Solvej99

Flyve og gravid

7 indlæg i dette emne

Jeg havde egentlig tænkt, at min kæreste og jeg ikke skulle på ferie i år pga. graviditeten. Men nu er jeg pludselig kommet lidt i tvivl om hvor længe før termin man må flyve?

Vi ville tidligst kunne tage afsted d. 20. juni (7 uger før termin). Hvis vi er afsted en uge, så skal jeg flyve hjem igen med 6 uger til termin. Da jeg var i Thailand boede jeg på hotel med en ret højgravid dansker, så det kan vel lade sig gøre.

Ved I noget? Og ville I selv turde gøre det? Vil jo heller ikke risikere at skulle føde på et græsk eller tyrkisk hospital :blink

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener det er op til flyselskaberne- altså de har hver især regler for, hvor langt man må være henne. Jeg mener nu de fleste siger 2 måneder før termin ;) Men når det er sagt, så ville jeg nok ikke selv flyve så tæt på termin. Men det er måske også fordi Isabella kom en måned før tid, og jeg gider dælemer ikke føde på et sygehus i grækenland eller what ever ;)

Jeg står selv og overvejer, om jeg skal aflyse en firmatur til Spanien, fordi den ligger sidst i september/først i oktober. Men jeg er også en bangebuks :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror heller ikke jeg vil have lyst til at flyve senere end uge 30.. andet end til tyrkiet (mine forældres lejlighed og derved kender alt til området) men du kan sagtens finde flyselskab der vil have dig med i uge 34

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du må flyve til og med uge 36. Nogle flyveselskaber vil også gerne tage dig med indtil uge 38 , hvis turen er under fire timer.

Jeg overvejer det selv og har ikke de store betænkeligheder. Fløj hjem fra Thailand, da jeg var i uge 32 sidste gang, og synes at det er helt fint at rejse med mave på. (Faktisk bedre. Fik den bedste behandling af stewardesserne og ekstra snacks!:))

Hvis gravditeten har været uden komplikationer, kan jeg ikke se det store problem i at tage afsted. GOD TUR!!!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har også nærstuderet flyvning under graviditeten da 1) min mand og jeg rejser meget 2) jeg har forestående rejse med arbejdet. Og som det er blevet nævnt er det op til uge 36 for længere flyveture (over 4-6 timer) og frem til 38 uge mht. kortere flyveture.... MEN hvis man venter tvillinger er der særregler eller hvis man har haft komplikationer under graviditeten. Så tal med lægen- det er alligevel ham hende der evt. skal "give en lov"...

Jeg kommer forhåbentligt selv til at stå i den situation at skulle til Canada ca 5 uger før fødslen- men det er om laaaaaang tid så må se på det på det tidspunkt....

Men god tur- tror det er en god investering at tage ud at rejse under graviditeten inden baby kommer- så bliver det pludseligt på helt andre præmisser ;-)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du bør nok også tjekke reglerne hos det forsikringsselskab, hvor du har/tegner rejseforsikring og evt. afbestillingsforsikring. Der kan sikkert være forskel på, hvor langt henne de vil dække, hvis der evt. sker noget.

Personligt ville jeg ikke turde flyve med 7 uger tilbage - men gør hvad du føler dig tryg ved! Du skal jo gerne nyde ferien og ikke være nervøs over, om du går i fødsel.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres input :tak

Jeg er stadig lidt i tvivl, men tror at jeg hælder mest til at det vil være for risikabelt at tage afsted. Jeg læste lige lidt om rejseforsikringen og der stod en masse ubehagelige ting den dækker. Det er jo selvfølgelig godt nok, men tanken om at det skulle ske for mig er ikke så rar.

Så jeg er nok også for meget en kylling :blush

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER