tazdiginez

Følsomt emne - urinen

9 indlæg i dette emne

Hej piwer!

Jeg er 37+4 i dag, men har den seneste uges tid opdaget at min urin (specielt 1. gang jeg tisser) har ændret lugt til at være meget skarpere.. Er der andre der har erfaringer med det?

Hvis jeg ikke går med bind; kan jeg skifte trusser flere gange om dagen pga. meget tynd udflåd, hvilket jeg normalt ikke har, så alting er nyt og spændene lige nu :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Urinen lugter kraftigere hvis man ikke får nok væske, så mit bedste bud er at du ikke får nok vand. Men det kan da også være det mere direkte har noget med din graviditet at gøre - det ved jeg så ikke. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Urinen lugter kraftigere hvis man ikke får nok væske, så mit bedste bud er at du ikke får nok vand. Men det kan da også være det mere direkte har noget med din graviditet at gøre - det ved jeg så ikke. :)

jeg drikker over x5 0,5l. flasker vand

dagligt og har jeg gjort siden starten af graviditeten. :unsure

Jeg tænker om det kan være fordi lillepigen ligger så langt nede i bækkenet som hun gør, altså at hun presser meget på blæren.. ved ikke lige om det kan ha en effekt..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg drikker over x5 0,5l. flasker vand

dagligt og har jeg gjort siden starten af graviditeten. :unsure

Jeg tænker om det kan være fordi lillepigen ligger så langt nede i bækkenet som hun gør, altså at hun presser meget på blæren.. ved ikke lige om det kan ha en effekt..

Så er det jo nok ikke der den ligger ;)

Hmm.. Vil bare ikke mene at det påvirker urinens lugt at der bliver presset på blæren.

Er der noget anderledes du er begyndt at spise eller drikke? Eller kan det måske være blærebetændelse? Ved godt nok ikke om det lugter..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan det ikke være den øgede udflåd? Har i hvert fald læst at den kunne gøre urin mere grumset. Så mon ikke det kan gøre at den lugter mere også?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lugtende urin _kan_ være tegn på blærebetændelse. Dels bliver man mere modtagelig for blærebetændelse som gravid, fordi hormonelle ændringer gør urinrørsåbningen mere åben og dels kan den være svært at tømme blæren helt ved toiletbesøg, fordi barnet trykker på blæren og hvis der hele tiden står lidt urin i blæren, giver det god grobund for de bakterier som let kan snige sig op i urinrøret når man er gravid.

Hvis jeg var dig, så ville jeg under alle omstændigheder lige smutte op til lægen med en urinprøve og få din urin stixet og/eller dyrket - især hvis du har andre symptomer på blærebetændelse som fx uklar urin, trykken/smerter ved vandladning, hyppig tissetrang m.m. Mht udflåd kan du lige nævne det for din læge for evt. at udelukke evt. infektion i skede/livmoder.

Mange hilsner

Solskin

P.S: Blærebetændelse under graviditet skal altid behandles, da det kan fremprovokere en for tidlig fødsel og en ubehandlet blærebetændelse i værste fald kan udvikle sig til nyrebækkenbetændelse som ubehandlet kan være livstruende.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Synes det lyser som en god idé at tage forbi lægen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det er min lugtesans der er blevet bedre, for nu er der INTET med urinen, men derimod har jeg fået en helt anden duft. Mit sved dufter anderledes og kæresten siger også at jeg dufter anderledes .. Tænker lidt at det er graviditeten og hormonerne der spiller mig et puds :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det er min lugtesans der er blevet bedre, for nu er der INTET med urinen, men derimod har jeg fået en helt anden duft. Mit sved dufter anderledes og kæresten siger også at jeg dufter anderledes .. Tænker lidt at det er graviditeten og hormonerne der spiller mig et puds :unsure

Jeg tror at lugtesansen bliver skarpere for nogle i graviditeten. Jeg har selv oplevet ting, der lugter meget kraftigere nu mens jeg er gravid end før jeg blev gravid. Eksempelvis min datters morgenble - føj hvor den stinker. Nogen dage er jeg nødt til at tømme skraldespanden med det samme, fordi den ligger og stinker og jeg synes jeg kan lugte det overalt <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER