Solvej99

Ondt i ribben og bryst

6 indlæg i dette emne

Åh, hvor jeg føler mig presset omkring ribbenene og brystet.

Hvis jeg sidder længe og "hænger" i sofaen, så gør det faktisk lidt ondt. Så jeg er nødt til at sidde helt ret op og ned eller rejse mig op og gå lidt rundt. Det er virkelig irriterende. Især hvis det også skal være sådan de næste små 3 måneder <_<

Er der andre der har oplevet det samme?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde STORE problemer med mine ribben fra februar til juni, hvor Lærke blev født, så kan sagtens følge dig! Håber ikke det bliver værre for dig!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jo lavere man er og jo større barnet er, jo mindre plads er der derinde = de presser opad under ribbenene i stedet.

Tænk på at alle de andre ting du normalt har i maven er skubbet op under ribbenene for at gøre plads til bebs.

(i de første minutter efter du har født vil du kunne mærke din rygrad hvis du trykker ned på din navle!!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kender virkelig også den smerte ved ribbenene.

Da jeg var i uge 21 begyndte jeg så småt at få ondt i ryggen mellem rygraden og skulderbladet, men kun i højre side.

Senere begyndte jeg også at få ondt under ribbenene, men også kun i højre side.

Det er præcis som du beskriver, at hvis jeg sidder foroverbøjet i bare et kort stykke tid, begynder det at gøre ondt, og så er det eneste der hjælper at komme op og gå rundt eller ned at ligge fladt på ryggen. Det er dog ikke lige slemt hver dag, det svinger meget.

Jeg arbejder foran en computer hele dagen, og det er virkelig ikke sjovt at sidde der hele dagen og have ondt. Heldigvis har jeg fået lavet en ordning med min chef om at jeg må tage hjem når jeg har behov for det, og så kan jeg arbejde videre hjemmefra efter en pause på sofaen. Hurra for en god arbejdsplads :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for svar. Det er da trods alt rart at høre at det ikke bare er mig ;)

Jeg er nu ikke specielt lav (1.68) og jeg har indtil videre heller ikke fået at vide at mit barn er stort. Jeg er nok bare uheldig :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Oh my- husker det meget tydeligt ;) Det er bare så træls! Isabella var så også ret stor og jeg selv er ret lille. Det hjalp mig en lille smule, at ligge fladt på ryggen på gulvet nogle gange om dagen, så der kom mest mulig plads og man kunne blive "strukket ud" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER