heidis21

bækkenløsning

10 indlæg i dette emne

Hej alle sanmen. Ville høre om der er nogen der kan hjælpe.. Jeg er gravid i uge 34 og er anden gangs fødende. Og det er meget mere hårdt at være gravid den her gang. Jeg har bækken løsning og det er så slemt at jeg kun kan ligge ned og side en lille smule.. Men det jeg ville spørge om er der nogen der måske har råd til nogen øvelser man kan lave der hjemme som kunne styrke underlivet så jeg ikke skal slås med to smerter når jeg skal føde.. :-) på forhånd tak

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har desværre ikke nogen råd anden end at slappe af. Jeg har har bækkenløsning de 2 sidste gange hvor jeg fik så ondt at jeg blev indlagt omkring uge 36 til total afslapning.

Jeg kunne ikke mærke min bækkenløsning da jeg fødte, så det tror jeg ikke du skal være bange for.

Held og lykke og rigtig god bedring

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej okay det vil jeg så krydse finger for

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også bækkenløsning da jeg ventede min datter.

blev sygemeldt i uge 20, og gik til fysioterapeut 1 - 2 gange i ugen indtil fødsel.

Hun lærte mig en masse øvelser jeg skulle gøre hver dag hjemme. De hjalp

så jeg ku holde det ud. Men kan ikke huske dem nu. gik også til genoptræning hos hende

efter jeg havde født.

Mærkede selv intet til bækkenløsningen da jeg fødte, men JM sagde at jeg ubevidst

spændte for meget så bebs ikke ku komme ud. Det fik jeg en indvendigt sprøjte for

så bækkenet ku slappe af og jeg fødte uden problemer.

Er du ikke tilknyttet en fysioterapeut ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg får akupunktur for bækkenløsning.. Ved også at de hos jordmødrene har brochurer med øvelser til os som bliver ramt - prøv evt. at forhøre dig mht. den :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også bækkenløsning da jeg ventede min datter.

blev sygemeldt i uge 20, og gik til fysioterapeut 1 - 2 gange i ugen indtil fødsel.

Hun lærte mig en masse øvelser jeg skulle gøre hver dag hjemme. De hjalp

så jeg ku holde det ud. Men kan ikke huske dem nu. gik også til genoptræning hos hende

efter jeg havde født.

Mærkede selv intet til bækkenløsningen da jeg fødte, men JM sagde at jeg ubevidst

spændte for meget så bebs ikke ku komme ud. Det fik jeg en indvendigt sprøjte for

så bækkenet ku slappe af og jeg fødte uden problemer.

Er du ikke tilknyttet en fysioterapeut ?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået det tibudt men jeg ville heller bare lave npget der hjemme..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde også bækkenløsning i min første graviditet og jeg mærkede virkelig meget til det under fødslen. Det var mest det at det gjorde så ondt når jeg skulle ligge på ryggen. Mht øvelser er det nok godt at få nogle råd til hvad du kan lave derhjemme af en fys.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har fået det tibudt men jeg ville heller bare lave npget der hjemme..

jeg lavede jo også øvelserne derhjemme, men var nødt til at konsultere hende ofte, fordi mit bækken ofte låste sig fast og det var både smertefuldt og meget irriterende når jeg skulle gå, stå sidde osv.

Men øvelserne hjalp altså :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har også bækkenløsning med mit barn nr. 2.

Det hjælper altså rigtig meget at få nogle øvelser du kan lave af en fys.

Derudover går jeg til vandgymnastik som også er super godt for bækkenet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER