Guest

PCO-behandling

6 indlæg i dette emne

Hej piger :)

Hvilken form for behandling er i, i? Og er der et bestemt sted i cyklus man skal starte?

Nu har jeg nemlige for anden gang i træk opdaget min mens :o Dog, med 37 dage imellem - men jeg tror min mens er under opstart igen og har ellers ikke set det siden februar..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De fleste pco'er bliver sat på metformin.... og størstedelen har stor effekt af det.

Derudover handler behandlingen jo om man skal igang med hjemmerul, iui eller ivf behandling. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De fleste pco'er bliver sat på metformin.... og størstedelen har stor effekt af det.

Derudover handler behandlingen jo om man skal igang med hjemmerul, iui eller ivf behandling. :)

Skal man starte et bestemt sted i cyklus med metformin?

Og så er jeg vist nødt til at bede om en forklaring på de andre ting :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal man starte et bestemt sted i cyklus med metformin?

Og så er jeg vist nødt til at bede om en forklaring på de andre ting :)

Altså metformin er jo et præparat som virker blodsukkernedsættende. Og bruges derfor specielt til mennesker med type 2 diabetes. Derfor kan man starte på det når som helst. Men det vil din gyn nok fortælle dig nærmere om, hvis han/hun syntes du skal have det.

Hjemmerul = Man får hjælp med evt. perlutex/pergotime, scanninger - og ellers forsøger man sig der hjemme...

IUI = insemineringer...

IVF = Reagensglas behandlinger.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal man starte et bestemt sted i cyklus med metformin?

Og så er jeg vist nødt til at bede om en forklaring på de andre ting :)

Metforminen hjælper med at justere dit insulin-niveau og er på ingen måde cyklusbestemt, så det kan startes på en hvilken som helst dag.

De fleste PCO´ere får hormoner for at stimulere ægmodning, men det svinger meget, hvor store doser der behøves - det kan både være som piller og som sprøjter. Om man skal prøve at lave baby hjemme i dobbeltsengen eller om man skal have IUI (insemination) afhænger af mandens sædkvalitet.

Hvis dette ikke virker kan man gå videre til IVF/ICSI (reagensglasbefrugtning), men det ligger ikke liiige om hjørnet, hvis I først lige er startet i behanndlig.

Håber, at lidt hjælp kan give Jer to streger :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak for svar :)

Jeg skal til gynækolog på mandag og så må vi se hvad hun mener :)

Manden er i Afghanistan og kommer hjem i 3 uger i oktober og rejser så igen til februar, men tænk nu lige hvis det lykkedes i løbet af de 3 uger :P Meeen, mon ikke det er lidt urealistisk?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER