smiley30

Altid morgen sur 3 årig...

7 indlæg i dette emne

Hej,

Vi har en 3 årig pige, som er ved at drive familien til vanvid og jeg håber at der er nogen af jer skønne tøser, som har et godt råd...

Hver eneste morgen vågner vores datter hylende og mega sur og tvær... intet vi gør er godt nok. Har prøvet både at efterkomme hendes ønsker OG sagt fra og sagt nu er det slut. Og prøvet at forklare på en pædagogisk måde..

Hun vågner af sig selv, og er slet ikke udhvilet og hun er umulig at få til at sove igen. Vi har prøvet med at sige ok til at ligge hende foran fjernsynet indtil hun er mere vågen, nogen gange er det ok, men andre perioder er det også galt...

Hvad gør vi? Hun driver os til vanvid og hun er umulig at få til at sove tidligere om aftenen.

Nogen gode råd???

Smiley30

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

kan kun sige at den periode har jeg også været igennem med min den store.

Lige pludseligt en dag vendte det og han var morgenfrisk ;) min søn morgenfrisk efter at have været en gnaven bjørn der blev forstyrret i vinterhi.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

ikke fordi jeg er ekspert på området, men hvornår kommer hun i seng?

det kunne være det hjalp at skyde hendes sengetid en time frem eller tilbage :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nanna var en morgensur dame indtil hun kom i seng en time tidligere. Hun vågner samme tid om morgenen som før, men nu er hun som hovedregel glad og veludhvilet :)

Ved jo selvfølgelig ikke om det vil hjælpe hos jer, men det er måske værd at prøve ?.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hun blir normalt puttet 1830 allersenest 19 men putter vi hende senere vågner hun stadig samme tid og er sur.. Putter vi hende tidligere ja så er hun bare vågen i hendes seng i længere tid... :-(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min datter er også meget morgensur, det har min bonus datter også været igennem men det er gået over igen

jeg er selv morgensur, eller jeg er ikke sur men jeg har virkelig ikke lyst til at snakke med nogen

tror bare børn kan ha det ligesådan, de er bare for små til at tackle det endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sådan er Linus også 2 -3 gange om ugen.

Jeg tror dog ikke det er fordi han er træt, men bare i trodsalderen, for han opfører sig på samme måde om aftenen og i weekenderne når han ikke får sin vilje.

Vi er begyndt at være MEGET konsekvente når han ikke vil gøre hvad vi siger (han stiller sig bare op og lukker øjnene og ignorerer os, og hvis det f.eks. er når han skal have tøj på gør han sig slatten så han er svær at løfte eller slår og sparker for at få os væk.

Så nu er vi begyndt på at sætte ham ind i vores seng og lukke døren og sige han kan komme ud når han er glad igen - så kan han få lov til at rase ud og evt. ligge og hvile sig lidt inden han kommer ud.

Det virker super godt - eneste problem er at der skal være tid til det. Det hjælper ikke at have en stresset morgen hvor der ikke er 20 minutter ekstra hvor han kan ligge og være sur.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER