Lotte

Graviditet og håndbold

4 indlæg i dette emne

Overskriften siger sig selv.... jeg er lige kommet igang med håndbold igen efter en del år med skade, og jeg er bare så glad for det :)

Jeg er nu gravid, planlagt graviditet, og er jo ovenud lykkelig...

men, kan jeg fortsat spille håndbold, til jeg ikke føler jeg fysisk kan mere, eller bør man stoppe med det samme man finder ud af man er gravid??

råd og erfaringer søges

Tak piger :balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu ved jeg godt, at der er en vis forskel, men Gritt Jurak spillede indtil hun ikke kunne være med fysisk mere, og trænede med (minimum på kondicykel) lige indtil dagen før hun fødte.

Jeg ville fortsætte med at træne med, så længe jeg kunne, og så holde når jeg kunne mærke kroppen ikke var med på den længere.

Hvis du er i tvivl, så tag en snak med din læge. Det er jo sundt at holde sig igang selv om man er gravid, MEN håndbold er jo en kontaktsport, hvor der ikke gives garantier...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tillykke med maven...:-) Kan godt forstå din glæde både med din lille spire men også at du efter så lang tid kan vende tilbage til håndbolden...

MEN jeg fik anbefalet at man jo kan være med til den fysiske træning, men holde sig fra kamp træningen..Jeg tænkte at hvis du får en hånd i maven hårdt eller bliver skudt i maven med bolden så kan det måske skade den lille.... Jeg var med til stort set alle træninger indtil uge 30 selvfølgelig var nogen dage svære, jo længere man kom hen.... Men lyt til din krop og vær med så meget som muligt.... Held og lykke med det hele...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har selv spillet håndbold, og dengang stoppede alle med det samme, da de blev gravide.

Du kan selvfølgelig følge løbetræningen så langt hen ad vejen, som det er muligt for at bevare kontakten til de andre tøser, men jeg ville personligt ikke deltage i selve træningen, både for din egen skyld men tænk hvis en holdkammerat kom til at give dig en lidt for hård tackling, så det værste skete... det ville selvfølgelig være forfærdeligt for dig, men også for din holdkammerat.

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER