Mor til de skønne

Sunde knækbrød

25 indlæg i dette emne

Er der ikke nogen der har en opskrift på sunde knækbrød? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gå ned i kvickly, find deres økologi afdeling - find urtekrams grov knækbrød og put i kurven - gå til kassen, betal og vupti så har du de lækreste knækbrød :) - Velbekommen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gå ned i kvickly, find deres økologi afdeling - find urtekrams grov knækbrød og put i kurven - gå til kassen, betal og vupti så har du de lækreste knækbrød :) - Velbekommen

:lol det lyder som en opskrift jeg kan finde ud af :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Gå ned i kvickly, find deres økologi afdeling - find urtekrams grov knækbrød og put i kurven - gå til kassen, betal og vupti så har du de lækreste knækbrød :) - Velbekommen

:haha Og så fik jeg lige sprøjtet vand udover min computer :haha Fantastisk formulering :D

Jamen det kan jeg da selvfølgelg også bare gøre ;) Havde da ikke lige tænkt på, at urtekram selvfølgelig også laver knækbrød - og sunde :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol det lyder som en opskrift jeg kan finde ud af :D

Ja det er nemlig en rigtig fantastisk opskrift :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) ja hehe sorry har ingen fløjtende ide om hvordan man laver knækbrød og jeg bare for doven til at prøve selv når sådan et færdiglavet produkt smager så godt :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:) ja hehe sorry har ingen fløjtende ide om hvordan man laver knækbrød og jeg bare for doven til at prøve selv når sådan et færdiglavet produkt smager så godt :P

Jamen der er jo heller ingen grund til, at forsøge sig med at bage dem, når andre allerede har gjort det for en :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jamen der er jo heller ingen grund til, at forsøge sig med at bage dem, når andre allerede har gjort det for en :D

Ja dovenskaben længe leve.. og dem med tomat de smager seriøst som at spise en pizza.. bare meget meget sundere :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja dovenskaben længe leve.. og dem med tomat de smager seriøst som at spise en pizza.. bare meget meget sundere :)

Lige præcis ;) Måms dem skal jeg have købt i morgen :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

en på mit arbejde laver simpelthen de lækreste sunde knækbrød, vist nok fra DDV jeg kan spørge hende om opskriften imorgen

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

en på mit arbejde laver simpelthen de lækreste sunde knækbrød, vist nok fra DDV jeg kan spørge hende om opskriften imorgen

Det må du meget gerne :glad

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har denne opskrift fra Amos store bagebog 3 - den er rigtig god og der står groft og sundt (om det så holder ved jeg ikke ;) )

Sprøde knækbrød

ca. 25 stk.

Ingredienser

200 g Amo Hvedemel

11/4 dl olie

Ca. 2 dl vand

50 g havregryn

50 g græskarkerner

50 g hørfrø

50 g solsikkekerner

50 g sesamfrø

1 tsk. bagepulver

1½ tsk. salt

Pynt

Birkes, sesamfrø, solsikkefrø eller hørfrø

1. Bland alle ingredienser og ælt dem sammen til en fast dej

2. Del dejel i to lige store dele og rul ud så tyndt som muligt på et stykke bagepapir

3. Skær dejen ud i firkanter med en skarp kniv

4. Læg bagepapiret direkte over på bagepladen

Pensling: Vand og drys med pynt

Bagetid: ca. 25 minutter midt i en 200oC forvarmet ovn (varmluft 180o) eller til de er gyldne.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har denne opskrift fra Amos store bagebog 3 - den er rigtig god og der står groft og sundt (om det så holder ved jeg ikke ;) )

Sprøde knækbrød

ca. 25 stk.

Ingredienser

200 g Amo Hvedemel

11/4 dl olie

Ca. 2 dl vand

50 g havregryn

50 g græskarkerner

50 g hørfrø

50 g solsikkekerner

50 g sesamfrø

1 tsk. bagepulver

1½ tsk. salt

Pynt

Birkes, sesamfrø, solsikkefrø eller hørfrø

1. Bland alle ingredienser og ælt dem sammen til en fast dej

2. Del dejel i to lige store dele og rul ud så tyndt som muligt på et stykke bagepapir

3. Skær dejen ud i firkanter med en skarp kniv

4. Læg bagepapiret direkte over på bagepladen

Pensling: Vand og drys med pynt

Bagetid: ca. 25 minutter midt i en 200oC forvarmet ovn (varmluft 180o) eller til de er gyldne.

Mange tak :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mange tak :)

så lidt :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver tit disse og synes de er rigtig gode:

1 dl hørfrø

1 dl sesamfrø

1 dl græskarkerne

1 dl solsikkekerne

1 dl havregryn

3 dl mel (gerne blanding af hvede, grovspelt, rug, durum osv)

2 dl vand

1 dl olie

1 tsk bagepulver

2tsk salt

Røres sammen, deles i to. Rulles ud mellem to stykker bagepapir, det øverste fjernes, der ridses op til knækbrød og bages 20 min v. 200 C.

De forskellige frø og kerner kan også erstatte hinanden og skiftes ud med andre. Jeg tror de er ret sunde, det eneste problem med dem, er at de smager så godt. Jeg kan godt spise sådan en portion ret hurtigt, spiser dem som slik-men det må da også være sundere end så meget andet :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver tit disse og synes de er rigtig gode:

1 dl hørfrø

1 dl sesamfrø

1 dl græskarkerne

1 dl solsikkekerne

1 dl havregryn

3 dl mel (gerne blanding af hvede, grovspelt, rug, durum osv)

2 dl vand

1 dl olie

1 tsk bagepulver

2tsk salt

Røres sammen, deles i to. Rulles ud mellem to stykker bagepapir, det øverste fjernes, der ridses op til knækbrød og bages 20 min v. 200 C.

De forskellige frø og kerner kan også erstatte hinanden og skiftes ud med andre. Jeg tror de er ret sunde, det eneste problem med dem, er at de smager så godt. Jeg kan godt spise sådan en portion ret hurtigt, spiser dem som slik-men det må da også være sundere end så meget andet :P

De lyder også rigtig gode ;) Ja de må bestemt være sundere end så meget andet :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver tit disse og synes de er rigtig gode:

1 dl hørfrø

1 dl sesamfrø

1 dl græskarkerne

1 dl solsikkekerne

1 dl havregryn

3 dl mel (gerne blanding af hvede, grovspelt, rug, durum osv)

2 dl vand

1 dl olie

1 tsk bagepulver

2tsk salt

Røres sammen, deles i to. Rulles ud mellem to stykker bagepapir, det øverste fjernes, der ridses op til knækbrød og bages 20 min v. 200 C.

De forskellige frø og kerner kan også erstatte hinanden og skiftes ud med andre. Jeg tror de er ret sunde, det eneste problem med dem, er at de smager så godt. Jeg kan godt spise sådan en portion ret hurtigt, spiser dem som slik-men det må da også være sundere end så meget andet :P

Den bruger jeg også. :) De smager tosset godt og er nemme at lave. :yay:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg laver tit disse og synes de er rigtig gode:

1 dl hørfrø

1 dl sesamfrø

1 dl græskarkerne

1 dl solsikkekerne

1 dl havregryn

3 dl mel (gerne blanding af hvede, grovspelt, rug, durum osv)

2 dl vand

1 dl olie

1 tsk bagepulver

2tsk salt

Røres sammen, deles i to. Rulles ud mellem to stykker bagepapir, det øverste fjernes, der ridses op til knækbrød og bages 20 min v. 200 C.

De forskellige frø og kerner kan også erstatte hinanden og skiftes ud med andre. Jeg tror de er ret sunde, det eneste problem med dem, er at de smager så godt. Jeg kan godt spise sådan en portion ret hurtigt, spiser dem som slik-men det må da også være sundere end så meget andet :P

og det var så lige den opskrift jeg har fået af min kollega, men så har du den da :) og ja de er nemlig super gode

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og det var så lige den opskrift jeg har fået af min kollega, men så har du den da :) og ja de er nemlig super gode

:lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

og det var så lige den opskrift jeg har fået af min kollega, men så har du den da :) og ja de er nemlig super gode

He he, min er også en håndskrevet udgave fra en kollega. Gad vide hvor den stammer fra?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

He he, min er også en håndskrevet udgave fra en kollega. Gad vide hvor den stammer fra?

Jeg har også den opskrift, som jeg har fået af min mor, der fik den af en kollega. Spændende ;)

Men de smager bare super godt.. :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også den opskrift, som jeg har fået af min mor, der fik den af en kollega. Spændende ;)

Men de smager bare super godt.. :D

Nu må jeg få taget mig sammen til, at få brugt den opskrift :D Specielt når den er så populær at alle kender den :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har bestemt mig for, at jeg vil afprøve den i næste uge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige bagt min første portion knækbrød... og nøj hvor er de bare gode :mam

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har lige bagt min første portion knækbrød... og nøj hvor er de bare gode :mam

Så fik jeg endelig taget mig sammen :D Og ja de er bare rigtig gode :mam

Har du prøvet at fryse dem? Eller holder de sig fint nok?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER