Guest

PCO/Uren hud

10 indlæg i dette emne

Hej piger

Jeg har brug for jeres råd - jeg slår HELT ud i ansigt og nakke med bumser og det ser så forfærdeligt ud :( De er store og ømme men der er ikke rigtig noget i dem, så det giver bare sår når jeg piller :(

Jeg er så ked af min hud ser sådan ud, og har ikke ret meget lyst til at vise mit ansigt og nakke :(

Har i nogle tips og tricks til hvordan jeg kan holde det nede? Jeg har fået en tid ved en gynækolog den 19.9 og jeg GLÆDER mig til at komme igang, men lige nu vil jeg gerne bare have de bumser væk - jeg ligner en hårdtramt teenager :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min teenagehud kom også tilbage efterhånden som månederne gik efter jeg smed p-pillerne og pco´en fik frit spil. Det var ikke helt så slemt som for 15-20 år siden, men det var SÅ frustrerende! For mit vedkommende, var det eneste der rigtig gjorde en forskel, den mad jeg indtog. Så snart jeg spiste noget usundt og/eller pco-forkert, betalte jeg prisen i form af nyudsprungne urenheder <_< Når det er hormonelt betinget, så er der altså bare ikke rigtig nogen cremer el. lign. der virker - desværre! :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min teenagehud kom også tilbage efterhånden som månederne gik efter jeg smed p-pillerne og pco´en fik frit spil. Det var ikke helt så slemt som for 15-20 år siden, men det var SÅ frustrerende! For mit vedkommende, var det eneste der rigtig gjorde en forskel, den mad jeg indtog. Så snart jeg spiste noget usundt og/eller pco-forkert, betalte jeg prisen i form af nyudsprungne urenheder <_< Når det er hormonelt betinget, så er der altså bare ikke rigtig nogen cremer el. lign. der virker - desværre! :(

Jeg synes bare slet ikke jeg spiser så usundt :( Og jeg kan ligeså godt slå fast - jeg er stædig, og jeg vil ikke sidde og tvinge mig selv til at spise mad jeg ikke kan lide (ja, kald mig bare vanskelig) :)

Men hvor er det bare TRÆLS man skal se sådan ud - jeg er helt ked af det lige nu :( Synes det er så pinligt og har bare lyst til at gemme mig.. Det er så ucharmerende..

Kan se du har været igennem noget behandling - har det hjulpet på din urene hud?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan se på min hud, når jeg ikke er på p-piller.. Det er det eneste der har virket for mig.. Så de 17 mdr (sammenlagt, hvor vi har været i gang med projekt baby) har jeg bare måttet accepterer bumserne :(

Og nu hvor jeg er gravid, er det stor slemt.. Så en graviditet hjælper i hvert fald ikke hos mig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

føler så meget med dig, har også samme problem, men som susanne33 siger så er maden den eneste løsning jeg har fundet, div rensecremer og masker giver ikke noget kun lige når det er gjort og ½ dag senere er problemet det samme :(

jeg har selv kun haft spist pco-venligt (ikke slavisk) i en lille måned, men det har hjulpet... spiser ikke ting jeg ikke kan lide (men er heller ikke kræsen) har skåret ALT hvidt brød, pasta, ris osv væk.

:goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige præcis pasta og ris skærer jeg ikke væk - jeg elsker det og jeg synes ikke det man kan få med fuldkorn er godt :( Hvidt brød kan godt til dels skære fra..

Ellers har jeg sat mig selv for at holde mig fra sodavand og slik/chips så vidt det er muligt, der skal være plads til en dårlig dag :) Og det holder indtil videre meget godt.. Men jeg tror måske også lige i disse dage det er "straffen" efter personalefest i lørdags (der røg jo både alkohol, sodavand og lidt chips ned)..

Jeg synes dog faktisk at neutrals hudserie holder det lidt nede :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg drikker rimeligt med vand (1½-2) hverdag, det tror jeg også kan hjælpe lidt, men ja der skal også være plads til en hyggedag eller en tur i byen...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg drikker rimeligt med vand (1½-2) hverdag, det tror jeg også kan hjælpe lidt, men ja der skal også være plads til en hyggedag eller en tur i byen...

Jeg er også gået på vandvognen og så har jeg købt noget sukkerfrit saft - for vand bliver altså bare for kedeligt i længden

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare slet ikke jeg spiser så usundt :( Og jeg kan ligeså godt slå fast - jeg er stædig, og jeg vil ikke sidde og tvinge mig selv til at spise mad jeg ikke kan lide (ja, kald mig bare vanskelig) :)

Men hvor er det bare TRÆLS man skal se sådan ud - jeg er helt ked af det lige nu :( Synes det er så pinligt og har bare lyst til at gemme mig.. Det er så ucharmerende..

Kan se du har været igennem noget behandling - har det hjulpet på din urene hud?

Jeg har fået Metformin, men det er svært at sige om det har haft en effekt på min hud, for samtidig med jeg begyndte at tage dem, lagde vi radikalt vores kost om (levede 95% pco-rigtigt i 1½ måned) så det er ikke til at afgøre om den markant pænere hud skyldtes pillerne eller kosten. Men pænere blev det i hvert fald!

I mit tilfælde har det til gengæld hjulpet at blive gravid - min hud er ikke helt så pæn som på p-piller, men den er pænere end for 5 mdr. siden.

Det er hårdt at lægge sin kost så markant om som pco-'diæten' tilskriver, så hvis du synes det er et for uoverskueligt projekt, så er det da rigtig fint at starte med at skære slik, sukker og sodavand væk. Jeg er også ret sikker på, at det raffinerede sukker er en større synder end ris og pasta. Et godt tip er forresten, at de hvide ris skal være Basmati - de er faktisk ikke nær så forbudte som f.eks. Yasmin (og spør´ mig ikke hvorfor! ;))

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

er for 2 dage siden begyndt at bruge Acnicyl og syntes faktisk det hjælper...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER