Mama Lou

Første lægesamtale

7 indlæg i dette emne

Hej :balloons

Min mand og jeg har de sidste 10 måneder forsøgt at blive gravide, desværre uden held :( Ved godt, at det jo er ingenting, da jeg kan se, at mange herinde har kæmpet længere - men det er svært med tålmodigheden, når beslutningen er taget og man føler sig klar ;) Min mand har fra tidligere 2 børn, så vi ved, at han godt kan få miraklet til at ske :) Jeg har derimod altid sagt, at jeg ville få svært ved at blive gravid - ren intuition, og det ser ud til, at det holder stik.

Vi har forsøgt med ÆL-test, og efter lidt snak med sygeplejersken hos lægen, så har vi nu fået en tid hos lægen i om 2 uger. Jeg har efterfølgende talt med et par stykker, og det siger at jeg lige så godt kan starte med at måle morgentemperaturen, før jeg tager derned, for det vil han bede mig om alligevel.

Så nu vil jer høre, hvordan jeres først snak med lægen har været? Og bliver der lavet en GU til den undersøgelse?

Håber I kan svare :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores første snak med lægen var rigtig god og kort. Hun hørete bare hvor længe vi havde prøvet og hvor gange om ugen vi hyggede og så lavede hun en henvisbing til en gyn som foretog div. prøver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores første snak med lægen var rigtig god og kort. Hun hørete bare hvor længe vi havde prøvet og hvor gange om ugen vi hyggede og så lavede hun en henvisbing til en gyn som foretog div. prøver.

Tak for svar Tina80 :)

Så kan jeg godt bibeholder vores tid, jeg forventer nemlig min mens i den uge, så ville ikke spilde lægens tid, hvis han der skulle foretages en GU.

Håber snart I har heldet med jer :bd , følger med fra sidenlinjen, selvom jeg ikke skriver i din tråd ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Takker. Håber din lægetid lever op til dine forventninger.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej..

Min første samtale var også kun en snak....

Vi bestilte ny tid til en Gynokologisk underøsgelse med udskrabnings prøve. Og fik en henvisning til blodprøvetagning på sygehuset ( skal tages den 3. dag i cyklus) derefter op til lægen igen og tale om prøvesvarene - og derefter ruller det hele med hvor man skal i behandling henne privat/offentlig klinik.. I mit tilfælde fik jeg en henvisning til sygehuset for en scanning af æggelederne - men ved ikke om det er obligatorisk...

Alt i alt er det altså en længerevarende proces, så det er bare med at komme op til lægen til din bestilte tid ;)

Held og lykke med udredningen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min første samtale med lægen var rimelig kort, jeg sagde at vi havde prøvet et år nu... og jeg havde så de sidste 6 mdr. noteret min mens. som var som den skulle være mellem 21 og 28 dage og at jeg ikke havde taget temp. men at jeg kunne se at omkring 12-15 dagen efter første mens.dag ved æl-udflåd...

så fik jeg tid til blodprøver dagen efter hvor jeg fik taget blod%, sukkertal og hormonbalancen...

og han tilmeldte mig fertilitetsklinikken den første dag og tror at der gik 4 dage så havde vi de papir man skulle udfylde... de er så sendt afsted dagen efter vi fik dem...(da der stod at vi nok kunne komme til at vente 1-3 mdr. på første samtale)

håber at du hurtigt får nogle svar på hvorfor det ikke er lykkes for jer :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar allesammen :)

Jeg har haft ringet til lægen i går, for at spørge ham om, hvad der skal ske til konsultationen - og det var nu meget godt jeg gjorde det.

Når jeg kommer derned, så vil han lave en GU, hvor han tager nogle prøver som sendes til podning plus jeg skal have taget blodprøver. Derefter skal jeg vente svar på det også skal jeg derned til svar plus en samtale om videre forløb :)

Jeg havde en tid torsdag den 18., men i og med jeg forventer :prik at min mens kommer på søndag eller mandag, så er det jo ikke lige så smart.

Så torsdag d. 25. august skal jeg derned istedet - så må vi se, hvad resultatet bliver.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER