tville1978

Dårlig taber

5 indlæg i dette emne

Vi er begyndt at spille en del wii herhjemme og Axel på 5år elsker det. Bortset fra at han er en rigtig dårlig taber.

Vi spiller det der mariokart, og det er rigtig sjovt, men når han taber går han helt i selvsving. Han begynder at græde og smide med sine ting inde på værelset og er bare helt umulig.

Er det normal adfærd?

Jeg siger at han bare må øve sig alene, så han kan blive rigtig god, men er der andet jeg kan gøre?

Hjælp søges.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har altid gjort det, at når vi spiller med vores børn, så lader vi dem ikke vinde, hvis de ikke har vundet. Altså så de lærer at blive nr. 2, uden at se det som en fiasko.. Det ved jeg jo ikke om i også har gjort:))).. Men vores har også en wii, og hvis man bliver uretfærdigt vred og frustreret over spillet, ja så ved vi godt hvor sluk knappen sidder, og så må man lege med noget andet.. Det er måske vigtigt at du ikke siger til din dreng at han skal øve sig alene, så han kan blive god, for så er det jo igen det han stiler imod.. Bare en tanke :)...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen gyldne svar, men håber for jer i finder en løsning, for jeg sidder med en 30 årig mand derhjemme der næsten reagerer lige sådan ;) Der er i hvert fald blevet smadret et par borde, controllere mv, i arrigskab <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ikke spillet computerspil mv. mod hinanden, men spiller en del kortspil, brætspil mv.

Vi har fra pigerne var små (de er nu 4 og 6½ vænnet dem til, at man nogengange vinder andre gange taber man. Jeg lader dem ikke vinde hver gang, men spiller vi tre spil uno og jeg har vundet de første to, så kan jeg godt lade min datter vinde et spil. Ellers sørger vi for at lave lidt sjov og ballade, mens vi spiller, så det bliver selve det at spille spillet, der er sjovt ikke det at vinde.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror egentlig, at det er meget naturligt for børn at være dårlige tabere, men så må man jo prøve at lære dem, at det ikke handler om at vinde, men om at have det sjovt :D

Vores datter kan også nemt blive både ked og sur, hvis hun taber, men så prøver vi roligt at forklare hende, at det er okay, at man ikke vinder hver gang, og at vi jo bare spiller for at have det sjovt, og vi bliver jo heller ikke sure, når hun vinder og vi taber ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER