CakeCrazy

Rokketænder

10 indlæg i dette emne

(Hvornår kommer de?)

Min datter fylder snart 4 år og ønsker sig i den forbindelse en hest eller en rokketand :lolhit Begge dele er cirka lige usandsynlige, men hvornår kan man egentlig forvente, at børn får rokketænder?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

(Hvornår kommer de?)

Min datter fylder snart 4 år og ønsker sig i den forbindelse en hest eller en rokketand :lolhit Begge dele er cirka lige usandsynlige, men hvornår kan man egentlig forvente, at børn får rokketænder?

Emmelie har sin første rokketand nu. Hun bliver 5 år, den 2. december. Det er meget forskelligt, hvornår børn får deres første rokketand.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det mest almidelige er 5-6 års alderen. Jo tidligere de får deres første tænder som baby, jo tidligere kommer deres rokketænder som regel også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så må jeg lige tjekke, hvornår hun fik sin første tand - det har jeg allerede glemt ... :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det mest almidelige er 5-6 års alderen. Jo tidligere de får deres første tænder som baby, jo tidligere kommer deres rokketænder som regel også.

Det kan man ikke helt sige. Det galt ikke for min nevø.

Min niece var kun fire da hun tabte den første tand. Tror det mest almindelige er 5-6 års alderen. Min datter på fire går og siger at hun har en rokketand. Det har hun nu ikke, det er bare ønsketænkning fordi storesøster har en :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fordi det ikke gjaldt din nevø, gælder det som regel de fleste, som jeg skriver.

Og det er tandlægerne, der siger det, så de må siges at være rimelig pålidelig kilde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Liva var 5 år da hun fik den første. i dag er hun 6 år og har 2 mere - alle fortænder

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min fik sin første rokketand da han var 6år

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter er 5½ år og har tabte den første rokketand lige inden hun blev 5 år og har nu nr 2 meget løse tand:-)

Kh Janni

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mener Clara var 3½-4 år, da hun tabte den første... men det var også en tand hun havde slået engang, så måske det har betydning.

Nu er hun lige blevet 6 år og har tabt 8 tænder :)

Hun har fået alle 4 blivende fortænder og alle 6 års tænderne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER