lukaj

tæve eller hanhund

14 indlæg i dette emne

jer der har hund herinde, har i hanhund eller tæve, og hvorfor har i valgt netop det? og er den neutraliseret eller ej og hvorfor?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har en hanhund.

Da vi i sin tid skulle beslutte os, tror jeg at det der vægtede mest var at vi ikke ville have en tæve, fordi den kommer i løbetid.

Men jeg kan da så informere om at (i hvert fald vores hanhund) efterlader små "lækre" pletter rundt omkring fra hans diller. Så der er jo fordele og ulemper ved begge dele.

Han er hverken steriliseret eller neutraliseret. Af den simple grund at det ikke har været nødvendigt. Hvis han var meget ustyrlig og ikke kunne sammen med andre hunde, så kan det være at jeg ville overveje det. Men så længe det ikke er nødvendigt, så synes jeg ikke at han skal igennem sådan et indgreb.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hanhund pga. de ikke kommer i løbetid, bløder og sådan - de bliver bare ophidsede når der er en hunhund i løbetid i nærheden :)

Duser er ikke neutraliseret eller steriliseret og det har vist sig at være godt - han er en eftertragtet avlshan (uden papirer)

Han har hvalpe i hele dk og en af dem har endda været med i de unge mødre :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har hanhund pga. de ikke kommer i løbetid, bløder og sådan - de bliver bare ophidsede når der er en hunhund i løbetid i nærheden :)

Duser er ikke neutraliseret eller steriliseret og det har vist sig at være godt - han er en eftertragtet avlshan (uden papirer)

Han har hvalpe i hele dk og en af dem har endda været med i de unge mødre :)

Ha ha... Hvad er det for en race?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har haft hund og det var en hanhund, simpelthen fordi jeg ikke gad at skulle suse hele huset rundt når en hunhund kom i løetid, jo man kan da give dem bukser på, men nogle hunde gider bare ikke at have sådan nogle på, og jeg havde så ingen problemer med min hanhund, han blev mere snussende når der var en hunhund i løbetid på hans stier.

vil også vælge en hanhund næste gang

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ha ha... Hvad er det for en race?

Labrador :)

Du kan se billeder af ham her

Jeg har ikke stamtavle på ham, men det kunne jeg ha' købt, hvilket jeg valgte at lade være med, da han ikke skulle være andet end en familie-hygge hund :)

Så han er REN labrador..

(plejer bare at sige der er noget retriever i ham for at lukke munden på folk)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Da vi skulle have Vanni, ville jeg helst have en hunhund, og planen var egentlig også, at vi skulle havde haft hans søste Glazy. Grunden til jeg ville have en tæve, var fordi min tidligere hanhund, var fundstændig belastende, når tæverne indenfor en radius af 2 km var i løbetid, så var han meget hylende og pivende. Det endte med, at han blev kastreret, da det slet ikke var til at holde ud. Og det gad jeg bare ikke igen.

Meeeen vi endte med en hanhund, og det er vi bare super glade for. Vi har ingen løbetider i hjemmet, og er heldig med, at vores han slet ikke er mærket med tæver i løbetid. Han har fået en gang kemisk kasteretion, da han indenfor det sidste år er begyndt at stikke af, hvis han ikke er i snor i haven, og han løber over til genboens hanhund.

Men ellers er han ikke blevet kastereret, fordi jeg har udstillet ham og der skal de være ægte hanhunde :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ville gerne have en hun-hund da vi altid har haft hensigten at vi gerne ville have hvalpe på hende hvis hun fik et godt sind.. :loveshower Hun er 3½ år nu, og står over for sit første kuld her til juli.. De andre løbetidsperioder har hun fået p-piller så vi har ikke mærket til blødning eller noget andet.. :7himmel

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har 2 tæver men den første hund jeg fik efter jeg flyttede hjemmefra var en han

Vi har en schæfer/labrador formel1 blanding på knapt 7½ år og en miniature gravhund på 7½ måned

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft hanhund og det ville jeg vælge igen, da jeg synes de er de nemmeste

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har udelukkende haft hanhunde. Jeg har ikke haft lyst til tæver i løbetid.

Vores, nu afdøde golden, og ham vi har nu, var/er begge kastreret. Bamse blev det på anbefaling fra dyrlægen, da han havde alt for meget selvtillid, og pissede over alt. Den dag han pissede på Emma, da hun sad på gulvet og legede, var den dag han blev kastreret <_< Desuden har havde haft brækket halen, og opdrætteren var i tvivl om det var medfødt eller lige efter fødslen, så der måtte alligevel ikke avles på ham. De gad så heller ikke ofre papirerne på ham, for han duede jo ikke til noget :blink Vi fik ham iøvrigt gratis, for ellers skulle han ha været aflivet, da de som sagt ikke kunne bruge en hund de ikke kunne avle på :( Men det var jo så vores held :loveshower

Vores nuværende, Spunk, blev i sin tid medicinsk kastreret, men efter et års tid, var han igen en sprængfyldt hormonbombe. Så min søster og daværende kæreste valgte at kastrere ham helt. Og det er jeg glad for, for han har MEGET hanhund i sig alligevel. Han vil gerne jagte tæver, og bruge MEGET tid på at afmærke territorie når vi går tur, hvilket er lidt belastende. Man skal ihvertfald have RIGTIG god tid, når han skal med på tur..

Min mor har en tæve. Jo hun er da sød nok, men ih guder hvor er det træls når hun er i løbetid. Der er bare blod over alt, og lige meget hvilket tøj du har på, så pletter hun det (og det er jo synd for hende, for hun gør det jo ikke med vilje). Jeg er 99% sikker på at næste hund også bliver en hanhund.

Jeg har i over 15 år ønsket mig en Dogue de bordeaux, men det kræver intensiv hundetræning og en kærlig men fast hånd i opdragelsen. Og jeg tror desværre ikke jeg får lov til at få en for manden, for så skal det være snart, da den ligger på OBS-listen til revideringen af hundeloven :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft tæve, så hanhund og nu tæve. Synes nu alle 3 (okay nr. 3 tæller nok ikke med, da hun kun er 18 uger) har været lige nemme. Vores han blev næsten 7 år, men han skulle da sættes på plads nogle gang, da han kunne blive lidt for stor i slaget :D Der er nogle billeder af ham her i

Vi ville have haft en han igen, men endte med en tæve. Der er billeder af hende her Hende vi har fået skal bruges til jagt.

Alle vores hunde har været sorte labrador, dem man kalder formel 1 med samtavle.

Vores første tæve fik p-sprøjte, så hun kom ikke i løbe tid. Det får vores nye hund også.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har haft tæve, så hanhund og nu tæve. Synes nu alle 3 (okay nr. 3 tæller nok ikke med, da hun kun er 18 uger) har været lige nemme. Vores han blev næsten 7 år, men han skulle da sættes på plads nogle gang, da han kunne blive lidt for stor i slaget :D Der er nogle billeder af ham her i

Vi ville have haft en han igen, men endte med en tæve. Der er billeder af hende her Hende vi har fået skal bruges til jagt.

Alle vores hunde har været sorte labrador, dem man kalder formel 1 med samtavle.

Vores første tæve fik p-sprøjte, så hun kom ikke i løbe tid. Det får vores nye hund også.

ej dorthe hvor er hun altså skøn den bette tæve :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ej dorthe hvor er hun altså skøn den bette tæve :D

Tak tak :) Hun er så blevet meget større nu :D Da vi fik hende (på billedet) der vejer hun lige under 3 kg, nu er hun godt og vel 11 kg ;) Det går stærkt. Men hun er skøn og nem :loveshower Allerede renlig og har ikke ødelagt noget (7-9-13 ;) ), men hun går jo også i hundegård, når vi ikke er hjemme, det hjælper jo også på det :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER