Guest

Hvem kunne du se som statsminister, hvis der var frit valg på alle hylder?

13 indlæg i dette emne

Ja endnu en tråd om politik.

Men jeg tænker lidt, hvem ville du vælge som statsminister, hvis der var frit valg på alle hylder bland alle medlemmerne af folketinget???

Altså´, hvis ikke du bare skulle vælge mellem Lars eller Helle???

Kom gerne med en forklaring hvorfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kit egent bud, hvis jeg bare kunne tage, hvem som helst er Mette Frederiksen. Jeg synes også hun er et godt valg, som kronprinsesse til formandsposten, jeg synes hun har mange gode holdninger, og repræsenter partiet rigtig godt.

Meeen derudover leger jeg lidt med ideen om, at vi skulle have en regering som bestod af SF, S og de radikale. Hvor Margrethe Vestager bliver statsminister. Det gør jeg fordi, jeg tænker rigtig mange ikke kan se Helle som statsminister, og dette kunne være et godt bud på et kompromi. Så sikre vi også, at folk ikke er helt så nervøse for alt for mange skattestigninger osv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke lige tid til at uddybe nu. Skal nok gøre det senere.

Men jeg ser simpelthen Helle, som alt for uansvarlig og ser derfor at Lars Løkke fortsætter som Danmarks statsminister.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke lige tid til at uddybe nu. Skal nok gøre det senere.

Men jeg ser simpelthen Helle, som alt for uansvarlig og ser derfor at Lars Løkke fortsætter som Danmarks statsminister.

nu er meningen jo, at du har frit valg til at vælge mellem alle andre end dem. Der er jo mange andre end lige de to i folketingen. Men det er de to, som man kan stemme på i virkeligheden, som statsminister. Men leg med tanken om, hvem af alle de andre, som kunne gøre jobbet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min "ønskestatsminister" er Aarhus' tidligere borgermester Nicolai Wammen, fordi jeg synes, at han virker til at være meget sympatisk og så er en af hans mærkesager at kæmpe for en bedre folkeskole og et stærkt sundhedsvæsen :) Men mit hovedargument for at det lige præcis er ham jeg helst ser som statsminister er, at jeg rigtig godt kan lide ham som person.

Jeg kan også godt lige Mette Frederiksen, men jeg har af en eller anden grund svært ved at se hende som statsminister :unsure men er ret overbevist om, at hun vil få en ministerpost i en venstrefløjs regering :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min "ønskestatsminister" er Aarhus' tidligere borgermester Nicolai Wammen, fordi jeg synes, at han virker til at være meget sympatisk og så er en af hans mærkesager at kæmpe for en bedre folkeskole og et stærkt sundhedsvæsen :) Men mit hovedargument for at det lige præcis er ham jeg helst ser som statsminister er, at jeg rigtig godt kan lide ham som person.

Jeg kan også godt lige Mette Frederiksen, men jeg har af en eller anden grund svært ved at se hende som statsminister :unsure men er ret overbevist om, at hun vil få en ministerpost i en venstrefløjs regering :)

Nicolai har jeg også været stor fortaler for. Meeeeeeen jeg har altså mistet sååååå meget for ham. Fordi han først valgte kommunal politik, for at hoppe over på folketingspolitik, og hoppe tilbage til kommunalpolitik med løftet om, at han ville blive, hvis han blev Århus´ borgmester. Det løfte glemte han altså lige, og hoppede tilbage til folketingspolitik... Jeg som er enormt ræverød har altså mistet min tillid til ham. Og jeg var ellers meget stor fortaler for manden, og har været med til at kæmpe for ham, som borgmester.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kit egent bud, hvis jeg bare kunne tage, hvem som helst er Mette Frederiksen. Jeg synes også hun er et godt valg, som kronprinsesse til formandsposten, jeg synes hun har mange gode holdninger, og repræsenter partiet rigtig godt.

Meeen derudover leger jeg lidt med ideen om, at vi skulle have en regering som bestod af SF, S og de radikale. Hvor Margrethe Vestager bliver statsminister. Det gør jeg fordi, jeg tænker rigtig mange ikke kan se Helle som statsminister, og dette kunne være et godt bud på et kompromi. Så sikre vi også, at folk ikke er helt så nervøse for alt for mange skattestigninger osv

Enig! :ditto mest af alt så håber jeg egentlig bare at Radikale får et godt valg og kan ende med at få noget indflydelse, hvad enten det så er i en rød eller en blå regering, så længe den blå regering er uden Dansk Folkeparti!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vild med Per Stig Møller og har altid været det. Han er en fantastisk politiker meget vidende og utrolig dygtig. Desværre har han ikke et godt tag i den danske befolkning, men jeg er vild med ham. Ellers vil jeg gerne have en klon af Poul Schluter men det kan jeg nok ikke få.

Måske en Lykke Friis, hende kan jeg også rigtig godt li'

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ret glad for Pernille Rosenkrantz-Theil. Hun er nogle gode holdninger, som hun bl.a. lufter i Mads & Monopolet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

nu er meningen jo, at du har frit valg til at vælge mellem alle andre end dem. Der er jo mange andre end lige de to i folketingen. Men det er de to, som man kan stemme på i virkeligheden, som statsminister. Men leg med tanken om, hvem af alle de andre, som kunne gøre jobbet

Det ved jeg godt, og jeg mener at hvis jeg selv kunne vælge var det stadig Lars Løkke Rasmussen, der ville være statsminister. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er vild med Per Stig Møller og har altid været det. Han er en fantastisk politiker meget vidende og utrolig dygtig. Desværre har han ikke et godt tag i den danske befolkning, men jeg er vild med ham. Ellers vil jeg gerne have en klon af Poul Schluter men det kan jeg nok ikke få.

Måske en Lykke Friis, hende kan jeg også rigtig godt li'

Jeg er jo ikke enig med Per Stig Møller politisk, men jeg synes faktisk også han virker dygtig og klog. Jeg har i historie læst en del artikler fra ham omkring revulation både den engelske, franske og danske :D Og han kan altså noget med det skrevne sprog i den form...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis der er frit valg på ALLE hylder, så ville jeg kraftigt overveje Peter Lund Madsen. Tænkte faktisk på det her den anden dag, at jeg tror, han ville være en god statsminister.

Jeg ved ikke, hvor han står politisk (men det ved jeg faktisk heller ikke med ret mange politikere :P) men jeg synes han er så sympatisk som menneske, og samtidig så intelligent/fornuftig/logisk at høre på, at jeg tror han kunne styre landet fornuftigt + han er god til at forklare ting, så alle forstår det. Jeg tror, at hvis nogen kan få danskerne til at forstå de ting, der gør ondt, og acceptere dem som en nødvendighed, så er det ham. Og jeg tror at han ville have hjertet med hele vejen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså hvis der er frit valg på ALLE hylder, så ville jeg kraftigt overveje Peter Lund Madsen. Tænkte faktisk på det her den anden dag, at jeg tror, han ville være en god statsminister.

Jeg ved ikke, hvor han står politisk (men det ved jeg faktisk heller ikke med ret mange politikere :P) men jeg synes han er så sympatisk som menneske, og samtidig så intelligent/fornuftig/logisk at høre på, at jeg tror han kunne styre landet fornuftigt + han er god til at forklare ting, så alle forstår det. Jeg tror, at hvis nogen kan få danskerne til at forstå de ting, der gør ondt, og acceptere dem som en nødvendighed, så er det ham. Og jeg tror at han ville have hjertet med hele vejen. :)

Godt forslag! :super

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER