Tøsernes mor

Sidste barn?

7 indlæg i dette emne

Hej.

Det kan godt være det er det forkerte forum... :help '

Men jer der har børn - hvordan vidste I at I havde fået jeres sidste barn?

Min mand og jeg er lidt uenige i denne problemstilling. Vi har to dejlige piger på 3 og 1 år. Men jeg har en kronisk sygdom det kan give problemer ved graviditet - bækkenløsning og lignende samt mulig for tidlig fødsel.

Min mand mener ikke jeg kan "bære" en ny graviditet - mens jeg ikke er "færdig" med at få børn?! Jeg har det underligt med at skulle sælge tremmeseng, barnevogn og al babytilbehøret. Manden syntes da også det er underligt men det er nødvendigt....

Er det bare mig der er underlig?

Skal jeg "give op" nu og vænne mig til tanken? Eller skal jeg kæmpe?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hmm den er svær, men umiddelbart ville jeg mene du skal "give op" udfra de facts der er

hvis du har en kronisk sygdom skal du ihvertilfælde tænke på at du måske skal være sengeliggende det meste af graviditeten, hvor du så får svært ved at være noget for de to børn du har nu, udover det vil det være din mand der skal stå for det meste i hjemmet og med børnene i de 9 mdr så jeg syntes helt klart du skal lytte til hvad han mener i denne sag.

jeg tror bare (hvis det var mig) jeg ville glæde mig over de 2 børn jeg havde og indse at skæbnen bare ikke ville jeg skulle have flere børn

på en måde er jeg i samme situation, min kæreste har to børn fra tidligere ægteskab og jeg har en, vi har så en fælles sammen.

min krop og mit hoved vil gerne have et barn mere, men i og med vi har 4 tilsammen, er det mest fornuftigt at stoppe nu, havde vi kun haft børn sammen ville en 3er helt sikkert have været på tale

Uanset hvad i bestemmer jer for tror jeg det er vigtigt du lytter til din familie inden du/i tager beslutningen :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her har vi helt samme situation. Vores børn er dog 2 og 5 år og jeg er hybermobil med meget dårlig hofte.

Jeg er langt fra afklaret med at vi "kun" skal ha 2 børn, men jeg er pt også nået til et punkt hvor jeg godt kan se det vanvittige i at skulle være gravid igen og udsætte min krop for endnu mere pres og en mulig udsigt til at få en dårligere mobilitet efter 3. fødsel.

Altså.... Det er i dag jeg godt kan se det- i morgen er jeg sikkert klar til nummer 3 og ser bort fra ovenstående. det skifter konstant.

Jeg vil bare sige, at jeg godt kan forstå dig. Jeg er hverken klar til at sige, at der er lukket for flere børn, men er heller ikke 100% sikker på at jeg kan sige jeg vil ha flere.

En klog veninde sagde engang til mig: man fortryder ikke de børn man får... Man fortryder dem man ikke får. Om det så også gælder i dit ( eller mit) tilfælde det ved jeg ikke.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand vil kun have to børn, hvor imod jeg gerne ville have haft 3. Nu er vores unger så godt nok 5 og 3½ år, og må indrømme nu hvor vores datter har smidt sin ble, så nej vi skal ikke have flere børn. Vi har to sunde og raske børn, som er ved at være så selvstændige nu og kan så mange ting selv nu, og ved nærmere eftertanke så gider jeg ikke igennem søvnløse nætter, bleer, graviditet (er meget dårlig til at være gravid = ingen tålmodighed ;) ) igen. Så jeg har affundet mig med at det er slut med de små babyer herhjemme og jeg har det endelig godt med beslutningen. Men ja det er mærkeligt at skulle sælge de forskellige ting, men sådan er det bare.

Jeg ville, hvis jeg var dig, stoppe med at få børn og så glæde mig over de to jeg havde :) . Så ud fra det du skriver, så synes jeg du skal "give op" .

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her sagde lægen at der var 80 % risiko for at jeg ville ende i kørestol hvis jeg gennemførte endnu en graviditet så selvom jeg ikke føler mig færdig med at få børn blev jeg steriliseret.

At få et barn mere (eller 7 - hvem ved om man nogen sinde bliver færdig med at få børn?) er MIT ønske og behov, men ender jeg i kørestol - hvilken mor vil jeg så være for de børn jeg allerede har?

Så jeg valgte ikke de kommende børn fra - men i stedet de børn jeg allerede har til :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har to børn på 3 og 5, og vi er ikke færdige med at få børn, jeg har haft nemme graviditeter, og jeg har ikke fået fornemmelsen at det er slut, min mand vil gerne have mange børn, så det er mig der bestemmer antallet :)

Men jeg er sikker på jeg ville stoppe hvis det kunne ødelægge min fysik og dermed den eksisterende families liv :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror lige præcis at det at det vil gøre mere skade end gav at få en mere vil være nok for mig.. Sådan er min veninde stillet at hvis hun bliver gravid igen kan det koste hendes liv, og jeg ved at selvom hendes den yngste lige er blevet 3, så er det stadig et ønske for hende, og det at slippe udstyr er svært for hende.. Men hun siger det er blevet nemmere, så måske det også bliver det for dig.. :) :loveshower Du kunne jo også vente og se om der sker en forbedring i din tilstand, altså ikke lægge drømme væk, men på hylden for en tid?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER