Miss-Mette

Bæresele

12 indlæg i dette emne

Vi vil ønske os en bæresele til at kunne have Frederik med lidt lettere over alt, men hvilken skal vi ønske os og hvorfor?! Selv har vi kig på en BabyBjörn men er den god for Frederik?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har haft en baby bjørn bæresele, men har faktisk været mere glad for min slynge. Ikke at den ikke fungerede men mine børn har været vilde med at ligge i slyngen også når de blev ældre!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft to slynger, en strækvikle, en BabyBjörn og har nu en Ergobaby.

Strækviklen var jeg glad for, da Josephine var ganske lille, den var nem og bekvem og hun sad/lå godt. BabyBjön har jeg brugt til alle tre og har været ok tilfreds med, men jeg synes hurtigt de bliver for tunge og de hænger i skridtet uden benstøtte.

Min absolutte favorit, som jeg stadig bruger, når klapvogn er uhandy, er Ergobaby'en. Den kan sidde på maven, på ryggen og på hoften og man kan få babyindsats til den også. Vi bruger den mest på ryggen nu, hvor Josephine er næsten to, og den sidder godt og støtter både os og hende de rigtige steder. Den vil jeg klart anbefale! Vi har Performance-modellen, så min mand også kan bruge den.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har haft to slynger, en strækvikle, en BabyBjörn og har nu en Ergobaby.

Strækviklen var jeg glad for, da Josephine var ganske lille, den var nem og bekvem og hun sad/lå godt. BabyBjön har jeg brugt til alle tre og har været ok tilfreds med, men jeg synes hurtigt de bliver for tunge og de hænger i skridtet uden benstøtte.

Min absolutte favorit, som jeg stadig bruger, når klapvogn er uhandy, er Ergobaby'en. Den kan sidde på maven, på ryggen og på hoften og man kan få babyindsats til den også. Vi bruger den mest på ryggen nu, hvor Josephine er næsten to, og den sidder godt og støtter både os og hende de rigtige steder. Den vil jeg klart anbefale! Vi har Performance-modellen, så min mand også kan bruge den.

wau sådanne en ERGObaby bæresele er da helt sikkert sådan en vi skal ønske os!

Men hvilken er performance udgaven? Jeg kan kun finde denne model, hvor der er en mand som model http://www.filabel.dk/shop/Slynger/Slynger+B%c3%a6reseler/pr-ERGOB-11326.aspx

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Performance-udgaven, hvis nu du skulle handle hos Amazon alligevel :)

ERGOBABY

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det er mærkeligt at de så viser den anden Organic model med en mandlig model, hvis den ikke er optimal til en mand også?!!!

Ville I vælge en performance i stedet for den Organic jeg har linket til tidligere???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg kan læse det, er den der hedder organic lavet af økologisk bomuld/materiale, hvor den anden performance er lavet delvist af polyester. Personligt kan jeg bedst lide noget der er lavet i bomuld, fordi det ikke bliver så varmt og man/baby kan ånde bedre i materialet. Jeg tror ligeså godt mænd kan bruge organic modellen som den anden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som jeg kan læse det, er den der hedder organic lavet af økologisk bomuld/materiale, hvor den anden performance er lavet delvist af polyester. Personligt kan jeg bedst lide noget der er lavet i bomuld, fordi det ikke bliver så varmt og man/baby kan ånde bedre i materialet. Jeg tror ligeså godt mænd kan bruge organic modellen som den anden :)

Så er det afgjort, det bliver en Organic vi ønsker os - MANGE tak for hjælpen piger :lovebk

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener at have hørt, at bæreseler ikke er ret gode til specielt drenge, da polstringen i selen gør, at de bliver ret varme ved testiklerne.. men ved ikke om det holder vand.

Vi havde både en Babybjörn og en slynge til vores datter. Var klart mest glad for slyngen. Slyngen kunne jeg bruge i timevis, hvor jeg derimod med bæreselen havde ondt i ryggen efter 20 minutter..

:)

Edit: så lige I allerede havde bestemt jer... :oops

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu kan jeg se du har bestemt dig...... Men vil bare sige at vi også har en ergobaby, og den er SKØN..... Den bliver i rigtig glade for! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har jo Perfomance-modellen og den er lavet med ventilation i stoffet, hvilket bomuldsmodellen ikke er. Den holder barnet bedre afkølet. Kunstmaterialet leder varmen væk, hvorimod bomuld opsuger evt. sved og varme og bliver fugtige - ligesom med bomuldsbodyer kontra uldbodyer. Og remmene er mere flexible på den, så både en stor og en lille person kan bruge samme sele, de andre modeller er mindre flexible ift. størrelse på den der bærer.

Og nej, det har ikke noget på sig, at drenge ikke må sidde i bæresele, ligesom det heller ikke har noget på sig at de ikke kan tåle hoppegynge og gå stol.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER