Prinsessemor

Bider sin storesøster

4 indlæg i dette emne

Ida og Alma ELSKER virkelig hinanden, og jeg syntes det er vildt så godt de kan lege sammen på trods af at alma kun er 16 mdr gammel.

Men som alle andre søskende "skændes" de jo også og der har Alma det med at , når hun bliver frustreret over noget, at bide sin storesøster, det er virkelig bid så hun får store røde mærker og Ida bliver selvfølgelig rigtig ked af det, men kunne aldrig drømme om at gøre modstand.

på en måde har jeg lyst til at sige til Ida hun skal give hene igen bare en gang , men tror heller ikke det er løsningen.

Jeg har snakket med vuggestuen og der bider hun aldrig, ej heller os voksne, det er kun sin søster, og hun bliver også rigtig ked af det når hun har gjort det kan jeg mærke.

Andre der har prøvet det samme? og har haft held med at afvænne hende fra det ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annika havde også en overgang hvor hun bed Tobias. Hun gjorde det ikke i dp eller ved andre børn, kun Tobias. Det gik heldigvis over, da Annika begyndte at få et sprog. Så jeg har desværre ikke et godt råd til dig, andet end at hvis i kan høre der er optræk til konflikt mellem dem, så skynd jer ind og skille dem ad inden hun når og bide.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg har for ikke så længe set en spændende dokumentar om mennesker og vores til tider dyriske adfærd som ligger i os alle, mere eller mindre skjult, og det at bide er en del af det dyriske, som er den måde dyrene leger med hinanden på, eller kommunikerer etc.

Det skal de selvfølgelig lære ikke er ok i vores kultur :)

Den måde jeg plejer at anbefale forældre i mine tidligere daginstitutioner er at mor/far i en periode skal være LIGE bag ved det bidende barn når det er i en situation hvor det kan tænkes at opstå. Når barnet så bider, så grib barnet, træk det hurtigt væk og hold to fingre på barnets mund og sig "NEJ" og ryst på hovedet meget alvorligt.

Sæt barnet på gulvet og lad derefter som ingenting. Det her er slf alt efter barnet der biders alder og jeg går ud fra Alma ikke har det store ordforråd endnu. Trøst den store og pust og kærtegn der hvor der er bidt og ignorer fortsat den lille.

Derefter skal du træde et par skridt tilbage for at se om situationen gentager sig og gør den det, skal du gøre det hele om igen.

Du skal vide at barnet ikke gør det for at gøre den anden ondt eller noget, det er tegn på voldsom (dyrisk) leg som er meget meget naturlig i forhold til hvor vi stammer fra, men ikke ifht vores kultur. :)

Det er derfor det er en rigtig dårlig idé at bide tilbage!!! Man lærer heller ikke et barn det ikke må slå ved at slå det.

Barnet vil herefter lære (forhåbenligt) at når jeg bider så stopper al det sjove og jeg bliver trukket væk, og det er jo ikke fedt!

Håber det lykkes jer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar :)

Nej Alma har ikke ret meget sprog endnu, hun er til gengæld langt fremme motorisk (gik bla. da hun var 10 mdr.) og jeg kan tit hvis jeg er der, nok godt se når de dumme situationer opstår , når de lejer og begynder at skændes, så hviner alma som en gris og til sidst bider hun.

Mettemor: tror jeg vil prøve din beskrivelse næste gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER