Nitzen1987

Nedfrysning af muffins/cupcakes

14 indlæg i dette emne

Jeg overvejer lidt om jeg skal afprøve et par Dr. Oetker cupcakes opskrifter her i den kommende uge og så fryse dem ned... MEn der står ikke noget på opskrifterne om de er fryseegnede :unsure altså jeg ved godt at man så mp vente med at putte topping osv. på...

Hvad er jeres erfaring med nedfrysning af muffins? Kan man gøre det med alle slags, eller????

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså, jeg har fryseren fuld af mini muffins (chokolade-orange).... Og når jeg tager nogen op, giver jeg dem lige ca 5 min på 160 grader i ovnen, så bliver papirsformen ved med at være pæn....

Ellers kan den godt blive våd og "slatten" og når de står og tør op.....

Men jeg ved ikke om det gælder for alle slags muffins.... Men de her smager skønt og nybagte :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg har fryseren fuld af mini muffins (chokolade-orange).... Og når jeg tager nogen op, giver jeg dem lige ca 5 min på 160 grader i ovnen, så bliver papirsformen ved med at være pæn....

Ellers kan den godt blive våd og "slatten" og når de står og tør op.....

Men jeg ved ikke om det gælder for alle slags muffins.... Men de her smager skønt og nybagte :)

de lyder lækre :mam kan man få en opskrift på dem?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg fryser stort set alle slags muffins/cupcakes ned. Det er altid rart med en pose i fryseren, så har man nemt kage til gæster eller andet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

de lyder lækre :mam kan man få en opskrift på dem?

Det kan du tro :)

Jeg har fundet dem HER og de er helt fantastiske.... Ikke mindst frostingen! :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså, jeg har fryseren fuld af mini muffins (chokolade-orange).... Og når jeg tager nogen op, giver jeg dem lige ca 5 min på 160 grader i ovnen, så bliver papirsformen ved med at være pæn....

Ellers kan den godt blive våd og "slatten" og når de står og tør op.....

Men jeg ved ikke om det gælder for alle slags muffins.... Men de her smager skønt og nybagte :)

Kommer de direkte fra fryseren og i ovnen? Og så bliver papiret på? Genialt, for det har altid været mit problem...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan du tro :)

Jeg har fundet dem HER og de er helt fantastiske.... Ikke mindst frostingen! :balloon

:super Tak :) Den opskrift vil jeg afprøve :) Er det ikke bare almindelige muffinsforme du bruger?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kommer de direkte fra fryseren og i ovnen? Og så bliver papiret på? Genialt, for det har altid været mit problem...

Ja jeg har også været så træt af de forme der bare hænger og er grimme.... Men direkte fra fryseren og i ovnen, så bliver de super fine! :)

Alm. Str. Muffins skal måske nærmere have 10 min.. .. Men jeg har kun prøvet med de små :)

:super Tak :) Den opskrift vil jeg afprøve :) Er det ikke bare almindelige muffinsforme du bruger?

Var så lidt ;)

Jeg køber wiltons minimuffin forme, der er så mange søde :balloon

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

fantastisk råd, tusind tak det må jeg prøve...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan du tro :)

Jeg har fundet dem HER og de er helt fantastiske.... Ikke mindst frostingen! :balloon

tak for opskriften på choko/orange mini cupcakes - de er fantastisk gode :-) Laver du pynt til din topping?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

tak for opskriften på choko/orange mini cupcakes - de er fantastisk gode :-) Laver du pynt til din topping?

Det er nemlig bare helt vildt gode :loveshower

Jeg plejer at dele frostingen op i et par portioner eller 3, og så farver jeg det med forskellige pastafarver..... Men du kan også pynte med krymmel eller små fondant/sukker blomster.... Eller hvad du nu har lyst til :)

Du kan se nogle af mine HER

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er nemlig bare helt vildt gode :loveshower

Jeg plejer at dele frostingen op i et par portioner eller 3, og så farver jeg det med forskellige pastafarver..... Men du kan også pynte med krymmel eller små fondant/sukker blomster.... Eller hvad du nu har lyst til :)

Du kan se nogle af mine HER

De er bare så fine :) Kan man ikke bruge en almindelig sprøjtepose til at putte toppings på?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger en alm. sprøjtepose med en stor stjernetylle...... Jo større tyllen er, jo pænere bliver toppingen, efter min mening :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg må lige høre :) fryser i dem imens de er varme? Eller skal de være helt afkølet først?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER