somummy

P-piller med p-pille pauser

6 indlæg i dette emne

I de år hvor jeg har taget p-piller, har jeg engang imellem (ca 1 gang om året), holdt en pause hvor jeg ikke har taget p-piller i 1 måned.

Betyder det så at min krop vil have en større chance for "at blive normal igen" efter mange års forbrug af p-piller?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har sprunget over p-pille pausen MANGE gange (på opfordring af lægen), og min læge siger at det ikke gøre en ski' forskel, men at hun dog anbefaler at man ikke springer over for mange gange i træk (springer over 4 gange her i forbindelse med bryllup og bryllupsrejse. Det er de ikke heeeeeeeeelt "tilfredse" med, men har dog "fået lov") mest af hensyn til at det kan "camouflere" hvis man nu var blevet gravid selvom man tog p-piller (og dermed skader fosteret, fordi man fortsætter med p-pillerne)

Jeg vil tro, at du får noget forskelligt at vide fra læge til læge og også afhængigt af hvilke p-piller du tager, men ifølge min læge gør det hverken fra eller til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror ikke at det gør en forskel om du har holdt en måneds pause, eller har sprunget en blødning over.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror heller ikke at det gør nogen forskel... Jeg tror heller ikke at det gør den store forskel om man har taget p-piller i tre eller 12 år...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hov, det er lige gået op for mig, at jeg har læst forkert, og at det var p-pillerne, du holdt pause fra, og ikke p-pille-pausen, du sprang over. :P

Men det tror jeg heller ikke gør nogen forskel :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener heller ikke at det har nogen betydning. Du har ikke mindre chance for at blive gravid jo flere år du har taget p-piller.

Jeg havde taget dem i 8 år.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER