litri

pletter af tøj

8 indlæg i dette emne

Hej piger..

Håber virkelig der er en af jer der ligger inde med et godt råd i vil dele.

Jeg har nemlig lige købt en hvid kjole, men der er kommet ketchup på og det havde jeg ik opdaget så har vasket den, for så at nu opdage de der små brune pletter:(

Er der nogen af jer der kender et middel til Hvordan min kjole kan blive luftet igen i hvid tilstand igen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis kjolen er helt hvid ville jeg bruge klorin, men det er kun hvis den er helt hvid, for det afbleger de andre farver :)

Ellers købte jeg BT her i weekenden, der var en guide til hvordan man fjerner ketchup og der står :

Fugt tøjet og kom lidt opvaskemiddel på pletten og knid det ind i tøjet. Lad det virke i 5-6 timer. Skyl pletten af og vask pletten efter vaskeanvisningen. Hvis der er et skjold, så dup pletten med en blanding af en spsk salmiakspiritus ( 8% ) og vask pletten grundigt med en klud og koldt vand :)

Jeg kunne så forestille mig at det opvaskemiddel skal være det ufarvede ...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville smøre opvaskemiddel på og så bare lade det ligge og trænge ind i kjolen til, at du skal vaske næste gang :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg ville også bruge klorin. Har selv dårlig erfaring med at behandle med opvaskemiddel efter af pletten allerede er vasket. Så synes jeg nemlig ikke at det virker. Ellers er jeg selv stor fan af opvaskemiddel, så i en pose og vaske tøjet dagen efter :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tit haft held ved at smøre pletten ind i brun sæbe (det faste), komme tøjet i en lukket plastikpose og lade det trække i et døgn, hvorefter jeg har vasket tøjet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oki tusind tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja brunt sæbe i fast form, det kan klare alt også at fjerne maling fra træværk, hvis du smøre det ind og lader sidde noget tid :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg sprøjter noget biotex pletfjerner på og lader de ligge, nogle gange, et par dage ;) Syntes det tager det meste :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER