PiaColette

vuggestue start

5 indlæg i dette emne

Halløj :)

Så er der ikke længe til at Gaia skal være en vuggestue-pige ;)

Vi er inviteret ned til møde om 14 dage hvor vi også skal være med til at fejre fødselsdag for et af børnene dernede - det bliver bare så hyggeligt!

Til det møde får vi helt sikkert at vide hvad hun skal have med, men hvad er jeres erfaringer?

Vi har købt noget regntøj og gummistøvler så hun kan sidde bag på cyklen i al slags vejr.

HOV - iøvrigt - hvornår begyndte i at cykle med jeres små?

hejsa;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Isabella er lige startet i vuggestue. De har hver deres skab og kurv med ting vi kan have liggende. I Isabellas kurv ligger:

- 1 par bukser

- 1 langærmet body

- 2 kortærmede bodyer

- 1 langærmet bluse

- 2 par strømper

- 2 sutter med navn

Derudover har hun i garderoben:

- 1 termosæt

- 1 regnsæt

- 1 par gummistøvler

- 1 par hjemmefutter

Og så skal hun selvfølgelig have huer og luffer, når det bliver koldere.

Det skal så også siges, at Isabellas vuggestue er en idræts/natur vuggestue, hvor de er rigtig meget ude.

Mht cykling, så skal de kunne sidde stabilt selv, får de må komme i cykelstol. Isabella var knap 7 måneder, da hun sad helt stabilt selv (hun sad selv da hun var 5½ måned). Hvis man derimod har cykeltrailer, kan må få indsats til de små, og så er der vist ikke rigtig nogen nedre grænse :)

Held og lykke i vuggestuen :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Denne fortjener at komme frem igen :)

Filippa skal starte i vuggestue om knap 2 måneder, så jeg er begyndt at gøre mig tanker om, hvad vi skal sørge for inden (læs: shoppe! ;)).

Fx er jeg i tvivl om overtøj og regntøj. Jeg har egentlig ikke tænkt over, at hun vel sådan set bør have en rigtig jakke? :unsure Indtil videre har hun en vatteret dragt på, men det går vel ikke i vuggestuen? Hun er ikke begyndt at kravle, men hvem ved, hvornår det kommer... Og hvad med regntøj? Har hun også brug for det, fordi de jo sikkert er med ude, selv om de ikke kan gå/kravle? Og kan man købe det 1 nummer er 2 større, så hun ikke vokser ud af det i løbet af ingen tid...

Er der ikke nogle erfarne mødre, der vil bidrage med tips og erfaringer?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal til møde med Ericas vuggestue på tirsdag (hun skal starte om godt tre uger(!), så der vil jeg selvfølgelig spørge ind til det. skal nok lige opdatere når jeg kommer hjem :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Denne fortjener at komme frem igen :)

Filippa skal starte i vuggestue om knap 2 måneder, så jeg er begyndt at gøre mig tanker om, hvad vi skal sørge for inden (læs: shoppe! ;)).

Fx er jeg i tvivl om overtøj og regntøj. Jeg har egentlig ikke tænkt over, at hun vel sådan set bør have en rigtig jakke? :unsure Indtil videre har hun en vatteret dragt på, men det går vel ikke i vuggestuen? Hun er ikke begyndt at kravle, men hvem ved, hvornår det kommer... Og hvad med regntøj? Har hun også brug for det, fordi de jo sikkert er med ude, selv om de ikke kan gå/kravle? Og kan man købe det 1 nummer er 2 større, så hun ikke vokser ud af det i løbet af ingen tid...

Er der ikke nogle erfarne mødre, der vil bidrage med tips og erfaringer?

Jeg snakkede med VS i går og de sagde at vi enten får tilsendt en folder med info eller får den når man kigger forbi dernede :)

Men udover det har jeg snakket med en i MGen der er pædagog dernede og hun sagde at de små der ikke kan gå kommer ikke ud i dårligt vejr, så regntøj var umiddelbart ikke nødvendigt i den første tid.

Men ellers tror jeg de ting Missinglink skriver er det :) Puttebamse er nok også en rigtig god ide hvis de ikke kan sove uden.

Ang. termodragt og størrelse så skrev MLM og MissingLink i en anden tråd at det er dumt at købe den for stor for den bliver hurtigt slidt og skal udskiftes alligevel og at man risikerer at den hurtigt bliver for varm og derfor kommer den måske aldrig til at passe rigtigt :) Og det kan jeg egentlig godt se logikken i ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER