Guest baby2011

Arp

16 indlæg i dette emne

Sofia har meget arp og det lugter ikke rigtig godt :rolleyes For at fjerne det plejer jeg at olierer hendes hår og lade det sidde nogle minutter for, at tage en tættekam og fjerne det...

Efterfølgende sætter vi hende i bad uden olie, men når hun er kommet op ad badet og er tørret af, synes jeg hendes hovedbund lugter meget af arp stadigvæk :( Det generer hende ikke og vi fjerner arpen 3 gange om ugen, så det sidder jo ikke længe..

Men hvordan fjerner vi lugten ??

Hun har rigtig meget hår, så jeg har prøvet at vaske hendes hår i Libero´s babyshampoo, men synes ikke det hjælper på lugten ihvertfald...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har aldrig oplevet at det lugter og Frederic døjer stadig med det.. Men tænker at du måske skal skifte olien ud med noget mandel olie istedet, altså med en mild duft..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du oplever det lugter, ville jeg ordne det flere gange

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke, hvordan man fjerner lugten, men vaseline i det tørre hår, det tager arpen.

Det skal sidde natten over og når det vaskes ud, skal shampooen påføres det tørre hår. Arpen kan nu nemt redes ud med en kam.

Det kan godt tage flere dage før håret ikke fedter mere, men det er knagme effektivt.

Tror lugten af arp er uundgåelig. Man skal jo helst undgå plejeprodukter med parfume til de små poder. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon har også arp.... Men jeg har aldrig oplevet at det lugter.... Så jeg ved faktisk ikke lige hvad jeg skal råde dig til.... Jeg bruger ikke olie, men børster det væk med en blød tandbørste en times tid efter han har været i bad, så sidder det nemlig ret løst....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Marlon har også arp.... Men jeg har aldrig oplevet at det lugter.... Så jeg ved faktisk ikke lige hvad jeg skal råde dig til.... Jeg bruger ikke olie, men børster det væk med en blød tandbørste en times tid efter han har været i bad, så sidder det nemlig ret løst....

Nårh, kunne altså lige se et rigtig sødt billede for mit indre øje, af dig der kærligt nusser hans lille hoved med en tandbørste :kuller (Er man skruk, hvis man synes det lyder kært? :blush)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nårh, kunne altså lige se et rigtig sødt billede for mit indre øje, af dig der kærligt nusser hans lille hoved med en tandbørste :kuller (Er man skruk, hvis man synes det lyder kært? :blush)

Hihi..... Det ER faktisk også rigtig hyggeligt, for han kan godt lide det :wub

Og skruk... Ja måske ;) Bliver selv, næsten dagligt, skruk af min egen baby :rolleyes :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig med nogle gode råd :loveshower Jeg er rigtig sart, så det kan sagtens være andre ikke synes det lugter, men kun mig :rolleyes Min mand synes nemlig ikke det lugter...

Hun er aldrig blevet vasket i noget med parfume, og den olie jeg bruger lige nu er den fra Neutral, men måske jeg skulle prøve med mandelolie :) Ellers må vi frem med tandbørsten :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er ikke alene! :)

Jeg synes også det stinker surt og væmmeligt. Min datter var hårdt plaget af det på et tidspunkt. Shit, det hørmede! :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej jeg vidste slet ikke at det lugtede, begge mine døjede med det som lille, og ja den store får lidt stadig <_< men det har aldrig lugtet. Her lavede jeg også det trick med neutral olie i håret, tættekam og så godt og grundig afvaskning.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville lige runde lægen. Hvis det lugter så fælt, kunne det tænkes at der er nogle bakterier i.

Har også oplevet arp på begge mine børn, men det har aldrig lugtet

Held og lykke

Gitte

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er helt normalt, at arp lugter lidt surt.

Der er forskel fra barn til barn, hvor udpræget lugten er og, hvor fintfølende og sart moderens lugtesans er.

Spørg sundhedsplejersken. :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har endnu ikke oplevet at det har lugtet.

det eneste jeg kan lugte på Jamie, er den fantastiske baby duft som kan gøre en helt skør :loveshower

Jeg har en baby olie til Jamie, som har lidt kamille i.. den dufter rigtig godt, så den bruger jeg til hans arp. - tænker om det evt. var en mulighed for at holde lugten på afstand ?

Jeg reder hans hår hver dag med en tætte kam for at holde arpen væk.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

´Jeg har aldrig oplevet, at det lugtede. Kun da jeg brugte olie fra Derma - hold op, den stank! Jeg havde ingen problemer med olien fra neutral...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ved ikke, hvordan man fjerner lugten, men vaseline i det tørre hår, det tager arpen.

Det skal sidde natten over og når det vaskes ud, skal shampooen påføres det tørre hår. Arpen kan nu nemt redes ud med en kam.

Det kan godt tage flere dage før håret ikke fedter mere, men det er knagme effektivt.

Tror lugten af arp er uundgåelig. Man skal jo helst undgå plejeprodukter med parfume til de små poder. :)

Min dreng har døjet med arp i en lille uges tid. Så jeg fandt lige denne gamle tråd frem og fulgte dit råd. DET virkede virkelig, så ville bare sige mange tak og :sc

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min dreng har døjet med arp i en lille uges tid. Så jeg fandt lige denne gamle tråd frem og fulgte dit råd. DET virkede virkelig, så ville bare sige mange tak og :sc

Det er jeg da glad for at høre! :)

Super at du fik bugt med arpen.

Det er også den eneste effektive (ikke officielt godkendte)

metode til, at fjerne arp med. ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER