AgnetheV

Baby i bussen

8 indlæg i dette emne

Vi står i lidt af en underlig situation mht. til transport. Vi har nemlig ikke bil, så al transport fra Nordjylland og hjem til både mine forældre og svigerforældre i Vestjylland kan kun foregå i bus, da det ellers vil tage 4 timer i tog mod 2 timer i bussen. Der er ikke plads til opslået barnevogn i bussen, da det er en ekspresbus vi køre med og for det meste er der heller ikke plads i en X-bus til en opslået barnevogn. Mit spørgsmål går så på, om vi ikke burde tage Elias i autostolen i bussen for en sikkerheds skyld? ellers kan jeg ikke lige se hvordan vi slipper udenom transportsituationen...

Er der andre, som har stået i lignende situation og hvad har i gjort?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville bruge autostolen. Ikke fordi den er mere sikker (når den ikke kan spændes fast tror jeg ikke den er mere sikker end alt andet i bussen) men fordi det kan være meget trættende at sidde med sådan en lille trold på armen i så mange timer.

Hvis han bliver træt kan han sove i stolen mens du hviler armene til han igen vågner og vil op og kigge ud på Verden :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad med en lift hvis han skal sove? :) Den fylder selvfølgelig en del, men så kan han da ligge udstrakt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også vælge autostolen... Men 2 timer er længe at sidde for Elias, så liften kunne også være praktisk at kunne komme til. Og det er jo langt fra sikkert, at Elias mener det er SÅ spændende at køre i bus, at han er vågen hele vejen, og så er det altså bare bedre at ligge og sove, hvis muligheden er der for det!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg husker godt den situation søde Agnethe, med at skulle med en X-bus eller alm bus, hvor der nada plads er til store barnevogne plus de forbandede trapper op og ned.

Ehm, det jeg egentlig bare vil frem til er jeg ville tage liften, som andre skriver. I den kan han ligge udstrakt og sove, med mindre I er gået over til sele? ;)

Husker at de busser der kører fra Aarhus til Hammel, er der lige plads til en barnevogn oppe for enden af trappen, men det kræver lidt asen og masen. Hvordan er pladsen i de busser I kører med?

Uanset hvad, så er jeg sikker på I finder en god løsning.

:kiss

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar :lovebk

Min bekymring er lidt, at han nok ikke kan være i liften i uge 40, hvor vi skal på langfart med ham, men jeg har overvejet at investere i en voksi-pose af en eller anden art, for den kan han jo være i langt længere tid og så slipper vi for at skulle have ekstra tæppe med til at lege på osv...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres svar :lovebk

Min bekymring er lidt, at han nok ikke kan være i liften i uge 40, hvor vi skal på langfart med ham, men jeg har overvejet at investere i en voksi-pose af en eller anden art, for den kan han jo være i langt længere tid og så slipper vi for at skulle have ekstra tæppe med til at lege på osv...

Ja så er det jo nærmest sagt af sig selv. Han kan med garanti ikke være i liften til den tid søde. Synes bestemt det vil være det værd at investere i en voksipose. Det behøver jo ikke være den originale, for man kan ofte købe nogle på tilbud i Bilka, Føtex osv. Vi har en Slee-bee pose og er meget glade for den. (Du har set den på billeder, som jeg sendte dengang jeg ventede Emma) :)

Sidder stadig og overvejer om jeg skal få lokket manden til at vi skal have en stor barnevogn med lift eller om vi bare skal bruge Slee-bee'en til januar. Kommer an på størrelsen af vognen. <_< Vil helst have en lift, så ungen er skærmet og nemmere at komme rundt med. :) Du kender mig jo på det punkt.

Var i babysam her i forgårs og så selvfølgelig drømmevognen på tilbud. :o Sat ned med 1500 kr og det bedste er at man kan købe den på afbetaling, mod at betale 25% af prisen til start. Aiiiii.

Ups. Det blev en helt anden snak, men synes det lyder fornuftigt at investere i en voksipose af en art. :) Den vil være god til vinter også. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil også foreslå en Voksi-pose! Den kan bruges i meget længere tid end liften!!!

Held og Lykke med det! :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER