ChaosCat

Tillid og brudt tillid

10 indlæg i dette emne

Ja som nogen nok ved er mig og manden sepereret og har været det et år til april men vi har frem og tilbage prøvet at finde sammen igen. Og ja der er blevet indset en masse og sket en masse og sidst ja det var omkring d 20 okt hvor manden som egentlig havde droppet mig indse han var lisså jalous som mig og at han elskede mig og St vi sku være sammen. Og ja sårn har det været siden den dag godt nok stadig med nedture mest fordi jeg har haft en træls mavefølelse af at han ikke fortæller mig sandheden. Bla om et nyt Tlf nr til en pige men hans påstand var at det var et hans veninde mente han sku snakke med og han havde sendt 5 sms'er eller sådan noget og fundet ud a hun ikke var noget. Ja ja vi var ikke sammen men det gjorde da ondt men sårn er det.

Men nu har jeg så fy fy læst hans mails og fundet ud a han har en dating profil og gik ind på den og der finder jeg lange lange og mange mails mellem ham og ja så en pige kan regne ud det er hende dvs første løgne han har ikke fået nummeret af veninden og det drejer sig ikke kun om få sms'er. Kan løse at de har mødtes næste løgn han har sagt han ikke har mødtes med nogen.

Han sku til 30 års fødselsdag jeg sku ikke med for vi gik fra hinanden ved svar dato men fandt dog sammen igen omkring dagen men jan tog alligevel afsted alene. Kan så læse at han havde inviteret hende med til festen og skrevet med hende mens vi var sammen med beskeder om at hun var sød osv.

Her d 8/11 havde jeg et tillids nedbrud som resulterede i at jeg talte med ham om at jeg var bange for og følte at han måske stadig skrev med hende der skældte og smælder han ud på mig for han spillede squ ikke på to heste nu kan jeg jo så se at den dag har han skrevet til hende. Det er dog den sidste besked på dating siden. Der var vi oz sammen.

Jeg har fortalt ham alt hva jeg har set og læst og gjort og klart han er sur men jeg har det bare sådan ja han var måske flov over det og løj og det rager heller ikke mig hva han lavede da vi ikke var sammen. Men jeg føler mig usikker og ked af det pga ovennævnte at han lyver/løj og at han har skrevet med hende mens vi var sammen.

Jeg har ikke lyst til at miste ham vil så gerne stole på ham og vil så gerne vi kan få vores forhold op igen jeg elsker ham så højt og i princippet har han jo ikke lavet noget ved siden af mig men jeg ved oz at for at konme til at stole på ham igen skal jeg kunne de at han ikke lyver mere og igen men føler mig som en dum kælling fordi jeg et eller andet sted kræver adgang til hans ting private ting men jeg mener bare hvis han elsker mig så meget som han siger ja så kan det jo ikke være et problem at gøre en indsats for at vinde tilliden igen.

Ved egentlig ikke helt hva jeg vil med dette nok mest bare ud med det det er ved at æde mig op det ene øjeblik hader jeg ham for det hele og det næste panikker jeg i frygten for at miste ham.

Og ingen formaninger om at det er ulovligt at kigge andres mails osv det ved jeg godt men sket er sket og det kan jeg ikke ændre kiggede egentligt kun i håbet om ikke at finde noget.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puuuuuha, sikke et indlæg... Først en krammer: :kram Det lyder godt nok hårdt :(

Og ingen formaninger herfra. Jeg forstår VIRKELIG ikke hvorfor man ikke må læse sin mands mails/sms'er osv... Jeg forstår godt, at det er uheldigt, hvis man gør det bag hans ryg, men som du siger, sket er sket, og så vil jeg godt slå et slag for at når man lyver, så bliver man tjekket - deal with it!

Mit bedste råd er at I får jer en snak om, hvordan I kan bygge tilliden op igen. Og her vil mit forslag være 110% åbenhed. Dvs. hvis du spørger, om du må læse hans sms'er, så rækker han dig telefonen og tænder samtidig computeren så du kan læse mails og alt hvad du ellers skulle have lyst til. Den der ikke har noget at skjule, skjuler intet, og jeg kan ikke rigtig se, hvad det er man har brug for et privatliv til på nettet i forhold til en kæreste/ægtefælle. I min har man ikke andet privatliv overfor sin partner end det privatliv man har bag toiletdøren ;)

En snak om hvad jalousi kommer af ville måske også være en god idé. Jeg tror ikke nødvendigvis at man er jaloux fordi man ikke stoler på sin partner, og man er det da i hvert fald ALDRIG for at genere nogen - og derfor bliver man heller aldrig mindre jaloux af at få skældud for at være det. ;) Jeg tror som oftest at jalousi opstår fordi man kan forestille sig hvor frygteligt det ville være at miste kæresten til en anden - ikke hvor sandsynligt det ville være at miste kæresten til en anden. Og hvis din kæreste forstår at jalousien som sådan er noget, der har med DIG at gøre, og ikke med HAM at gøre, så tror jeg også at han vil være mere motiveret for at forsikre dig om, at du kunne føle dig helt tryg.

- DET GÆLDER SÅ NATURLIGVIS KUN, HVIS MANDEN IKKE HAR GIVET ANLEDNING TIL AT TRO AT HAN ER SAMMEN MED EN ANDEN!!!!! Og det har din mand altså. Så jeg synes din jalousi er fuldt berettiget - selvom den måske ikke er så konstruktiv.

Hvis han kan lære at være åben og ærlig, og hvis du kan lære at tilgive, så tror jeg at I har gode chancer. - Og hvis det ikke virker, så håber jeg, at I i hvert fald snart kommer fra hinanden, for så skal du nok blive lykkelig med en anden.

Håber på det bedste for dig! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

han burde forstå hvordan jalousien må føles for han har også pludselig prøvet det og det var bla hans åbenbaring ang forholdet her sidst vi besluttede oz at prøve igen ...

og jamen du har ret for jeg tror faktisk ikke han kan finde på at være mig utro men tanken om at miste ham til en anden tanken om at jeg ikke er god nok til hamog at han sagtens kan finde en der er bedre end mig ligger så dybt i mig at jalosien og mistilliden er svær at komme ud af.. og ja denne slags brud på det gør det altså ikke nemmere at slippe det..

jeg mente jo så oz at det med at kigge hinandens ting ikke burde være et problem med mindre man har noget at skjule og han er til en hver tid meget velkommen alle steder hvor jeg har "private" ting såsom mail og tlf osv men som han siger det har ikke hans interesse hans liv er for kort til at ville rode i mine ting og han er pisse ligeglad med det, men det er jo fordi der ikke er grund til at tænke andet jeg har aldrig løjet for ham eller noget..

det er svært at forklare for dette er ikke første gang han bryder min tillid men det ja er flere forskellige årsager og han er tilgivet men det ligger jo stadig i baghovedet ind i mellem .. men det er ikke noget jeg bruger i mod ham

jeg vil gerne tilgive ham men som du sir det kommer til at kræve noget både fra min side og hans og jeg ved jeg kan tilgive ham hvis han begynder at vise at jeg kan stole på ham at han intet har at skjule men ja det kommer vist ikke til at ske for han har meddelt mig at ja han ville ændre alle hans koder med det samme for det ragede ikke mig hans private ting altså ...

og jeg spurgte ham om han næste gang vi sås ikke kunne sende en sms som jeg så til hende han har skrevet med om at han ikke gad se hende mere nu vi var sammen igen , men han sagde at det havde han allerede gjort da vi begyndte igen men for ikke mange dage siden fortalte han mig at han ikke har skrevet med hende siden vi begyndte sammen igen så det hænger i mit hoved ikke sammen og ja nu kan jeg jo så se at han på dating siden har skrevet med hende 2 gange siden vi begyndte sammen.. og jeg tænker bare venlighed eller ej han sir han bare svarede hendes beskeder men behøver man virkelig være venlkig i sådan en situation ..

jeg har prøvet at tale med ham i tlf til eftermiddag men han blev sur og anerkendte at han havde lavet en fejl men at jeg var irriterenbde fordi jeg blev ved med at køre i det samme hele tiden men det forsvinder squ da ikke fordi han sir fint jeg har fejlet.. jeg er såret og skuffet og føler mig intet værd lige nu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

For lige at tage det sidste først: Selvfølgelig er du noget værd :kram2 og jeg kan absolut godt forstå at du er såret og skuffet, det havde jeg godt nok også været!!!!

Er du sikker på, at han har lyst til at finde sammen med dig igen? Fordi jeg synes ikke helt, at det lyder sådan. Og hvis han ikke vil dig, så synes jeg ikke at han skal have lov at køre rundt i manegen med dig...

Hvis han derimod vil dig, så bliver han - IMO - nødt til at indse tillid ikke er en "noget-for-noget"-sag og at det i det hele taget ikke er noget man forhandler sig frem til. Det er for så vidt knaldende ligegyldigt hvor meget han stoler på dig, og om han ikke ville blinke, hvis du overnattede sammen med tyve mænd. - Hvis du er utryg over en sms, så er du utryg over en sms. Og det holder du ikke op med, fordi han bliver sur over det. I er jo to forskellige mennesker = to forskellige behov. :)

Prøv helt roligt og "rationelt" at forklare ham at dine følelser altså er dine, at de er okay, og at de ikke ændrer sig fordi han beder om det. Hvis han har lyst til, at du skal stole på ham, så må han jo vise, at han er til at stole på. Og hvis han har lyst til, at du skal tænke, at han ikke skjuler noget - så må han jo holde op med at skjule noget.

Tilgengæld tror jeg, at det er farligt at du siger, at han "burde" forstå jalousien. Kunne det måske være mere konstruktivt at sige "Ok, han forstår det simpelthen ikke. Men eftersom han stadig er her, så må han være lidt interesseret i mig. Og så må jeg forklare ham min jalousi sådan at vi kan lære at tackle den sammen"? Eller noget i den stil? :)

Noget andet er, at jeg tænker om din selvtillid måske kan trænes lidt? Nu kender jeg jo hverken dig eller ham, så jeg aner ikke om han er supermodel osv, og der er da også en reel mulighed for at jeg fejltolker jeres situation fuldstændigt, men det skærrer mig lidt i øjnene at han lyver, er dig utro og flirter med andre - og det er dig, der er bange for ikke at være god nok? Han kan helt sikkert gøre noget ved mistilliden ved at være mere åben og ærlig, men du kan jo også gøre noget ved jalousien ved at øve dig i at være gladere for dig selv (Måske gøre dig lidt lækker for dig selv engang imellem? :))

Årh, det blev vist lidt rodet, men jeg håber at der er lidt hjælpsomme pointer rundt omkring :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vil lige understrege at han ikke har været mig utro og jeg tror ikke han vil være det..

jamen min selvtillid er ret ikke eksisterende og du har ret det burde trænes ...

det med at han "burde" kunne forstå jalousien kommer sig af at han her efter vendepunktet i hans følelser selv har prøvet den alt overskyggende jalousi og mistillid som jeg døjer med derfor burde forstå det er faktisk hans egne ord at nu vidste han pludselig hva det var jeg gik og døjede med..

om han flirter med andre ved jeg jo så ikkehar kun opdaget det her med hende som han jo så har haft noget "kørende" med mens vi ikke var sammen og nej det kan jeg reeltset ikke blande mig i og det vil jeg heller ikke men det fakt at han har skrevet med hende mens vi var sammen og har løjet om hvor meget kontakt der har været.. han siger de ikke en gang har kysset og det tror jeg til dels på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en dum situation :kram2

Det der er i det er vel ikke så meget, at din mand ikke har været utro, men mere at han har tendenser til, at skrive til en anden :) Jeg kan godt forstå du tjekkede hans mails, selv om det egentlig er ulovligt, men kunne godt finde på det selv, hvis jeg havde mistanke :unsure :unsure

Om du kan stole på han eller ikke gør det er jo svært.. Personligt ville jeg selv have enormt svært ved det, eller måske kunne jeg godt komme til det, men det ville tage en masse tid og din mand skal virkelig vise du kan stole på ham..

Jeg tror du skal give dig selv lidt tid og mærk efter når tiden er gået, om du kan mærke en forandring i dig selv og så tage den derfra :)

:kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har her til aften talt sammen og ja jeg tror vel på ham. Altså vi er nået til enighed om ingen flere løjne eller noget i den retning og ikke mere kontakt med hende.

At jeg så udfra hans besked den sidste han har skrevet med hende føler han har givet hende et andet nummer ja det har jeg konfronteret ham med der står i beskeden at en masse bla bla om at det går mest bned og lidt op her i Kolding og ja hans Tlf er lukket igen men at han snart får nyt nummer.

Det er den besked d 8/11

Og den 5/11 bestilte han nyt abennoment men stadig med det gamle nummer og men han har fået et midlertidigt nummer som han siger han ikke bruger men tanken sidder lidt i mig gad vide om han har givet hende det for der ar jeg inngen mulighed for at se om de skriver sammen. Men jeg viæ rigtig rigtig gerne tro at han ikke er så dum. Vi har været sammen her til aften og han virker oprigtig og han har forklaret mig at det med det nye nummer han skrev til hende var for at hun ikke sku skrive mere. Hva jeg ikke forstår er så hvorfor skal man være så venlig hele tiden hvorfor ku han ikke bare sige det som det var jeg satser på min ex farvel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke rigtig noget råd til dig, men ville lige give dig et par af dem her :kram :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal sige stop for det der. Lad ham vide, at det enten er dig eller en anden. Og hvis det er dig, skal han sige farvel til den anden.

Eller lukker du bare af for ham, og siger farvel. Han kan ikke stå der mellem jer begge to, og ikke vide hvad han vil. Han skal nok finde ud af det, når han står i valget...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han har heldigvis truffet et valg for jeg sagde til ham at jeg ville ikke og han har ikke haft kontakt med hende siden d 8/11 hvor han skrev til hende på dating siden og det gjorde han som han sir kun af venlighed at jeg ikke forstår den slags venlighed ja det er så en anden ting. Han har lovet at slette profilen derinde og sir at han har sms'et med hende da vi begyndte sammen igen om at han prøvede med mig igen så han vil ikke skrive til hende for han ønsker ikke kontakt med hende og vil ikke skrive til hende for så tror hun måske han vil mere.

Så det er der vi er og han er godt klar over det var dumt at lyve og skjule det og han har virkelig dårlig samvittighed og han har sagt jeg bare skal komme og sige til så må jeg de det jeg vil se.

Han ved oz godt det kommer til at kræve en indsats fra hans side af for at rette op på det og ja det er han indstillet på. Så alt i alt en god opdatering og ja vi har haft en dejlig weekend. Og bedst af alt jeg tror på ham og tror på tilliden nok skal komme tilbage. Men det tager tid er jeg ikke i tvivl om.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER