majse86

Kan man stresse sig til ændring i cyklus?

7 indlæg i dette emne

Hej søde piger.

Jeg læste en ny undersøgelse der skulle påvise at sress ikke forhindrede graviditet. Altså at stressede kvinder blev gravide på lige vilkår med ikke stressede kvinder.

Alligevel hører man tit om at cyklus først bliver (hvis muligt) regelmæssig, når folk slapper af, eller opgiver projektet.

Nu har min cyklus opført sig EKSEMPLARISK. Heldigvis. Men da projektet for alvor har sat ind i denne måned brokker min krop sig :( Jeg har ikke følt noget tegn på ægløsning, hvilket jeg ellers plejer. (Har ikke testet, men normalt en stærk formodning grundet ÆLslim og stik i underlivet) Vi tænkte at vi hellere måtte være så sikre som muligt, uden at ægløsningsteste. Så vi brugte beregner og fandt min mest fertile periode. Og i den uge, har vi altså bare været artige.. ja, eller uartige - hvordan man nu vil tage det :badgirl

Nu har jeg det PRÆCIS som om min mens skal starte, bortset fra mit humør er super godt (lider MEGET af PMS) Men altså... Smerter i underlivet og SÅ ømme brystvorter. Selve brysterne er ikke vokset som de dog plejer. Mere ondt i led end normalt. Og sover også lige det længere. Men altså... de her signaler, får jeg altså først 5-7 dage, FØR min mens. Som altså først burde komme d. 7! Men jeg er MEGET bange for at den kommer her en af dagene med de klare tegn :( :( Når jeg mærker det her, plejer den så at komme meget hurtigt efter. For det passer med at mit dårlige selvdestruktive hormon humør er på tilbagetog og jeg ved at det er fordi jeg skal bløde at jeg føler at jeg er palle alene og at hele verden er imod mig :blush

Beklager romanen... Men ja... kan jeg have stresset kroppen SÅ meget at jeg kan ændre min ellers regelmæssige cyklus?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan man altså godt. Hvis du tænker for meget over at blive gravid så plejer det godt nok at påvirke i den anden retning??? Altså at man ikke får sin mens, men ved ikke om det kan virke den anden vej for det har jeg aldrig prøvet?

De tegn som du beskriver, kunne det ikke være ÆL? Jeg tænker bare der er 12 dage til d. 7/7 hvis det altså er der du skal have mens? Så det kunne være ÆL der spiller ind her :)

Jeg ville hoppe på manden for en sikkerheds skyld :goodluck

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan man altså godt. Hvis du tænker for meget over at blive gravid så plejer det godt nok at påvirke i den anden retning??? Altså at man ikke får sin mens, men ved ikke om det kan virke den anden vej for det har jeg aldrig prøvet?

De tegn som du beskriver, kunne det ikke være ÆL? Jeg tænker bare der er 12 dage til d. 7/7 hvis det altså er der du skal have mens? Så det kunne være ÆL der spiller ind her :)

Jeg ville hoppe på manden for en sikkerheds skyld :goodluck

Jeg tror bestemt også på at ens psyke kan lege med en.

Det kan da godt være det er den der kommer nu. Ihh... så er det nogle fjollede beregnere. Hehe... Manden er desværre afsted på arbejde hele denne ugen, så vi må pænt sidde over og vente til næste omgang :) Han tog afsted lørdag morgen :( Jeg håber dog at den er kommet på 12-13 dag inde i cyklus som den plejer, for så er der da lidt chance endnu - lidt naivt. Men kan da altid håbe :badgirl

Tak fordi du tog dig tid :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror bestemt også på at ens psyke kan lege med en.

Det kan da godt være det er den der kommer nu. Ihh... så er det nogle fjollede beregnere. Hehe... Manden er desværre afsted på arbejde hele denne ugen, så vi må pænt sidde over og vente til næste omgang :) Han tog afsted lørdag morgen :( Jeg håber dog at den er kommet på 12-13 dag inde i cyklus som den plejer, for så er der da lidt chance endnu - lidt naivt. Men kan da altid håbe :badgirl

Tak fordi du tog dig tid :D

Du skal ikke stole på beregnere, det er ikke i alle tilfælde de virker. Men stole på din krop. Man siger at 14 dage efter ÆL kommer mens, så jeg vil da skyde på det er det, altså ÆL :) Heldigvis er der flere cyklus af slagsen, og jeg er sikker på i nok snart skal ramme plet.

Man skal ALDRIG miste håbet, det er helt bestemt :loveshower Dejligt du forholder dig så positivt, det er der ikke mange der gør, blandt andet mig. Jeg kunne slet ikke gennemskue min krops signaler, men jeg er da indehaver af 2 skønne unger (til tider) :loveshower :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du skal ikke stole på beregnere, det er ikke i alle tilfælde de virker. Men stole på din krop. Man siger at 14 dage efter ÆL kommer mens, så jeg vil da skyde på det er det, altså ÆL :) Heldigvis er der flere cyklus af slagsen, og jeg er sikker på i nok snart skal ramme plet.

Man skal ALDRIG miste håbet, det er helt bestemt :loveshower Dejligt du forholder dig så positivt, det er der ikke mange der gør, blandt andet mig. Jeg kunne slet ikke gennemskue min krops signaler, men jeg er da indehaver af 2 skønne unger (til tider) :loveshower :loveshower

:lol :lol hi hi. Dejlig formulering :D

Ja, du har nok ret i at det er ÆL. Synes nu bare det føles mere som mens der er på trapperne :) Men skidt med det. Har haft en herlig uge med at prøve på livet løs :oops Om det så er ÆL nu, om den har været der, eller om jeg er sprunget denne over. Man bliver jo helt nyforelsket af alt det :seng

Vi forsøger bare videre i næste cyklus. Det SKAL lykkedes, fordi det bare SKAL lykkedes :oops

Tak for det :) :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan love dig for at stress og for meget fokus på projekt baby kan forskrue din cyklus. Jeg har været alle symptomer, følelser, fornemmelser mv. igennem i forbindelse med projekt baby. Flere gange har jeg været sikker på at NU var den der fordi jeg havde ømme bryster/brystvorter, kvalme :blabla . Min mens har forskubbet sig og blevet kortere igen. Når jeg har haft eksamner har jeg kunne flytte den flere dage. Puha kroppen er en mærkelig en.

Nå... men det jeg bare ville sige med det var at ja... stress har/kan have en stor indflydelse på din cyklus :unsure

Så tag du nu bare og slap helt af (ved godt det er nemmere sagt end gjort).

Jeg tror lige som de andre at det har været din ÆL du har mærket. Min ligger stabilt omkring 14-15 dagen efter første mens dag. Jeg har aldrig taget hjemmetest men har fået det tjekket hos gyn'en så den er ret sikker ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan love dig for at stress og for meget fokus på projekt baby kan forskrue din cyklus. Jeg har været alle symptomer, følelser, fornemmelser mv. igennem i forbindelse med projekt baby. Flere gange har jeg været sikker på at NU var den der fordi jeg havde ømme bryster/brystvorter, kvalme :blabla . Min mens har forskubbet sig og blevet kortere igen. Når jeg har haft eksamner har jeg kunne flytte den flere dage. Puha kroppen er en mærkelig en.

Nå... men det jeg bare ville sige med det var at ja... stress har/kan have en stor indflydelse på din cyklus :unsure

Så tag du nu bare og slap helt af (ved godt det er nemmere sagt end gjort).

Jeg tror lige som de andre at det har været din ÆL du har mærket. Min ligger stabilt omkring 14-15 dagen efter første mens dag. Jeg har aldrig taget hjemmetest men har fået det tjekket hos gyn'en så den er ret sikker ;)

Tak for dit svar :) Men ja... hold da op, hvor er din krop påvirkelig. Håber jeg bestemt ikke min er ved at blive!!! Jeg har det på præcis samme måde i dag. Det er lidt træls, hvis jeg er kommet til at fremrykke min mens :gal Synes ellers det er så fint at jeg er så heldig at have nogenlunde styr på den. Synes dog stadig det er underligt hvis det skulle være ÆL. Den plejer at ligge ret stabilt på 12-13. dagen i cyklus. Og plejer ikke at have de symptomer. "Kun" ÆL slim og så stik i siden. Men det kan da godt være at den følelse er blevet anderledes. Nå ja.... Men uanset hvad, er der forhåbentlig en ÆL i næste cyklus :) Tak fordi du deler dine erfaring :) Og så er jeg godt nok glad for at jeg i det mindste ikke har graviditets tegn. Ville blive så skuffet, hvis jeg troede der var gevinst og så jeg begyndte at blødte. Men har heldigvis ikke de tegn at "bekymre" mig om :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER