ki schou

Anbefal noget regntøj

22 indlæg i dette emne

Jeg leder efter noget regntøj til Leo.

Det skal ikke være det der gummi, der må findes noget andet min fornemmelse siger, at det er ubehageligt at have på.

Jeg har indtil nu brugt sådan nogle alm. overtræksbukser og så en regnjakke, men de siger i vuggestuen, at bukserne ikke er helt regntætte :rolleyes

Der behøver ikke være foer i bukserne, men de skal ikke være ultra tynde heller.

Hvad bruger I?

:balloons

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Isabella har fået et sæt fra Danefæ. Jeg synes det er rigtig godt, og det har holdt hende tør her i de rigtig våde dage. Tykkelsen er sådan en mellemting- det er ikke foret. Synes det er en lækker kvalitet, da det er ret blødt i det, uden at være tyndt (som f.eks. Molos er) Vi har prøvet: Name It, IdaT og noget fra Føtex, og det her er KLART min farvorit indtil videre. Og ellers har jeg hørt godt om Helly Hansen regntøj til børn :)

Der skrives om Denfæ-regntøjet:

Det er 100% vind- og vandtæt samt åndbart.

Regnsæt med kvalitetslynlås - der gemmes under en flap med god velcrolukning. 3M Scotchlite reflekser, aftagelig hætte med elastik, elastiklukning ved ærmerne, navneskilt i nakken og meget mere. Desuden kan jakken snørres ind forneden.

Regnbukserne er med seler og kan justeres lidt i bredden med knapper i begge sider

OBS!! Størrelserne 110 + 120 + 130 er UDEN seler - og med taljebukser.

Sættet kan vaskes ved 40o

Desuden er regnsættet naturligvis phatalatfrit, nikkelfrit og uden PVC.

Sættet er testet til et vandsøjletryk samt åndbarhed på 5.000

De fås i disse 2 farver til drenge:

post-210-023596300 1314797966_thumb.jpgpost-210-012241700 1314798242_thumb.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan forresten købes fragtfrit til DK i Kidsworld, Smaahjerter og på Danefæs egen webshop :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et sæt fra TTH og det er vi rigtig glade for. Når vi skal op i næste størrelse, så bliver det helt sikker det samme igen.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har et sæt fra TTH og det er vi rigtig glade for. Når vi skal op i næste størrelse, så bliver det helt sikker det samme igen.. :loveshower

Hvad er TTH?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isabella har fået et sæt fra Danefæ. Jeg synes det er rigtig godt, og det har holdt hende tør her i de rigtig våde dage. Tykkelsen er sådan en mellemting- det er ikke foret. Synes det er en lækker kvalitet, da det er ret blødt i det, uden at være tyndt (som f.eks. Molos er) Vi har prøvet: Name It, IdaT og noget fra Føtex, og det her er KLART min farvorit indtil videre. Og ellers har jeg hørt godt om Helly Hansen regntøj til børn :)

Der skrives om Denfæ-regntøjet:

Det er 100% vind- og vandtæt samt åndbart.

Regnsæt med kvalitetslynlås - der gemmes under en flap med god velcrolukning. 3M Scotchlite reflekser, aftagelig hætte med elastik, elastiklukning ved ærmerne, navneskilt i nakken og meget mere. Desuden kan jakken snørres ind forneden.

Regnbukserne er med seler og kan justeres lidt i bredden med knapper i begge sider

OBS!! Størrelserne 110 + 120 + 130 er UDEN seler - og med taljebukser.

Sættet kan vaskes ved 40o

Desuden er regnsættet naturligvis phatalatfrit, nikkelfrit og uden PVC.

Sættet er testet til et vandsøjletryk samt åndbarhed på 5.000

De fås i disse 2 farver til drenge:

post-210-023596300 1314797966_thumb.jpgpost-210-012241700 1314798242_thumb.jpg

Hey

jamen det lyder til, at du har testet en del, så måske jeg skal lure lidt på Danefæ.

Er dog ikke så vild med de vikingehoveder :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været igennem lidt af hvert, TTH, H&M, mm

Min erfaring siger at det eneste rigtigt vandtætte ER det der gummi agtige noget, især ved støre byger

Jeg er rigtig glad for Celavi, der er ret lækkert i kvaliteten, med skøn fleecekant ved halsen osv og så kan jeg godt lide at det er ret ensfarvet uden så meget gøgl :rolleyes

Klikkelik

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været igennem lidt af hvert, TTH, H&M, mm

Min erfaring siger at det eneste rigtigt vandtætte ER det der gummi agtige noget, især ved støre byger

Jeg er rigtig glad for Celavi, der er ret lækkert i kvaliteten, med skøn fleecekant ved halsen osv og så kan jeg godt lide at det er ret ensfarvet uden så meget gøgl :rolleyes

Klikkelik

Jeg har bare hørt så mange sige, at de ikke kan ånde i gummitøjet???

Og jeg kan selv huske, hvor klamme de der gummi regnjakker var, men de er selvfølgelig nok blevet lidt bedre til at lave det godt end da vi var små :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så fandt jeg ud af ved at søge, at I mener Ticket To Heaven, når I skriver TTH?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Og så fandt jeg ud af ved at søge, at I mener Ticket To Heaven, når I skriver TTH?

TTH er Ticket To Heaven, ja :)

Mth åndbarheden, så siger de dér tal noget om de kan ånde i tøjet. Danefæ f.eks. siger 5000 mm i vandsøjletryk, og jeg mener man siger at 2000 er vandtæt. Åndbarheden er også 5000 mm på Danefæs, hvilket hentyder til den membran der er benyttet- og dermed evnen til at ånde igennem.

Hvis du ikke er så vild med Danefæ, kan du evt kigge på HH (Helly Hansen) HER Det har jeg i hvert fald også hørt rigtig godt om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pia: Det der Celavi, hvordan er det i størrelsen?

Har set på et sort/hvid stribet, som jeg kan få i str. 100 - Leo er str. 98 nu.

Hvorfor hedder det 100 hos dem???

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pia: Det der Celavi, hvordan er det i størrelsen?

Har set på et sort/hvid stribet, som jeg kan få i str. 100 - Leo er str. 98 nu.

Hvorfor hedder det 100 hos dem???

Mener de springer sådan i størrelsen, fordi så er der plads til at de kan have et termosæt underneden. Jeg har også købt celavi til trunten.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hummel skulle vist også lave noget ret lækkert og åndbart regntøj ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hummel skulle vist også lave noget ret lækkert og åndbart regntøj ;-)

Men er det så meget stort i størrelsen?

Jeg gider jo ikke købe noget, som er for stort nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hummel skulle vist også lave noget ret lækkert og åndbart regntøj ;-)

Vi har haft Hummel til den store på 8 år (kvaliteten er den samme), og jeg synes altså det er meget tyndt i stoffet (ligesom Molos) Det er fint nok til den store, og er super smart i designet. Men jeg fravalgte det altså til Isabella, fordi jeg synes det var for tyndt. Men det er nok smag og behag. I forhold til størrelser, synes jeg ikke det er vildt stort i størrelsen. Isabellas kusine (som er jævnaldrende med Isabella) har et sæt, og det er i "normal" størrelse :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hovsa jeg quotede den forkerte, de tvar Celavi jeg gerne ville vide om det er stort i størrelserne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har også prøvet en del forskelligt og det lækreste (som vi pt. har til både Katrine og os selv og skal have fundet et sæt til Simon) er North Field (mener jeg det hedder) købt i Føtex :wee Det er simpelthen så lækkert at bevæge sig i, det er foret, uden at være vinterjakke tykt - kvaliteten er i orden og så er det ikke s dyrt :wee :wee

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har altid haft IdaT, men det næste sæt i rækken, er et fra AbeCo, det virker rigtig lækkert.

Mine erfaringer siger at IdaT er super til et varmt barn, som smuksakken her er

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har IdaT og har indtil nu været rigtig glade for det. Regnbukserne kunne dog ikke lige holde til at hænge fast i et søm ( :ba ) så vi har indkøbt et par Celavi bukser som udskiftning. Vi har købt dem i str 90 og de ser umiddelbart ud til at være ligeså store som dem fra IdaT der hed 86-92 - og IdaT synes jeg er en anelse til den store side :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Abeko har lige fået bedst i test i søndagsavisen, så det har jeg lige købt til min pige da vi alligevel skulle op i næste størelse, ellers har jeg været rigtig glad for for mik-line.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Update

Jeg har købt fra Celavi og det virker ok.

Det er stort i størrelsen, jeg har købt str 90, og Leo bruger normalt 98, men det passer fint.

Så venter vi bare på en ordentlig omgang regn :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har lige købt det lækreste regntøj til Chloe fra Abeko. og med foer i.

Det er bare så super lækkert.. og indtil videre har det holdt tør, selv i det store byger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER