Barbamama

Ændrer sexlysten sig når pillerne smides?

13 indlæg i dette emne

Okay, ved godt at det her er et RET intimt spørgsmål, så forstår godt hvis nogen ikke vil svare. :blush Og måske skal man heller ikke læse videre, hvis man ikke gider lære mig at kende på lidt mere intimt plan :P

Men jeg tænkte på, om sexlysten ændrer sig når man hopper af p-pillerne? Det er jo nogle hormoner, som man pludselig ikke tager (og såvidt jeg har forstået det, så producerer kroppen tilgengæld nogle andre?)... Og jeg synes flere gange at jeg har læst om undersøgelser, der viser at kvinder har øget sexlyst (og manden mere lyst til kvinden) under ægløsningen...

Selv vil jeg godt indrømme at jeg er liiiiiidt doven seksuelt. :whistling Men når jeg tænker på at skulle af p-pillerne så er det lidt som om at jeg føler mig som et mere seksuelt væsen. Jeg ved ikke, om der kommer nogle urinstinkter frem med at nu skal jeg være frugtbar og kvindelig og "have noget ud af sex"...

Det handler (umiddelbart) IKKE om at jeg tænker, at der bare skal gås amok fordi nu skal der bare laves en baby... Men tanken om at kunne lave en baby gør mig lidt mere opmærksom på mit køn, og jeg tror at dét påvirker seksualiteten... Er det helt mærkeligt? :unsure

Andre der har (haft) det på samme måde? Eller har mærket andre ændringer i det seksuelle i forbindelse med PB?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min sexlyst har ikke ændret sig specielt meget siden jeg stoppede med pillerne, og det er nok også meget godt, for hvis den gjorde ville min mand nok ikke fred ret mange timer af dagen, da min seksuelle appetit er meget stor :whistling

Men jeg kan nu stadig godt fornemme lidt af det du snakker om, med at føle at det er lidt noget andet når man pludselig er bevist om, at man sådan set kan blive gravid af det stads ;) det gør altså alligevel et eller andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min sexlyst har ændret sig rigtig meget efter jeg har smidt pillerne.. Og har UTROLIG meget lyst under ægløsning :seng :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det på fuldstændig samme måde! Det er som om et eller andet oppe i mit hoved har ændret sig. En eller anden urkraft der er klar over at der er en mening med det her ud over 'bare' at nyde hinanden! Jeg er også en smule doven seksuelt normalt, men nu kan jeg slet ikke vente til min mens er slut så jeg kan kaste mig over min stakkels sagesløse mand. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes ikke den ændrede sig fordi jeg smed ppillerne.. men som dig er det mere tanken om det at lave en baby... Det gav altså lidt ekstra, tror det er et instinkt der kommer frem.. Og her gælder det samme stadig selv om jeg er blevet gravid, bare tanken om hvad vi er ved at skabe sammen min mand og jeg, gør altså et eller andet ved mig :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ofte kan p-piller nedsætte sexlysten.

Før vi startede på projekt baby var jeg en periode uden p-piller da vi skulle teste om jeg kunne tåle dem.

Og der kommenterede min mand (daværende kæreste) at jeg havde meget mere lyst. Og dette har jeg helt klart selv kunne mærke.

Desuden er sex MEGET bedre for mig når jeg ikke tager p-piller (du kom selv ind på det indtime :whistling )

Så jeg siger glæd dig. Hvis jeg kan slippe gider jeg ikke på p-piller igen, da man nu kan se hvilke ulemper/bivirkninger de har haft

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nååååå men det lader jo til at der var hold i min hunch og at jeg (og manden) har noget at glæde mig til :P :bunny :D

Hvis det virkelig holder stik, så tror jeg altså heller ikke at jeg har lyst til at skulle på p-piller igen :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ha ha så skal i bare forberede jer på en hulens masse børn :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ha ha så skal i bare forberede jer på en hulens masse børn :goodluck

Du lokker :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min sexlyst ændrede sig markant efter jeg stoppede med p-pillerne, på den gode måde.. :whistling .. Men om det var fordi, at vi nu kunne være sammen uden at skulle tænke på prævention, eller det reelt var p-pillerne, er svært at sige.

Jeg skal i hvert fald aldrig nogensinde tage p-piller igen.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik meget øget sexlyst her da jeg gik af p-pillerne.. den aftog lidt igen jo flere måneder jeg var af pillerne og projektet ikke lykkedes. Efter det lykkes er lysten helt forsvundet, men det en helt anden snak ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har helt klart mere lyst uden p-piller, men jeg tænker lidt på om det mon har nogen sammenhæng med at det også har været "lysten til at få børn" der har overtaget. Jeg har kun smidt pillerne 3 gange og det er alle tre gange for at få børn.

Whatever... uanset hvilken årssag det kommer af, så er min lyst i hvert fald forøget :hump

Tilgengæld synes jeg at jeg har meget ondt ved ægløsning <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fik meget øget sexlyst her da jeg gik af p-pillerne.. den aftog lidt igen jo flere måneder jeg var af pillerne og projektet ikke lykkedes. Efter det lykkes er lysten helt forsvundet, men det en helt anden snak ;)

Pyha der melder jeg mig på banen. det er meget bergrænset efter positiv test.

Lige de første uger efter testen var det ikke fordi jeg ikke havde lyst, men frygten for der kunne ske noget så jeg fik en SA, var simpelthen for stor. Derefter kom min fantastiske kvalme. Og kaster op ved bevægelser og berøring. sååå der er sex ligesom udelukket. Håber dog snart det går over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER