Heidi0601

Potte træning?

9 indlæg i dette emne

Min kære svigerinde har allerede sat Lærkes kusine på potten FAST hver aften. Jeg synes det er tidligt (kusinen er lige så gammel som Lærke = 14 måneder), men hvornår er det egentligt "normalt" at starte??

Og har i nogle gode fifs til at få startet op..?

(Vi har prøvet at have Lærke til at sidde på potten, og hun har tisset på den, men det er ikke interessen der er størst fra hendes side!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er da også en god vane at skabe sig. Jeg tror Isaac var omkring 13 måneder, da vi fik potte.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke lavet nogle faste rutiner omkring potte/toilet endnu.. Men Hannah siger tit: " A´ ska´ tis´" og så kommer hun på potten eller toilettet, men hun har endnu ikke lavet noget.. :rolleyes Hun er MEGET interesseret i det og man kan tydeligt se og høre at hun sidder og trykker lidt, men der sker ikke noget.. Det gør heller ikke noget. Jeg synes bare det er dejligt at hun gerne vil, for det ville hendes storebror absolut ikke. Han blev først 100% blefri da han var 4.. Hun kommer på potten lige så tit hun vil og på et eller andet tidspunkt skal hun jo nok lave noget og så skal hun bare roses til skyerne.. :glad

Hvis der ikke er sket mere inden da, så regner jeg med at vi prøver lidt mere aktivt om et halvt års tid.. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Isaac blev først aktiv pottetrænet slut juli og han er nu hundrede procent blefri om dagen :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg røg på potten da jeg var en uge gammel, Elisa er dog ikke blevet introduceret for den endnu, og bliver det heller ikke før et stykke inde i sit første år :)

Jeg er i fuld gang med at overveje det, og ja Søren vil vel også mene at han skal have noget at skulle have sagt ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Leo er 2 år og 7 måneder, så sammenlignet med din kusine er vi sent ude.

Han har nu den sidste uges tid fast gået på toilettet herhjemme, når han skal lave bummelum.

Nogen gange siger han selv til andre gange kan vi se, at der er noget i gære, og så skynder vi os ud.

Han er interesseret nok og råber farvel til bummelummen, når han skyller ud :P

I vuggestuen siger han ikke til, og de har jo ikke tid til at sidde med et øje på ham konstant, så derfor er det i bleen dernede. Men håber snart, at vi kan få ham lært at sige til hver gang også dernede.

Vi har faktisk allerede i juni måned startet op med toilet træning, og det gik ok men så mistede han interessen, og blev gal når han skulle derud. Så vi har ikke presset ham.

Nogen gange får han et klistermærke, når vi er færdige - uanset om han har lavet noget eller ej.

Vi læser ofte en bog derude. I starten fik han en telefon eller sin Nintendo med derud, men han kunne ikke koncentrere sig om det han skulle, hvis han sad og spillede. Så det har vi gået bort fra igen.

Vi har et håb om, at han kan være renlig i dagtimerne til vinter, men jeg ved ikke, hvor hurtigt det går.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme kommer Emil på toilettet morgen eftermiddag og aften

Han tisser hver gang og laver gerne om aftenen eller om eftermiddagen. Det betyder ikke at han er blefri overhovedet

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min søsters blev otte trenet fra han var ca et år og nu hvor hen er godt 3 bruger han stadig ble. Vi startede på at potte trene Finbarr i april og i maj var han ble fri (2 mdr før han blev 3)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror det er meget forskelligt. Jeg kender både til børn, der blev pottetrænet fra de var 7 mdr og børn, der er over 3 år gamle og ikke blevet pottetrænet ret meget...

Hos min mor - der er dagplejer - synes jeg det virker til at de fleste børn sådan for alvor begynder på pottetræning omkring 2-2,5 års alderen. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER