Guest

popcakes eller hvad de hedder

41 indlæg i dette emne

Det er med vilje, at de ikke er ret store ;)

15c75g.jpg

2igydg3.jpg

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

På det sidste billede er der på mystiskvis forsvundet to :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er de fine! Hjerterne er det fra Oetker?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er de fine! Hjerterne er det fra Oetker?

Tak :) Jep det er de ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NICE, jeg skal altså også prøve at lave dem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

NICE, jeg skal altså også prøve at lave dem...

Det er bare i gang ;) Og husk billeder :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

De er simpelthen så lækre.

Jeg lavede dem til noget komsammen en dag. Og de blev spist allesammen. En veninde var så vild med dem at jeg nu skal lave dem som navnekort holder til hendes bryllup.

Og, hvis man som mig har svært ved detaljer osv som i fondantkager, så er popcakes et hit.

Prøv evt. at google "popcakes" eller "cakepops"

Ville gerne vise jer nogle billeder, men har ingen anelse om hvordan man gør <_<

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu forsøgt mig flere gange med dem,men de falder af pinden så snart jeg dypper dem i overtræk. Hva gør jeg forkert? Bruger fremgangsmåde som vist i bakerellas video på tuben.. Er lidt ked af det mislykkes hver gang :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er vigtigt at dejen er rigtig fast hver gang, den må under ingen omstændigheder være for blød.

Jeg bruger 700 g kage

100 g smør

100 g flourmelis

100 g kakao

og de bliver super gode....

Håber det lykkes for dig, for de er jo skønne....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har nu forsøgt mig flere gange med dem,men de falder af pinden så snart jeg dypper dem i overtræk. Hva gør jeg forkert? Bruger fremgangsmåde som vist i bakerellas video på tuben.. Er lidt ked af det mislykkes hver gang :(

Det kan måske skyldes, at dejen ikke er fast nok, at kuglen er for stor i forhold til pinden, at du ikke har dyppet pinden i chokolade inden den sættes i kuglen, eller at du stikker pinden for langt ind/op i kuglen.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hvis du bruger de rigtige Pop Cake pinde, og laver kuglen på 20 gram, så skal du også huske at stikke pinde i chokolade først inden du kommer den i kuglen. Derefter skal chokoladen sætte sig, SÅ kan du overtrække din Pop.

God arbejdslyst

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger våde candy melts, de rigtige popspinde, og de bliver dybbet i melts inden pinden stikkes i kuglen. Og kuglerne er altså ikke særlig store. Men det vil bare ikke lykkes. De falder af pinden, når jeg dypper dem, selvom jeg gør som i videoen (dvs ingen tværen rundt, bare lige så forsigtigt), og selvom de er kolde og har fået lov at stå koldt til chokoladen er hærdet (den på pinden). Måske pops bare ikke er for mig..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine faldt også af, men dejen var for blød <_< Jeg undlod så bare at dyppe dem ned i chokoladen, men puttede chokoladen på med en ske ;) Det ser ikke lige så fancy ud, men det virkede ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åhh hvor ser de rigtig lækker ud :) dem skal jeg prøve at lave til vores den mindste fødselsdag hvor mange beregner man pr person ? vi skal også ha kagemand, boller, lagkage, og en eller anden kage. men er virkelig i tvivl hvor mange man beregner af de her, spiser børn flere end voksne nogle erfaring med det ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

åhh hvor ser de rigtig lækker ud :) dem skal jeg prøve at lave til vores den mindste fødselsdag hvor mange beregner man pr person ? vi skal også ha kagemand, boller, lagkage, og en eller anden kage. men er virkelig i tvivl hvor mange man beregner af de her, spiser børn flere end voksne nogle erfaring med det ?

Sammenlagt med alt det andet, så tror jeg det er fint med én pr. Person...... Jeg havde hvert fald MANGE til over efter vores barnedåb.... De er jo ret søde i det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sammenlagt med alt det andet, så tror jeg det er fint med én pr. Person...... Jeg havde hvert fald MANGE til over efter vores barnedåb.... De er jo ret søde i det :)

tak for dit svar, ved du hvor mange der ca. bliver ud af en portion af dem som er skrivet her inde ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER