Linda1985

At fortælle det til chefen

5 indlæg i dette emne

Nu har jeg endelig ferie og når jeg kommer tilbage starter jeg ny stilling (i samme afdeling) med børnevenlige arbejdstider, glæder mig. Men jeg er også meget spændt på at fortælle det til min chef, det bliver lige nogle dage før jeg er i uge 12 da hun har ferie ugen efter og der skal jeg have fri til scanning. Men jeg er spændt på reaktionen, jeg har ikke prøvet det før, sidst sagde jeg op inden det blev nødvendigt fordi de ændrede min stilling til noget jeg ikke kunne acceptere.

Jeg har heldigvis en god graviditet ligesom sidst uden andet besvær end mild morgenkvalme uden opkast og træthed, så det har ikke været en hindring for mit arbejde, det er forhåbentlig et plus :)

Hvordan er det gået for jer andre at fortælle det på arbejdspladsen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg testede positivt 7 dage efter jeg lige var startet i nyt job, så jeg var også noget spændt på chefens reaktion. (fortalte det først efter NF). Hun tog det heldigvis pænt og sagde tillykke - men man kunne tydeligt se hun var overrasket og lige skulle vende det en gang eller to inde i hovedet - men det tror jeg nu mere var fordi hun selv var på vej på barsel og derfor faldt hendes planer for hvem der skulle stå for hvad ligesom fra hinanden!

Jeg sagde jeg var ked af det kom så tidligt i min ansættelse, men det slog hun bare væk med et "det skal vi nok finde ud af".

Så alt i alt en positiv oplevelse :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det gik uden problemer, men jeg har også verdens sødeste chef. Jeg er vild med hende! Altid sød og forstående :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min chef har begge gange været rigtig sød, forstående og enormt indlevende.

Jeg spurgte hende begge gange (lige efter nf-scanningen) om hun havde 5 minutter til en lille snak.

Efterfølgende er hun kommet med diverse "gravid blade" til mig og fulgte nøje med i diverse scanninger osv. Smadder hyggeligt! ^_^

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er gået helt uproblematisk! :) Min leder var super forstående og meget glade på vores vegne. Hendes ældste datter har for nyligt fået et barn, så det er blevet til mange gode samtaler i hverdagen om dette emne. ;) Det har også været skønt at mærke, at hun havde fuldstændigt styr på alle det praktiske formaliteter, så vi kunne sparre i stedet for at jeg skulle fortælle hende om regler og rettigheder. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER