Maii

Mit mindste barn

4 indlæg i dette emne

Hej tøser :)

Efter min den mindste begyndte at gå for en månedes tid siden, er hun ikke til at styre på 10 Tønder land.

Hun kravler op på alt hvad hun kan komme i nærheden af (baby rutchebanen, højstole og vores høje legetårn) og så slipper hun bare og står og griner højlydt.

Hun gir mig dårlige nerver og grå hår :D

Hun er jo kun 14 måneder. Mine andre piger var noget ældre da de begyndte at løbe rundt udenfor og rende op og ned af trapper...

So what do I do?

Skal jeg bare lade hende udforske det hele og så lade hende få de knubs det gir at være så nysgerrig, eller skal jeg tage hende ned hver evig eneste gang hun kravler op?

Help!!!

Hilsen Grethe.

Ps undskyld de manglende smileys, skriver fra mobilen :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du skal sørge for at hun ikke kan komme vildt meget til skade - men lade hende falde de steder hvor du ved at det kun giver blå mærker.

Hvis du 'redder' hende hver gang, så lærer hun at hun bare kan kaste sig ud fra div. høje steder for mor griber hende jo.

Sæt stolene ind under bordet så hun ikke kan komme op på dem og videre op på bordet, men lad hende kravle op på skamlen der ikke er så høj.

Sæt et gitter for trappen så hun ikke kan komme op / ned af den uden du er med.

Tag hende med til gymnastik hvor hun kan kravle op og falde ned i sikre omgivelser :)

(og nyd hun kun kan klatre op på stole og borde - om et par år sidder hun 10 meter oppe i et træ!!!)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sofie er også overalt oppe og nede....vi sørger meget for at hun skal lære hvordan hun kommer ned fra ting selv med numsen først og op af ting ved at holde i noget (sofa, seng, div stole, trapper, sandkasse osv.), at man ikke står op på fx. stole (og ja det tager laaaangtid og en masse tåre over ikke at få sin vilje).

Det går fremad og hun ved godt hvad hun skal gøre, samt hvad man må og ikke må de forskellige steder. At hun så nogle gange liiiige skal prøve alligevel - ja det giver nogle blå mærker. Så viser vi hende bare igen hvordan man skal komme ned/op uden at slå sig.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for jeres svar. :)

Vi er også kommet frem til at hun skal have lov til at prøve sig frem (med overvågning selvfølgelig)

Hun virker rimelig sikker på benene meen hun har da fået et par blå mærker efterhånden.

Men så igen, hun skal jo lære det på et tidspunkt

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER