Nitzen1987

De der går arbejdsløs

14 indlæg i dette emne

Om tre uger går jeg fra at være studerende til at være arbejdsløs... Og har bare så svært ved at forestlle mig hvad jeg skal få tiden til at gå med... Den første månedstid vil nok føles som ferie, men hvad så bagefter? (Jeg har selvfølgelig tænk mig at søge job, men situationen ser ikke lovende ud) :(

Så hvad får I andre tiden til at gå med?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tja inden jeg gik på barsel gik jeg ledig i 1½ år... Jeg var i fitness 3 dage om ugen, jeg søgte job og passede lejligheden... Men jo længere tid jeg gik hjemme, jo mere doven blev jeg (så en del tv) - Jeg var dog stadig i fitness - det var først da jeg blev gravid det gik i vasken...

Men ellers brugte jeg tiden på mine hobbys - lave smykker, kort, male mm :)

Og ja så søgte jeg jo de jobs der var, ringede til jobopslagene, men det tager altså ikke ret lang tid...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg var arbejdsløs 2½ måned, efter jeg afsluttede min uddannelse, og der besøgte jeg virksomheder, søgte jobs, slappede af over på bachelor, trænede, hyggede med barn :) Jeg har under begge barsler, haft et ugeskema, med alle de ''pligter'' jeg ville have gjort den uge, og de skulle være streget over inden ugen var omme - på den måde faldt jeg ikke i slum.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Puha kigger med her...

Efter to år i arbejde skal jeg også være arbejdsløs... Har aldrig været det før.. Pyha..! :rolleyes

Så glæder mig til at få nogle flere ideer til hvad man får tiden tila t gå med..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har gået hjemme siden slut januar. Jeg har dog ikke været ledig, men sygemeldt pga. fyring.

Jeg har ikke skulle søge nogen jobs, så det har jeg ikke brugt tiden på, men jeg har brugt tiden på at gøre rent, vaske tøj og så har jeg forsøgt at komme op og svømme min. 2 gange om ugen. Derudover har jeg brugt tid sammen med nogen veninder og min stedmor der også går hjemme i hverdagen, så jeg er kommet lidt ud.

Jo længere tid jeg går hjemme, desto mere doven bliver jeg. Der går mange timer foran tv'et og computeren, og jeg savner helt sikkert selskab i hverdagen.

Jeg glæder mig til den lille kommer for så har jeg i det mindste den at bruge tid på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er SÅ bange for at blive doven!! ØV! :rolleyes

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er pt arbejdsløs og sygemeldt siden marts sidste år.

udover diverse aktiverings ting bruger jeg tiden på at gå ture, ordne ting derhjemme, drikke kaffe og andet samvær med veninder og andre folk :)

Jeg har også fået læst en hel del bøger som jeg gerne ville, hvilket er rigtig rart :)

Synes nu tiden går nemt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Glæder mig til at drikke te og læse bøger! :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uhh...jeg går hjemme da jeg er sygemeldt med stress/depression og har gået hjemme siden jeg blev gravid med Emilie, da jeg selv sagde op i den værste børnehave jeg til dato har arbejdet i.

Jeg har ingen problemer med at få tiden til at gå...har jo også let ved at blive stresset, så jeg SKAL tage den med ro. Hvis jeg har en kalender hvor jeg skal noget hver dag en uge, så kan jeg blive helt ør bare af at forestille mig hvordan det bliver.

Det ender så med at jeg får meldt fra eller bytter rundt på aftaler...

I denne her uge fx skal jeg kun noget onsdag og det er rigelig fint :) Hvis jeg bliver "rastløs" har jeg nogle veninder jeg kan besøge impulsivt ellers arrangerer jeg noget mere...men ellers er der rigeligt arbejde i at holde hus, TO børn som skal hentes fra dp og skole,

underholde den lille i de timer hun ikke er i dp, og handle ind, lave mad osv.

Jeg er pga stressen ikke god til at sætte mig med en bog...kan ikke huske hvad jeg har læst når jeg når et par linier ned. Derfor elsker jeg BK fordi jeg ikke skal huske ALLE indlæg siden starten af BKs tid for at være med ;) :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ingen problemer med at få tiden til at gå...har jo også let ved at blive stresset, så jeg SKAL tage den med ro. Hvis jeg har en kalender hvor jeg skal noget hver dag en uge, så kan jeg blive helt ør bare af at forestille mig hvordan det bliver.

Det ender så med at jeg får meldt fra eller bytter rundt på aftaler...

Jeg er pga stressen ikke god til at sætte mig med en bog...kan ikke huske hvad jeg har læst når jeg når et par linier ned. Derfor elsker jeg BK fordi jeg ikke skal huske ALLE indlæg siden starten af BKs tid for at være med ;) :D

Kunne være mig der havde skrevet det ;) Jeg går sygemeldt med stress!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kunne være mig der havde skrevet det ;) Jeg går sygemeldt med stress!

Min læge siger også at det kommer ud på et....da behandlingen er den samme. Jeg har så været medicineret 1 år nu, så jeg glæder mig til de piller begynder at virke ;) :D LOL!

Spøg til side...det sværeste ved at være sygemeldt med stress er at man jo ser SÅ FRISK OG GLAD UD når folk så møder én mens man lige er i sit gode hjørne....jaja...

tag med mig hjem og se hvordan jeg reagerer hvis huset ligner et bombet lokum og manden får sagt noget forkert samtidig med børnene løber skrigende rundt i stuen og spiller squash

mellem potteplanter og minkvaserne..... ;) :D LOL

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min læge siger også at det kommer ud på et....da behandlingen er den samme. Jeg har så været medicineret 1 år nu, så jeg glæder mig til de piller begynder at virke ;) :D LOL!

Spøg til side...det sværeste ved at være sygemeldt med stress er at man jo ser SÅ FRISK OG GLAD UD når folk så møder én mens man lige er i sit gode hjørne....jaja...

tag med mig hjem og se hvordan jeg reagerer hvis huset ligner et bombet lokum og manden får sagt noget forkert samtidig med børnene løber skrigende rundt i stuen og spiller squash

mellem potteplanter og minkvaserne..... ;) :D LOL

Der er jo også rigtig mange lighedspunkter mellem depression og stress ;) Kan da godt forstå at du glæder dig til, at pillerne begynder at virke :D Min læge har så ikke foreslået noget behandling :blink

Og hvor har du ret i, at det er svært at være sygemeldt uden at se syg ud!!! Men ja en dag hjemme hos os, på en mindre god dag, giver et udemærket indtryk af, hvad jeg kan magte :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Der er jo også rigtig mange lighedspunkter mellem depression og stress ;) Kan da godt forstå at du glæder dig til, at pillerne begynder at virke :D Min læge har så ikke foreslået noget behandling :blink

Og hvor har du ret i, at det er svært at være sygemeldt uden at se syg ud!!! Men ja en dag hjemme hos os, på en mindre god dag, giver et udemærket indtryk af, hvad jeg kan magte :D

jeg er også pt sygemeldt pga depression + angst, og det er rart at høre at der er andre som synes det er svært at være sygemeldt med en ikke synlig sygdom. Hvor har jeg dog fået at vide mange gange at jeg bare skal tage mig sammen... det har jeg bare svært ved at kapere...

Det skal lige siges, at angst også giver utrolig meget stress....

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg er også pt sygemeldt pga depression + angst, og det er rart at høre at der er andre som synes det er svært at være sygemeldt med en ikke synlig sygdom. Hvor har jeg dog fået at vide mange gange at jeg bare skal tage mig sammen... det har jeg bare svært ved at kapere...

Det skal lige siges, at angst også giver utrolig meget stress....

Kender også godt til angst...det udviklede min mand fordi han ignorerede sin stress og knoklede videre på højeste blus for at holde sit firma igang. Det betyder så at han i dag ikke tør flyve, sejle eller på anden måde være et sted hvor han ikke kan komme "i sikkerhed". Det begrænser ham jo noget i hans jobmuligheder, hvor man som regel får nogle bedre stillinger hvis man kan rejse nogle dage om året.

Så det kan ikke siges nok at man skal lytte til sin krops signaler, for der er ingen der hverken takker eller forstår en når man først er knækket.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER