babyboy

Grøden var et hit :-)

10 indlæg i dette emne

Så prøvede vi lige at smugstarte på grøden .. først gik det ik så stærkt, men da man fandt ud af hvordan man lige sku tackle det, gik det stærkt .. Mmmh - det smagte godt, og der røg én go portion, det var mig der måtte sige stop, så maven kan vænne sig til det .. det sku jo bare være én smagsprøve ..

Men skønt han ku li det :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Så prøvede vi lige at smugstarte på grøden .. først gik det ik så stærkt, men da man fandt ud af hvordan man lige sku tackle det, gik det stærkt .. Mmmh - det smagte godt, og der røg én go portion, det var mig der måtte sige stop, så maven kan vænne sig til det .. det sku jo bare være én smagsprøve ..

Men skønt han ku li det :-)

Hvor fantastisk! Herhjemme er det bestemt også blevet et hit :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt :-) .. min trold blir 14 uger imorgen, så det er lidt tidligt .. meen syrnet allomin er kun i én udgave, så supplerer så småt med lidt grød..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg måtte have fat i min SP i dag, da NAN ikke mætter Sofia mere og hun vågner nu 2-3 gange hver nat og er sulten.. Spiser 180 ml hver gang..

Hun ville ikke anbefale vælling endnu, men grød er ok.. Så vi har igen prøvet med grød og det gik rigtig fint også.. Her fik hun hirsegrød og det er super lækkert i forhold til risgrøden :) Hvad stod menuen på hjemme hos jer ?? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Årh hvor er det DEJLIGT at høre at det gik godt med grøden..... Super :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er startet med risengrød .. for aner ik hvad hirsegrød er, er det godt? Min trold spist rimelig godt af det kl. 19.15 bare for at prøve, sov kl. 20 og vågnede 04.40 .. Idag ska han ha lidt ved frokost tid og sin mælk .. :-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg måtte have fat i min SP i dag, da NAN ikke mætter Sofia mere og hun vågner nu 2-3 gange hver nat og er sulten.. Spiser 180 ml hver gang..

Hun ville ikke anbefale vælling endnu, men grød er ok.. Så vi har igen prøvet med grød og det gik rigtig fint også.. Her fik hun hirsegrød og det er super lækkert i forhold til risgrøden :) Hvad stod menuen på hjemme hos jer ?? :)

Vores SP anbefaler heller ikke vælling, så vi skal også til at give mere grød - det gav pote i aftes, hvor Elias sov fra kl 21.30 til kl 4.30 i morges!!! :glad Elias får majsgrød, det anbefalede SP fordi det er lidt sødt i det og han ELSKER sin grød, den skal bare være lidt tykkere end hva vi har lavet før...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hirsegrød er lavet på hirseflager og hvis du ikke laver selv har Beauvais lavet en hirsegrød i pulverform :) Sofia gider kun risgrød hvis der er smag i, altså lidt frugtsmag...

Nej i følge min SP er der noget i vælling der ikke er rigtig godt for deres nyre, så det er absolut bedst at vente til de er 6 måneder, hvor nyrene er mere udviklede..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejligt at høre, at det gik så godt med opstart på grøden :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Blander mig lige, vi startede med kartoffelmos for jeg ville ikke blande MME/Modermælk i grød og (grød tog vi senere da vi havde været igennem en del grøntsager) og det var også et hit :) Ellers kan jeg anbefale Boghvedegrød, det har Carl været helt vild med.. Når de bliver ældre er speltgrød (fra 6 mdr) også genialt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER