Sannefm

Forstoppet og virker ikke påvirket

4 indlæg i dette emne

Min datter som er fire måneder, har været forstoppet i en måned i hvert fald nu. hun har afføring hver 2-3 dage.

Hun har fået lactulose i al den tid og virker ærlig talt ikke en hylende fis.

Det mærkelige er at hun på ingen måde virker påvirket af det, hun har ingen smerter og hendes aff. er normal konsistens eller sommetider temmelig tynd.

Jeg har ville snakke med min sundhedsplejerske om dette men hun har ikke været på besøg i over to måneder.

Er der nogen som har prøvet det samme og har nogle gode råd.

P.S. Har prøvet alle bevægelsesøvelserne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når hun netop har tynd mave, er det et tegn på forstoppelse7obstipation, da der sidder en klump i tyktarmen, hvor det kun er det tynde aff. som kan komme forbi.

Jeg ville kontakte sundhedsplejesken eller lægen for at høre, hvad der kan gøres. Ved gamle og voksne mennesker er det forskelligt, hvad der gøres, oftes bruges der movikol, som er noget pulver, der blandes op med væske og drikkes, hvortil du påfører vand til tarmen.

Oftest starter man der, virker det ikke, så går man til andre laksantia, så som klyx

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvordan er hendes kost ?

Får hun modermælk eller modermælks erstatning og er hun begyndt med ske mad ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun er på modermælkserstatning. Vi har snakket med lægen i dag og de vil ikke se hende før hende 5 måneders tjek, de mener ikke det er alvorligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER