Donorprofilen

Donation

15 indlæg i dette emne

De fleste ved godt hvem jeg er herinde, men jeg har alligevel brug for, at være bare lidt anonym :) Hvis i har spørgsmål er i velkommen til at sende mig en PM på min rigtige profil. Desuden har jeg lovet klinikken at jeg er anonym og vil forevigt være det...

Jeg har meldt mig som ægdonor og vil her skrive lidt om mine tanker og min reaktion på det.. Jeg fik taget æg ud igår til donation...

Vi er begge helt afklaret herhjemme om, at vi ikke skal have flere børn, vi har to lækre unger som fylder hele vores hverdag og liv og vi føler vi har opnået det vi ville inden for den kærlighed :biglove Så jeg anså det som værende ret naturligt at melde mig som ægdonor, da jeg næsten ikke kunne udholde tanken om, at der går et par rundt som så brændende ønsker sig et barn, men som ikke kan :( Nu har vi i de sidste 6 år bevæget os godt omkring behandlingsverdenen, så jeg havde før prøvet hormoner og ægudtagning..

For ca 14 dage siden begyndte jeg så at bløde og kontaktede klinikken for, at påbegynde en kort behandling. De var super glade for at jeg ringede og var mig evigt og dybt taknemlig. Jeg kunne stort set få det som jeg ønskede :) Jeg følte naturligvis en form for stolthed og heltemodig.. Jeg gik derefter igang med hormonerne som jeg har prøvet mange gange før. Allerede et par dage efter jeg startede på dem fik jeg hovedpine, hvilket jeg aldrig har fået før og jeg havde let til tåre og var irretabel :angry Æv hvor irreterende.. Men jeg klarede mig da igennem det hele og fik i lørdags taget ægløsningssprøjten :) NU følte jeg en lettelse, for nu vidste jeg at jeg slap for de forbandede hormoner..

Jeg har jo løbende haft kontakt med klinikken da jeg skulle scannes osv og hver eneste gang er jeg blevet taget imod med åbne og meget glade arme :biglove

I går var så dagen hvor jeg skulle have taget æggene ud.. Jeg var 110% klar og højt hævet over alle tog jeg og min mand og vores nyfødte barn denne lange tur til klinikken.. Vi har 1½ times kørsel hver vej, så vi fik rigtig snakket en masse om hvor glad jeg var over at kunne give et par SÅ stor en gave...

Jeg gik ind selv, jeg synes ikke det var passende at tage en nyfødt med sådan et sted, jeg ved jo godt hvorfor folk er der :baby1 Jeg havde de gange jeg havde fået taget æg ud klaret det rigtig fint og var ude i bilen 10 minutter senere, så jeg havde det godt med at gå ind selv...Det havde været en lang køretur, så jeg skulle sådan tisse..

Da jeg kommer ind ad døren står der en pæn mørkhåret mand med ryggen til mig.. Jeg tænker ikke videre over ham og går der hen hvor jeg skulle vente og have lagt drop :) Da der kommer en sygepeljerske og tager pænt imod mig siger jeg til hende at jeg lige går på toilettet, da jeg skal tisse og blæren forøvrigt skal være tom.. Jeg synes hun virker lidt forvirret og siger ikke ret meget, men kun ok.. Da jeg kommer tilbage siger hun en sætning som jeg bare ALDRIG skulle have haft.. "Du må undskylde der blev lidt tumult her, men der var en person du ikke skulle møde" :blink Den pæne mand med ryggen til er faderen til "mit" kommende barn.. Han var sikkert inde for at afleverer sædprøve til når æggene var taget ud.. For fanden da !!! Hvorfor kunne de ikke bare korrigerer det lidt bedre og vente til jeg var ude af døren igen. Jeg ved jo ikke engang om han har set mig og om han overhoved tænker på det... Det var sgu et kiks...

Jeg kommer ind og med ét er mit rigtig gode humør vendt til ærgelse.. Jeg havde virkelig ikke lyst at møde ham. Han var som sagt en pæn mand og jeg er ikke et sekund i tvivl om andet end, at barnet får det som blommen i et æg, men selv om jeg kun så ham med ryggen til, vil jeg foraltid huske ham...

Jeg sidder der med drop i hånden og venter... Jeg kigger rundt på de andre par der sidder og venter på ægudtagning. Lige i det sekund bliver jeg rørt og har lyst til, at græde.. Der farer en masse tanker igennem mit hoved på det tidspunkt..

Jeg kommer ind og bliver lagt på en briks og personalet er SÅ søde og dybt taknemlige.. Jeg er meget tryg i deres selskab. Der bliver taget 5 rigtig fine æg ud og sygeplejersken spørger om jeg vil op på en briks og ind og hvile med lidt. Jeg er på det tidspunkt stadig fyldt med morfin.. Jeg siger nej tak og tager mit tøj på og skynder mig ud.. Smerter eller ej - jeg vil hjem !!

Jeg har det stadig super godt med min beslutning og spørger lægen om jeg vil donerer flere æg, er jeg til at overtale :) Jeg ser ikke æggene som mine kommende børn, det er i min verden "bare" æg.. Og havde jeg muligheden ville jeg også sige nej til, at møde barnet. Jeg har kun to børn..Men lige det kiks der var i går gjorde ondt. Da jeg stod og puslede og skifte vores lille nyfødte begyndte jeg spontant at græde.. Hvorfor ved jeg egentlig ikke.. Måske jeg bare stadig er fyldt op med hormoner og er følelsesladet. Det er jo en stor beslutning...

Min læge vil forøvrigt ringe til mig senere i dag og høre hvordan jeg har det :)

Jeg har stor brug for at få skrevet det hele ned og dele med jer :lovebk Det var også fedt at få skrevet end og tak fordi du læste med så langt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det er super flot at du har givet æg fra dig, så lige et tak fra "os der mangler" :)

Jeg kan virkelig godt forstå dig i din måde at reagere på da du møder ham manden og får af vide hvem han er. De skulle have koordineret bedre! Men jeg tænker også at du kan tænke på ham som en slags "generisk prototype" for de pæne mennesker der ville modtage æggene - og at det er nydelige og omsorgsfulde forældre der får dem. Istedet for at der havde stået en type med f.eks. rygmærke eller andet.

Jeg skal jo selv modtage æg fra en anonym donor i Prag og jeg har bedt klinikken om at sige tak fra hjertet, til hende. Jeg må ikke se hende og det kommer jeg heller ikke til, da æggene skal befrugtes og cellerne deles osv. inden jeg kommer på klinikken. Men uha jeg ville gerne se hende, bare lige et foto, så jeg vidste hvordan hun så ud og så jeg måske kunne sende hende en direkte positiv tanke.

:kram2 :kram2 :kram2 :kram2 :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er også et eller andet dybt i mig der godt kunne tænke mig, at vide om og hvornår der er kommet børn ud af mine æg, og så alligevel ikke..Det er nok mest min nysgerrighed der spiller mig et puds....

Jeg bilder mig selv ind at hvis folk vælger, at bruge SÅ mange penge som et behandlingsforsøg med donoræg koster, så må det virkelig også være et ønskebarn ud over det sædvanlige og det gør mig rigtig glad :)

Det bliver spændende hvad min læge siger når han ringer i dag. Der har han jo haft fat i parret der skal modtage mine æg.. Ikke fordi jeg ønsker nogen form for belønning, men det er nu mere der følelser og glæde jeg er spændt på..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes virkelig, at det er så stort det du gør :) Og forstår til fulde din reaktion - og jeg må sige, at jeg synes, at det er uprofessionelt af klinikken at lade sådan noget ske for nu er du pludselig ikke så anonym mere, hvis den ene part af modtagerne har set dig - før har det måske bare handlet om "ting" mens det nu er blevet personligt.... Hvis man kan sige det sådan...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke forstå, hvorfor de skulle nævne, at du har mødt en, som du ikke skulle møde... havde de bare ladet være med at sige det, kunne manden have været enhver som helst, og du havde nok ikke tænkt mere på det... <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan ikke forstå, hvorfor de skulle nævne, at du har mødt en, som du ikke skulle møde... havde de bare ladet være med at sige det, kunne manden have været enhver som helst, og du havde nok ikke tænkt mere på det... <_<

Præcis min tanke..

Jeg havde overhoved ikke tænkt over ham, hvis hun ikke havde nævnt det :angry :angry

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Præcis min tanke..

Jeg havde overhoved ikke tænkt over ham, hvis hun ikke havde nævnt det :angry :angry

Utroligt hvor tankeløse de har været <_<

Jeg håber, at du kan "glemme" ham med tiden, men han vil jo nok aldrig forsvinde helt ud af dit hoved :(

:kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Allerføst vil jeg bare sige (igen) at jeg synes det er så stort, at du gør sådan noget for andre- h <_<elt af dit gode hjerte :biglove Du er virkelig et fantastisk menneske :)

Forstår så ved gud heller ikke, hvorfor sygeplejersken sagde noget som helst :blink Det var da helt og aldeles unødvendigt altså <_< Du ville jo ikke have tænkt over det, hvis hun ikke havde sagt noget.

Har du fået talt med lægen? Jeg ville da klart nævne den meget uheldige episode- også så det ikke sker igen- hverken for dig eller andre :kram2

Masser af gode tanker til dig :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Allerføst vil jeg bare sige (igen) at jeg synes det er så stort, at du gør sådan noget for andre- h <_<elt af dit gode hjerte :biglove Du er virkelig et fantastisk menneske :)

Forstår så ved gud heller ikke, hvorfor sygeplejersken sagde noget som helst :blink Det var da helt og aldeles unødvendigt altså <_< Du ville jo ikke have tænkt over det, hvis hun ikke havde sagt noget.

Har du fået talt med lægen? Jeg ville da klart nævne den meget uheldige episode- også så det ikke sker igen- hverken for dig eller andre :kram2

Masser af gode tanker til dig :kram

Nej han har ikke ringet :angry :angry Jeg er egentlig ret tøsesur over det :oops Jeg har sikkert stadig hormoner i kroppen :) Men jeg synes det er tarveligt han ikke ringer, når han lover det.. Jeg føler pludselig at nu har de fået hvad de ville, og så kan alt andet være lige meget :huh :huh Så lige nu tror jeg egentlig jeg vil sige nej til at donerer flere æg, hvis han pludselig ringer... Hvis han ikke kan ringe lige efter, så skal han ikke ringe og bede om mere hjælp... Ja, jeg ser nok anderledes på det om en måned..

Jeg tænker meget lidt på mine æg og resultaterne nu... Der er kun to børn i mit liv nu og der vil ikke komme flere... :biglove :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se det er ved at være et stykke tid siden med aktivitet herinde, men jeg vil gerne give mit besyv med.

Jeg ville blive stiktosset hvis det du har været udsat for skete for mig. Jeg er ægmodtager og er lykkelig for de 2 gange der har været æg til mig. Jeg ville dog have det rigtig dårlig med at vide hvordan donoren ser ud - det SKAL bare ikke ske sådan noget!!

Og som endnu en i flokken vil jeg bare sige tusind tak for dit overskud til at donere æg - og så endda med et spædbarn...

Knus fra Lollipop

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan se det er ved at være et stykke tid siden med aktivitet herinde, men jeg vil gerne give mit besyv med.

Jeg ville blive stiktosset hvis det du har været udsat for skete for mig. Jeg er ægmodtager og er lykkelig for de 2 gange der har været æg til mig. Jeg ville dog have det rigtig dårlig med at vide hvordan donoren ser ud - det SKAL bare ikke ske sådan noget!!

Og som endnu en i flokken vil jeg bare sige tusind tak for dit overskud til at donere æg - og så endda med et spædbarn...

Knus fra Lollipop

Jeg tænkte jeg lige måtte logge på med den her profil :) Jeg er fast bruger her, så glemmer helt jeg også har den her profil..

Jeg er rigtig glad for at kunne hjælpe.. :loveshower Jeg har ikke doneret æg efterfølgende og tror heller ikke jeg har lyst til det mere.. Ikke pga følelserne, men mere fordi jeg synes min krop skal have fred af hormonerne. Jeg aner ikke rigtig hvad de gør ved min krop, selv om klinikken har lovet der intet sker...

Nu er det efterhånden et par måneder siden jeg donerede og jeg har ikke fortrudt det et eneste sekund.. Jeg er stadig stolt af mig selv og klapper til tider mig selv på skulderen :P :P Men jeg tænker stort set aldrig på det.. Det sker jeg skænker det en meget kort tanke i et par sekunder, men det er også det... Den anden dag tænkte jeg på om der mon sidder en pige i landet der nu er gravid med "mit" æg, men det var en hurtig tanke..

Jeg har vores piger som jeg bruger al min tid til at tænke på i stedet :loveshower :loveshower

Endnu engang så er jeg rigtig glad for, at kunne hjælpe dem der mangler...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Så er der gået 9 måneder siden jeg donerede sidst :) Jeg er stadig helt vild glad for jeg gjorde det og har på intet tidspunkt fortrudt..Lige efter var det hårdt og jeg havde en masse tanker omkring det, men efterhånden som tiden er gået tænker jeg slet ikke på det mere..

Faktisk har jeg det så godt over det, at jeg har tilmeldt mig igen og har haft kontakt med klinikken, så ved næste blødning hopper jeg igen på en god omgang hormoner :)

Jeg er glad for jeg kan hjælpe og jeg tænker stort set aldrig over, at der muligvis er børn født nu som er mine biologisk.. ( Når jeg skriver det, er det mærkeligt :rolleyes )

Lige nu glæder jeg mig bare til, at komme igang igen :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vil bare sige det er virkelig stort af dig! Når man i flere år har bevæget sig i behandlingsverdenen ved man bare, hvor meget det betyder, at kvinder som dig vælger at hjælpe en anden. Så tak :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes bare at du er total sej :loveshower :loveshower

Min veninde og hendes mand har et æg i "fryseren" som de desværre aldrig selv kommer til at bruge da hun efter fødslen af den første har fået fjernet livmoderen.

Når jeg selv er færdig med at få børn ville jeg ønske at jeg måtte tilbyde dem at bære deres barn for dem, men det må man jo desværre ikke herhjemme i DK.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER