boble

Tivoli/bakken

13 indlæg i dette emne

Hejsa

Jeg vil høre om der er nogle der ved hvad man må prøve af forlystelser i Tivoli og på Bakken når man er ca 8-10 uger henne??

Jeg har ingen ide...... <_<

Har selvfølgelig ikke lige tænkt mig at tage noget af alt det der vender på hoved. Men vil heller ikke være fanatisk og dem jeg skal med aner ikke noget om graviditeten.

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm... Det var da et godt spørgsmål. Jeg ville i hvert fald ikke gøre det længere henne i graviditeten.

Men tror faktisk heller ikke, at jeg ville have lyst til at tage chancen ved 8-10 uger. I hvert fald ikke med ting, der kører stærkt. Men om man ligefrem ikke må, det ved jeg faktisk ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Maria.

Tak for dit svar. ;)

Nej jeg er også lidt i syv sind. <_< Så håber at der kommer nogle kommentarer herinde :glad

Men tænker bare på..... Man må jo gerne dyrke motion med hop og den slags så tænkte bare at det måske mere er ting hvor at mave kan få stød?? Ej jeg ved det slet ikke det er bare en tanke....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min søster hun har været i legoland og der måtte hun ikke prøve dragen deroppe... kan man ikke gå ind og kigge op deres hjemmeside og se de forskellige forlystelser.. og måske noget om de anbefaler det til gravide eller ej..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

min søster hun har været i legoland og der måtte hun ikke prøve dragen deroppe... kan man ikke gå ind og kigge op deres hjemmeside og se de forskellige forlystelser.. og måske noget om de anbefaler det til gravide eller ej..

Hejsa

Tak for tippet.

Har været inde og kigge men kan ikke finde noget om det <_<

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fundet dette på nettet, hvor de skriver at man bestemt ikke skal køre i rutsjebaner og andet.

For many people, the reason to go to an amusement park is to ride a roller coaster. Unfortunately, for women who are pregnant, this is an activity that is not recommended.

What is the concern with roller coasters and pregnancy?

The concern with roller coasters during pregnancy is associated with the rapid starts and stops along with jarring that occurs during the ride. This rigorous activity creates additional jarring forces within the uterus that may lead to premature separation of the placenta from the wall of the uterus, which is called placental abruption.

Currently, there are no studies that document a problem with roller coasters while you are pregnant. Similarly, there are no studies documenting that it is safe either. Automobile accidents have caused placental abruption and other complications for women who are pregnant even when the trauma is not directly to the uterus.

Although there have been pregnant women who have ridden a roller coaster without complication, it is a risk that should be avoided. Amusement parks are good at identifying rides that pose risks to pregnant women.

The safest course of action is to play it safe and avoid the rides that pose a risk; you can always return to the park and ride things after you deliver.

Kilde: http://www.americanp...ercoasters.html

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fundet dette på nettet, hvor de skriver at man bestemt ikke skal køre i rutsjebaner og andet.

Kilde: http://www.americanp...ercoasters.html

Tak for det :loveshower

Jeg kan bare ikke rigtig læse mig til om det er hele graviditeten de mener eller hvornår???? For jeg er selvfølgelig godt klar over at jo længere henne man er jo mindre skal man gøre sådanne ting....

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa

Jeg vil høre om der er nogle der ved hvad man må prøve af forlystelser i Tivoli og på Bakken når man er ca 8-10 uger henne??

Jeg har ingen ide...... <_<

Har selvfølgelig ikke lige tænkt mig at tage noget af alt det der vender på hoved. Men vil heller ikke være fanatisk og dem jeg skal med aner ikke noget om graviditeten.

Knus

Hej...

Jeg vil sige det sådan at jeg var på bakken forlenden.. Og der ville jeg os gerne prøve en del ting. Men på de fleste af de ting jeg ville prøve stod der at hvis man var gravid eller havde helbredsproblemer så skulle man ikke gå op i den..

Men jeg synes du skulle kigge på hver forlystelse om man må prøve den eller ej. For det er jo os op til en selv om man vil risikere at miste det lille væsen man har inde i sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok også undgå alt, hvor du har en sikkerhedsbøjle over/foran maven :unsure

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville nok også undgå alt, hvor du har en sikkerhedsbøjle over/foran maven :unsure

:ditto

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej...

Jeg vil sige det sådan at jeg var på bakken forlenden.. Og der ville jeg os gerne prøve en del ting. Men på de fleste af de ting jeg ville prøve stod der at hvis man var gravid eller havde helbredsproblemer så skulle man ikke gå op i den..

Men jeg synes du skulle kigge på hver forlystelse om man må prøve den eller ej. For det er jo os op til en selv om man vil risikere at miste det lille væsen man har inde i sig.

Jeg var i Tivoli i går og der står det samme på mange af forlystelserne derinde. Dem der kører stærkt og har mavebølje på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa allesammen.

Tak for jeres svar :rolleyes

Jeg tror bare jeg holder fra at gå i tivoli og på bakken og prøve ting :super Der skulle jo nødig ske den lille noget..... :baby1

Jeg vidste bare intet om det når man er i starten af graviditeten og kunne ikke læse noget inde på tivoli og bakkens hjemmesider.

Godt at nogle af jer lige har været et af stederne :glad

Stort :kram til jer

Knus

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror også bare, jeg ville holde mig fra alle "vilde" forlystelser. Better safe tan sorry"

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER