Banshee

Vi har haft vandskade

4 indlæg i dette emne

I lørdags opdagede jeg at der nederst på en kommode var blevet lidt brunt.. Jeg rører ved det og mærker det er fugtigt..

Vi får flyttet kommoden, og kan se at der bagved på det rør kommoden står og skjuler, har været en utæthed - det drypper cirka en dråbe i minutten.. Det rør blev "pillet ved" for en måned siden, da vi fik lavet radiator..

Vi kontakter vores udlejere, og de ser på det mandag aften. Vi tror på dette tidspunkt, at vi kan rense kommoden, og at den ikke skal erstattes, så det taler vi slet ikke med dem om.

Men i går formiddags, vender vi kommoden, og der kan vi se at den "indvendigt" faktisk har svamp og mug langt op ad kanten, og at den er totalt skadet i bunden.

Det er en billig IKEA kommode, der koster 850 kr. På vores forsikring er der en selvrisiko på 1000 kr, så jeg gider ikke engang undersøge om den dækker.. Men så siger min svigermor, at det er udlejerens forsikring der skal dække?

Men jeg ved det faktisk ikke? Jeg har jo dårlig samvittighed over vi ikke har set utætheden før - det har jo været længe undervejs, men fordi kommoden stod foran har vi intet set - og synligheden på kommoden er først kommet indenfor den sidste uge jo.. Så jeg var bange for at det var os der skulle betale det hele, fordi vi ikke havde opdaget det..

Nogen der ved noget? Skal vi selv betale en ny kommode? Skal vi betale den vvser der skal lave utætheden? Hvad med gulvtæppet, som er blevet lidt misfarvet?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I skal selv betale, da udlejers ejendomsforsikring kun dækker (formentlig) ved større udstrømninger på mere end 20 liter (Det plejer det at være)

Men I kan prøve at se om han vil betale. Men jeg tror det ikke. Hvis røret er synligt, så er det jeres pligt at holde øje med det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

I skal selv betale, da udlejers ejendomsforsikring kun dækker (formentlig) ved større udstrømninger på mere end 20 liter (Det plejer det at være)

Men I kan prøve at se om han vil betale. Men jeg tror det ikke. Hvis røret er synligt, så er det jeres pligt at holde øje med det

Hvor meget af det skal vi selv betale?

Men går ud fra at vvseren selv må betale en del - i hvert fald hvis det er fordi han ikke har gjort det ordentligt sidste gang..

Det drypper så lidt, så min kæreste mener ikke vi ville have opdaget det hvis ikke kommoden havde været der - man kan ikke se det på gulvtæppet, og der er som sagt kun en dråbe i minuttet.. (dråberne, det er vores kommode der har misfarvet det)..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror I skal betale al jeres indbo men ikke reparationen af røret, da det er "nagelfast"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER