Nitzen1987

Hvordan laver man en god disposition til mundtlig eksamen???

7 indlæg i dette emne

Mine mundtlige eksamener nærmer sig med hastige skridt og jeg er begyndt at tænke over hvordan jeg skal bygge min disposition op :unsure De andre eksamener jeg har været til førhen har jeg bare bygget dispsitionen til den mundtlige eksamen op på den skriftlige synopsis, der fungerer som et skriftligt oplæg til den mundtlige eksamen...

Hvordan gør I?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er ikke helt sikker på, om det er dét du mener, men jeg plejer at bruge powerpoint (og så printer jeg arkene, i tilfælde af computerbøvl), og så starter jeg bare med en side, hvor jeg har oplistet, hvad jeg kommer ind på.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gør som meggers.. Eller.. Faktisk plejer jeg at have min egen bærbare med, også lader jeg powerpointen køre derpå :) Så kan alle følge med.

Derudover, plejede jeg at have en oversigt med overskrifter, som censor og lærer fik så de bagefter kunne overskue hvad jeg havde været inde på :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg udarbejder stort set altid en ppt. med agende osv., og har små notatkort i hånden, til at støtte mig til. En ppt. må jo KUN indeholder få korte sætninger, hvorfor det kan være godt at have små notatkort med flere stikord til en selv!

Derudover har jeg agendaen stående nederst på alle ppt. (som en slags fodnote, lavet på masterdias), så lærer og censor kan følge med hvor langt vi nu er kommet!

Jeg supplere gerne med billeder/modeller, så det ikke kun er tekst de skal se - det giver et mere visuelt "spil".

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bruger også ppt, men du tænker mere indholdsmæssigt ik :) ?

Jeg har altid fået af vide at det ikke skal være en minutiøs gennemgang af rapporten - men træk det vigtigste ud; formål, resultater, konklusion. Og så meget gerne noget nyt du har fundet ud af efter rapporten er blevet færdig. Fx ny forskning (nu ved jeg ikke lige hvad du læser?). Og så er perspektivering altid godt og viser overskud til at tænke udover projektet :)

Ved ikke om du kan bruge det til noget. Jeg er naturvidenskabelig, så det er den model "vi" har brugt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er indholdsmæssigt, har jeg altid gjort det at jeg "uddyber" min opgave.. Gør opmærksom på hvis der har været nogle "fejl" (det kan jo ske) eller hvis man sidenhen har fundet ny forskning eller andet der kan underbygge det man siger :)

Jeg har også gjort det at jeg uddyber, på seminariet havde jeg også altid en masse forslag til opgaver og undervisningsforløb med ind.. Fx i historie - der havde jeg plakater, og noget materiale mine elever havde lavet i praktik :) Det er ikke alt jeg fik vist dog.. :) Men det er en god "back up" hvis man lige stå rmed 2 min :) Også en god afrunding..

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er indholdsmæssigt så ser min agenda således ud, til mit mundtlige forsvar af min HD afhandling d. 27. maj:

Begrundelse for emnevalget

Særlige problemstillinger/udfordringer

Afgrænsningsmuligheder

Metodeovervejelser

Alternative løsningsmodeller

Helicopter-view i relation til det afsætningsøkonomiske felt

Perspektivering og efterrationalisering ud fra min skriftlige besvarelse

Refleksion over egen læringsproces

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER