NewMom

Weekender

10 indlæg i dette emne

Jeg vil meget gerne høre hvad I andre laver i weekenden :)?

Hvor ofte har i aftaler, og hvilke aftaler? Hvor tit laver i noget sammen, og hvor tit laver du noget (og hvad) alene?

Hvor ofte har i en weekend hvor der slet ikke er planlagt noget og hvor i bare er hjemme og nusser begge dage?

:glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har meget sjældent en weekend hvor vi kun er hjemme. Vi bor i lejlighed, så det er lidt svært at aktivere et barn (nogle weekender to), hvis vi ikke kommer ud. Vi tager tit på familiebesøg (der er en masse fætre og kusiner at lege med). Så går vi nogle tur. Går på legeplads eller en tur op i byen. Engang imellem tager vi en tur i legeland.

Det er sjældent vi planlægger at lave noget hver for sig, men det sker da..:)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lige pt. er vores weekender ret bryllupsprægede. ;) Har lige tjekket kalenderen, og synes da at vi har en fin balance mellem at komme ud, og at blive hjemme og hygge. :)

Næste weekend: VORES BRYLLUP! :loveshower

Denne weekend: Lave menukort, favourboxes, osv

Forrige weekend: Snakke med fotograf og handle til bryllupsting

Weekenden før: Min polterabend + tømmermandssøndag

Weekenden før igen: Brians polterabend + tømmermandssøndag (og mandag :rolleyes:)

Weekenden før igen: Til min svigerindes fødselsdag lørdag, slappe af søndag

Weekenden før igen: Slappe af lørdag og bowle med vores fædre søndag (fars dags gave)

Weekenden før igen: I København hele weekenden til familiefest

Weekenden før det: Afdansningsbal :)

Umiddelbart føler jeg at vi har haft meget at lave i vores weekender den sidste måneds tid eller to. Før det kunne der snildt være en weekend, hvor vi bare dasede, gloede tegnefilm eller tog i zoologisk have sammen. :)

Og når vi ikke lige er i bryllupsmode, så kan der også SNILDT være weekender, hvor jeg er på arbejde. Det er dog relativt sjældent at en os laver en masse uden den anden i weeekenden. Jeg kan måske finde på at tage i storcenteret med min mor, og Brian kan finde på at tage op og få kaffe hos sin. Og så er han vel ude at fiske med venner 4-5 gange om året, tror jeg.

Hmm, langt indlæg. :blabla Men alt i alt, synes jeg at vi er gode til at slappe af og hygge i vores weekender ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes vi har en fin blanding af weekender hvor vi har planer sammen, weekender med planer hver for sig og weekender hvor vi ikke skal andet end gøre rent, handle, vaske tøj, træne og slappe af :)

Det svinger meget. Synes ofte de pakkede weekender kommer lige oveni hinanden og så har man pludselig 3 weekender hvor vi ingen planer har. Men sådan er det jo nok bare.

De sidste to weekender har jeg haft aftale med veninder lørdag, hvor jeg bruger 3-4 timer på det og i fredags var Søren ude med arbejdet. Sidste søndag passede vi min nevø i 7 timer og i dag har vi været hjemme begge to med huslige gøremål, træning, madlavning, afslapning og Tour de France / Wimbledon :)

Hvis vi har haft mange weekender i streg hvor vi enten har været meget væk og haft planer der strækker sig over hele weekender eller stort set ikke har set hinanden, så har jeg virkelig meget brug for en hygge/afslapnings-weekend sammen!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg arbejder hver anden weekend, nogle gange hver tredje, så der laver kæresten tit det jeg ik har lyst til når jeg er hjemme (fisketure, spille playstation osv). Vi bruger ofte den weekend, hvor jeg ikke arbejder, sammen. Ofte uden de helt store planer, vi tager det tit som det kommer. Hvis vi ikke er sammen, er det fordi den ene er inviteret til fødselsdags fest eller lignende med henholdsvis gutterne eller tøserne.

Fælles for alle weekender er at vi altid starter vores fredage med at mødes med vores venner til fredagsbajer. Det er super hyggeligt, hvor dem der har børn tager ungerne med og så hygger vi bare alle sammen over en øl. Nogle gange varer det et par timer. Andre gange spiser vi sammen og kommer først hjem ved ni tiden :)

Det er så fedt!

De sidste tre weekender:

Denne: jeg arbejder, Brian har været på fisketur og lavet lidt i haven

Sidste: passet vores venners unger på henholdsvis 3 år og 10 måneder

Den før: Bryllup (vores eget :biglove )

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar og tillykke med brylupperne somummy og meggers :loveshower

Jeg spørger fordi jeg ikke selv føler vi laver ret meget - og vi har sjældent sociale aftaler. Hvis vi laver noget socialt er det hver for sig. Jeg ses med veninder engang imellem til cafe hygge eller lign. (både med og uden børn), han går i byen.

Vi ses aldrig med nogle venner sammen, og det er stort set altid mig der planlægger hvad vi (mig og lillen) skal i weekenden. Når jeg ikke planlægger noget, så ender det med at vi bare er hjemme. Og det synes jeg er SÅ kedeligt. Synes sådan en hek hjemme weekend er mega kedelig og jeg bliver helt rastlæs af det. Det hænger selvfølgelig også sammen med vores parforholdsproblemer.

Nå, men jeg var bare lige nysgerrig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi forsæger ikke at have planer begge dage i weekenden.

Men det er altid en banegård her hos os. I denne weekend forsøgte vi at ligge lidt fliser og ordne have, min kære mand talte sammen at vi i løbet af bare idage havde haft 14 forskellige mennesker på vores martrikel.

Det er bare til at lukke op og skrige over, med det resultat at vi ikke fik lavet det vi ville.

Så jeg er skide pigesur ligenu :-)

Men tilbage vi forsøger altid at holde en dag for os selv, men det lykkes desværre næsten aldrig, når vi laver noget er det hver for sig vi er meget dårlige til at lave noget sammen desværre og det er vi begge klar over.

Det er desværre ikke viljen, men vi har bare 2 jobs der er lidt krævende fortiden og en familie som skal passes.

Men vi har lovet os selv at vi vil blive bedre til at lave noget sammen (det har vi så aftalt de sidste 6 år)så nu vil vi forsørge :-)))))))

Men ellers så gør vi vel det som andre gør, leger med andre børn går ture leger i haven gør rent osv

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi er stort set hver ulige weekend i Sønderjylland. Jeg er alene med Isaac og han elsker at være hjemme ved sin mormor og morfar. Som regel er han ved sin far, den anden weekend.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes vi skal noget i weekenderne altid...Jeg kan ikke huske hvornår vi har været hjemme en hel weekend udem, at skulle et eller andet..

Vi har tit familie eller venner på besøg, ellers er vi hos dem og hvis ikke kommer mine forældre ofte i weekenderne :) Nu skal der heller ikke ret meget til før jeg bliver rastløs og keder mig, så det gør ikke noget der sker noget..

Når og hvis vi har lidt tid alene så ordner vi hus eller have og ellers er vi begyndt, at danse Just Dance til Wii - Det er vildt sjovt.. :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hov jeg synes da, at jeg havde svaret i denne tråd før, men der tog jeg fejl.

Men det er meget forskelligt, hvad vores weekender går med. Denne weekend stod i fødselsdagens tegn, da jeg fyldte år i går, og min far holdte sin 60 års fødselsdag der.

weekenden før stod den på svendegilde, og før den slappede vi bare af.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER