :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal afsted den 9 november :glad

Med Josefine var John med til første JM besøg, og ikke flere, for vi fandt ud af at det er ret ligegyldigt at han var der, så han skal ikke med denne gang... så bare til scanninger med ham..

Jeg husker faktisk slet ikke hvad det var første gang, men ja, en masse papirnusseri og snak om hvordan man har det..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var afsted, ikke særlig sindsoprivende, fik en masse afvide,

som jeg havde læst mig til i forvejen, men der var da også noget papirnusseri.

Vi har valgt at fødslen skal foregå i Holbæk, vi bor i Slagelse og her blev fødeafdelingen lukket for et halvt årstid siden. Så lægen sagde at der var Næstved, Holbæk eller hjemme. Vi valgte som sagt Holbæk.

I Slagelse er der så en jordemoder konsultation, hvor jordmødrene fra henholdsvis Næsved og Holbæk skiftes til at sidde.

Nu er det så at jeg har fået tilknyttet en jordemoder fra Næstved, som skal have mig fast frem til fødslen. Hun talte så konstant om Næstved og hvordan de gjorde tingene dér, rutiner, smertestillende, osv.

Der var det jo, at jeg som førstegangsfødende, gerne ville have af vide, hvordan tingene foregår der, hvor jeg rent faktisk skal føde, så jeg ved hvilke ting jeg skal forberede mig på, tage stilling til mm. i stedet for at være lige så uvidende og føle, at hun prøver, at overtale mig, til at føde et andet sted, som er længere væk fra min mands arbejde, min familie og især min søster, som jeg gerne vil have med til fødslen.

Kan man godt bede om at få en anden jordemoder? alene af den grund.

Ja det tror jeg også godt du kan.

Du skal jo føle tillid og ha det godt med din jordemoder.

held og lykke :)

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER