Carrie

Kejsersnit på mors ønske..

3 indlæg i dette emne

Min graviditet har været kompliceret og 14 dage før termin, vil en fødselslæge tage stilling til, om han mener, at jeg skal have et kejsersnit eller det er forsvarligt at føde normalt.

(Der er ikke risiko for barnet, men "kun" for mit helbred)

Lægerne håber, at min tilstand er bedret, og jeg derfor kan føde normalt.

Jeg er bare ikke helt sikker på, om jeg er tryg ved at føde normalt (eller det er jeg ikke!!), hvis jeg får et nej, og derfor vil jeg gerne høre jeres erfaringer. Hvor lang tid tager det at få et kejsersnit "bevilget", hvis lægerne ikke mener, at det er nødvendigt?

Og hvor henvender jeg mig? Det er jo lige op over med to uger til termin, når vi skal have den samtale....

Hvad ville I gøre?

Klem fra Camilla, som er lidt bange lige nu....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er meget forskelligt fra fødested til fødested hvor svært det er at få bevilget et kejsersnit. Jeg synes du skal kontakte din jordemoder og tage en snak med hende om det. Så kan hun også komme med sin anbefaling og bakke dig på hvis der bliver "bøvl" med lægerne.

Håber ikke det bliver et problem at få KS, når du ikke er tryg ved en naturlig fødsel.

Kram

Rikke

ps. hvis du ikke kan få bevilget dig KS kan det måske være en mulighed med en fødselsplan, hvor det er aftalt helt præcist hvad der skal ske og hvornår de sadler om til et KS. Måske det kan give dig noget tryghed at have den i baghånden.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde oprindeligt ønsket kejsersnit og jeg fik også et ja efter en længere samtale. Jeg tror det er meget forskelligt hvor meget der skal til, for at man får det, men har man argumenterne på plads og virkelig ikke mener der er en anden udvej, så tror jeg at de siger ja.

Held og lykke

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER