Klitgaard1990

HJÆÆÆÆLP! - Skemad

8 indlæg i dette emne

vi har fået at vide af SP at vi skal give hende kartoffelmos osv, men at det ikke må være helt pureret, der skal være lidt klumper i... men tøsen NÆGTER at spise det.. hun vil KUN når det er helt pureret... hver gang hun får en skefuld ind i munden, spytter hun det ud og stikker i et hyl... og det hjælper ikke at snakke eller pjatte med hende samtidig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske skulle du prøve at starte med frugtmosen i stedet for kartoffelmos..... Frugtmosen er lidt sødere, og glider måske nemmere ned, selv om der er klumper i. :goodluck

Marlon er heller ikke vild med klumper, men når vi laver risgrød, og putter lidt klumpet frugtmos ovenpå, så går det bedre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hun spiser grød med klumper i, uden problemer.. frugtmos er hun ikke så vild med.. det har hun overhovedet ikke været på noget tidspunkt.. og vi har fået at vide af SP at vi SKAL altså til at starte på sådan noget som kartoffelmos med små klumper i, for ellers vil vi få problemer senere hen med at få hende til at spise fast føde.. (har både givet dem en ORDENTLIG omgang med elpiskeren og bagefter most det så godt jeg kan med en gaffel)

og hun skal starte på at få fisk og kød også, inden hun bliver 7 mdr fordi det SKAL de være startet på inden 7 mdr ifølge vores SP

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søn er heller ik glad for klumper .. så er også lidt lost .. i det hele taget er det grøntsagsmos ik noget hit .. og kartofler nægter han at spise .. prøv med gulerødder eller broccoli ..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hun spiser grød med klumper i, uden problemer.. frugtmos er hun ikke så vild med.. det har hun overhovedet ikke været på noget tidspunkt.. og vi har fået at vide af SP at vi SKAL altså til at starte på sådan noget som kartoffelmos med små klumper i, for ellers vil vi få problemer senere hen med at få hende til at spise fast føde.. (har både givet dem en ORDENTLIG omgang med elpiskeren og bagefter most det så godt jeg kan med en gaffel)

og hun skal starte på at få fisk og kød også, inden hun bliver 7 mdr fordi det SKAL de være startet på inden 7 mdr ifølge vores SP

Hvor lang tid har i prøvet jer frem med kartoffelmosen? Det tager lidt tid før de vænner sig til smagen og jeg har hørt at kartoffel ikke lige er det nemmeste at få dem til at spise først... Elias ville heller ikke have sin kartoffelmos før jeg puttede gulerodsmos i og er først nu begyndt at ville have ren kartoffelmos... Jeg begyndte også at erstatte MME (eller MM) med sødmælk i maden, det hjalp også virkelig meget på det hele... Måske skulle du prøve det? Og det der med klumperne - hop op og fald ned på det - det kommer henad vejen...

Jøsses! Så har jeg da travlt med at få startet på fisk og kød, Elias er 7½ måned og vores SP har sagt, at vi har GOD tid til at få kørt de forskellige slags grøntsagsmos osv ind, så vi har slet ikke tænkt på kød endnu, men prøv at lade hende smage nogle forskellige ting lidt efter lidt - Elias snuppede en agurk og begyndte at gnave i den i går (og ku lide det) og i dag bed han sig fast i mit æble mens jeg gik og spiste af det med ham på armen... deres mod på at prøve de ting vi putter i munden bliver altså også større med alderen... Prøv jer frem og se hvad hun bryder sig om!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kartoffelmosen VAR med gulerod den dag. Og det på glas vil hun hellere end gerne spise. Har også prøvet med blomkål. Har også overvejet om det mme ødelægger hele

Smagen og at det derfor smager grimt. Kira har de sidste 3 dage både fået agurk og let kogte gulerødder i stave efter måltiderne som hun selv kunne sidde og gnaske i.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og hun har prøvet kartoffelmos omkring 15 gange nu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER