Guest Majkat

At være nøgen med mor og far

23 indlæg i dette emne

I mit barndomshjem har det ikke været naturligt at jeg har set mine forældre nøgne. Dvs jeg har set min mor nøgen flere gange, men kan ikke erindre at jeg nogensinde har set min far nøgen. Tilgengæld kan jeg huske at jeg som teenager har været hos en veninde og vi skulle gøre os klar til at gå i til fest så vi har nok været ca 16 år. Jeg står i badet imens hun står og tørrer sig og pludselig kommer hendes far ind. Hun står bare helt splitternøgen og taler ganske normalt med ham. Det var for mig LANGT udover mine grænser, men det er jo åbenbart normalt i mange andre hjem.

Vores ældste datter på 5 år er begyndt at blive meget bevidst omkring det at være nøgen. Hun har endnu ikke sat spørgsmåltegn ved at gå i bad sammen med hendes far eller at klæde sig om ved siden af ham, men er meget bevidst om at hun ikke ønsker at andre voksne skal se hende nøgen.

Hvornår er det for jer slut med at være nøgen sammen med mor eller far derhjemme?

Har jeres børn allerede sagt stop af sig selv, har I sagt stop eller har I ingen intensioner om at sige stop sålænge det er naturligt for alle parter (ala min veninde)?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved ikke hvornår grænsen går, men kan da huske, at min far sov uden underbukser da jeg var 10-12 år og det generede hverken ham eller mig, at han gik ud til toilettet uden underbukser.

Vores børn går stadig i bad med os, hvis det lige passer, men ser os også nøgne, når vi har været i bad og de har heller ikke givet udtryk for at være generte over selv at rende nøgne rundt herhjemme. Heller ikke når familie og venner er her og de skal tage nattøj på, vaskes om morgenen, skifte til badetøj osv.

Jeg tror, det må blive en vurderingssag herhjemme, men jeg tænker nok lidt mere over det ift. josephine, som jo stadig er lille, når drengene bliver pubertære... Vi får se!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm, vi har et rigtig afslappet forhold til nøgenhed, så sent som i morges stod jeg op, og gik direkte ud i køkkenet og smurte madpakker, satte morgenmad frem og støvsugede, helt nøgen - begge børn stod op og det var på ingen måde akavet, flovt eller noget der blev kommenteret :)

Vores børn foretrækker ligesom deres forældre at have så lidt tøj på som muligt, de smider ofte tøjet når de kommer hjem fra børnehave :D

Min mand og jeg er begge vokset op i hjem med samme indstilling til os - så måske det er derfor det er meget naturligt for os og vores børn :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme render vi også nøgen rundt i stor stil :D

de små er jo ligeglade og min bonus på snart 10 virker heller ikke somom det røre hende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har ingen grænse hos os. Vores børn ser os nøgne eksempelvis når vi bader og vi har altid åben dør til badeværelset.

Hvis de på et tidspunkt selv siger fra, så vil vi respekterer det, ved ikke at gå ud til dem på badeværelset mv, men jeg vil ikke selv dække mig til.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme er det nok lidt blandet ;)

Jeg render som regel ikke nogen rundt- specielt ikke når bonussønnike er hjemme. Min mand gør slet ikke.

Da mine forældre gik fra hinanden, blev min far gift med en anden, og hun sov og gik gerne rundt uden tøj på. Det resulterede i, at det kunne min far så også finde på at gøre. Jeg følte mig ilde tilpas, og den dag i dag, har jeg VIRKELIG ikke brug for at få disse flash-backs ;)

Så alt med måde, synes jeg :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tilde kommer nogle gange med i bad og ser os, så selvfølgelig, nøgne på badeværelset :) Men ingen af os render nøgne rundt. Vi trækker ofte ikke for om aftenen, så det ville være synd for naboerne, hvis vi stod op og gik i køkkenet uden tøj på :lol

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså når jeg er på badeværelset så er jeg nøgen også selvom Jonas på snart 11 år kommer ind og det generer ham ikke. Jeg tisser også for åben dør, men det er for at høre Emilie hvis hun ikke er med derude.

Jeg kan godt hente noget rent tøj i bryggerset nøgen, hvilket er i den anden ende af huset, men det er også max og meget sjældent det sker....bryder mig simpelthen ikke om at valse rundt nøgen i min stue...

Jeg har ofte set min mor nøgen men aldrig min far...Min mand er ligesom mig, nøgen på badet og måske en tur i bryggerset, men thats it.

Jonas er kommet i den alder hvor han holder for og siger jeg ikke må se ham mere :D Hehehe! Det er fint nok, al respekt for det, griner bare lidt indeni ;) :D Men så sent som i dag dansede han forbi mig med en lang hvid sok hængende på tappen.... :rolleyes: Haha :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er vi nøgne på badeværelset så hvis ungerne kommer ind så ved de også hvad de kan få at se.

De små render og hiver sig i tissetrolden hvis de har bar mås, og det gider jeg ikke kigge på - så må de gå ind på værelset eller på badeværelset. Det med at huske at vaske fingre er de jo heller ikke så gode til, så jeg vil helst de har underbukser på.

At tørre måsen efter toiletbesøg er heller ikke lige vellykket hver gang, og sådan en halvbeskidt mås i sofaen... dry.gif

De store er så store at de ikke har lyst til at være nøgne, så dem behøver vi ikke sige noget til.

I haven får de små lov til at løbe i bar mås om sommeren. Det må de store nu også, men det vil de ikke mere.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Herhjemme har vi ingen problemer med nøgenhed :rolleyes Både min mand og jeg sover nøgne og vi går også af og til i bad alle 4 på én gang. Pigerne er ej heller bange for, at andre ser dem nøgne :) Vi tisser også med døren åben og i weekenden har vi ikke ret meget tøj på til langt op af formiddagen. Vi er ikke nudister, men det er bare SÅ meget rarere at gå rundt uden noget der strammer :D

Knus Susanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Men så sent som i dag dansede han forbi mig med en lang hvid sok hængende på tappen.... :rolleyes: Haha :D

:haha Hvor godt :haha Hvis han har humor ligesom sin mor, så bliver det bare endnu mere sjovt :lolhit

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:haha Hvor godt :haha Hvis han har humor ligesom sin mor, så bliver det bare endnu mere sjovt :lolhit

Haha! :D Den er MEGET værre!!!!! Tænk på hvad han har måtte lægge øre til! :D

Den dans var ikke bare en uskyldig pioruette (st?) Det var mere samba med hænderne op over hovedet og knipsen med fingrene - for lækker synes han jo han er! :D LOL :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha! :D Den er MEGET værre!!!!! Tænk på hvad han har måtte lægge øre til! :D

Den dans var ikke bare en uskyldig pioruette (st?) Det var mere samba med hænderne op over hovedet og knipsen med fingrene - for lækker synes han jo han er! :D LOL :P

Kæft jeg er ved at tisse i bukserne af grin :haha :haha

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

LOL!! :D :D :D ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes, det er langt fra naturligt at se sine forældre nøgne :o Dér går min grænse altså. Vores børn ser ikke os uden tøj på, og om sommeren er det også med badetøj på, at de bade i badebassinet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu er Alexander kun 4,5 år og jeg synes endnu ikke det er et problem at vi ser hinanden nøgne, jeg foretrækker dog at have underbukser på- også fordi han stirrer!

Jeg er ikke vokset op med nøgenhed, men ser ikke noget forkert i det. Jeg tror dog på at når vores børn kommer i puberteten, så betyder det også at de selv bliver mere private og dermed bliver der en grænse for hvor meget vi viser hinanden. Så jeg tror når Alexander er ca. 12 år, så begynder jeg at lære ham at lukke døren og ikke komme ud på badeværelset i tide og utide osv.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er frygtelig sippet når det kommer til nøgenhed, eller blufærdig om man vil.... Og selv da vi bare var mig og Kristian, kunne jeg aldrig finde på at valse nøgen rundt i huset...

Jeg kan ikke huske jeg har set min far nøgen, men har da set min mor.... Men kun i omklædningsrummet i svømmehallen og den slags.

Så jeg er spændt på hvordan jeg vil have det når Marlon bliver større... jeg tvivler på at han får lov til at rende nøgen rundt i haven, eller se os nøgne.

Jeg bliver meget nemt blufærdig på andres vegne også, og hader når man er hjemme hos nogen, hvor ungerne render nøgne rundt... Jeg bliver simpelthen pinlig over det.

Vi har somme tider haft Kristians brødre til at bo her i ferier og weekender, da de bor på Sjælland... Og bare det at de går rundt i huset i tights når de skal i bad, er for meget for mig :rolleyes

Jeg tror ikke det er særlig sundt at have det sådan... For nøgenhed er jo i princippet en ganske naturlig ting. Men det er nok desværre svært at ændre på hvordan jeg har det.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg bliver meget nemt blufærdig på andres vegne også, og hader når man er hjemme hos nogen, hvor ungerne render nøgne rundt... Jeg bliver simpelthen pinlig over det.

Og det gør mine børn så ret ofte :rolleyes De lukker også gladelig døren op lige efter at have været i bad og de er bedøvende ligeglad med, at der er naboens nabo, som de har set 3 gange før :lol Det ER sket :prik

Men jeg har respekt for, at nogle ikke bryder sig om det og jeg undskylder også altid, når det er folk vi ikke kender godt.

Knus Susanne

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ALTID haft et meget frit forhold til mine forældre, som jeg holder meget af!

Vi har aldrig låst døren når vi skulle på toilettet eller i bad. Hvis jeg liiiige skulle tisse selvom, min far/søster eller mor var i bad, så kig jeg da bare ind og gjorde hvad jeg nu skulle. Det har aldrig været forbudt at gå ind selvom en anden var i bad eller tissede... Jeg håber meget vi får det samme forhold til vores børn, da jeg syntes det andet er meget anstrengt og vildt irriterende at SKULLE vente til den ande er færdig på toilettet, før man fx. kunne hente et håndklæde eller lignende, vi bankede selvfølgelig på, hvis der optaget først... men nøgenhed på toilettet har aldrig været et problem, vi er dog sjovt nok alle rimelige blufærdige udenfor toilettet hi hi...

Vi har aldrig rendt nøgen rundt i huset, eller ligende. Så det tror jeg heller ikke lillemanden får lov til, et par underbukser må være minimum udenfor toilettet!

Så jo jeg er vokset op med et naturligt forhold til delvis nøgenhed... Men man har et eller andet tøj på undenfor toilettet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg elsker at rende rundt uden tøj på

Så jeg føler mig altid helt forkert når vi har overnattende gæster og jeg skal have tøj på om natten og når jeg står op.. Men samtidig ved jeg godt at vores gæster måske ikke lige synes det vil være det fedeste syn at møde når de står op.

Selv husker jeg meget tydeligt den formiddag for en del år siden hvor jeg var taget med David hjem (han boede endnu hos sine forældre dengang) efter arbejde om natten.. Hans forældre havde vist ikke hørt at jeg var med. Jeg sad så inde i stuen ved computeren og lige pludselig kom svigermor valsende ganske nøgen.. Det synes jeg nu alligevel var lidt for meget af det gode.. og hun blev bare stående og snakkede om løst og fast i ca 5 minutter inden hun gik ind i soveværelset igen.. Tror måske det er sådan noget jeg gerne selv vil undgå andre mennesker skal opleve her i huset.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg render tit rundt uden tøj på og tager almindeligvis tøj på som sidste led inden jeg er klar til at gå ud af døren (dvs. jeg er helt eller delvist nøgen mens jeg spiser morgenmad, tørrer hår, glatter hår, osv) og Brian sover konsekvent altid nøgen. Så umiddelbart kunne vores børn godt komme til at se os nøgne...

Jeg ved dog ikke, om vi måske ændrer vaner, når vi får børn, for nøgenhed var ikke rigtig en del af min opvækst (og såvidt jeg ved heller ikke Brians), og det har jeg faktisk haft det fint med. Jeg kan huske, at jeg var meget forarget (og lidt skræmt) da jeg i folkeskolen var hjemme hos en veninde, hvis far synes at det var helt normalt at gå nøgen rundt efter at have været i bad. :unsure

Jeg ved det ikke... På den ene side, så har jeg egentlig et naturligt og åbent forhold til nøgenhed nu, men på den anden side, så ækles jeg altså lidt ved tanken om at en voksen mand kan se min nøgne teenagedatter - også hvis det er hendes far (og ditto med min kommende teenagesøn og hans mor). Jeg tror nøgenhed stopper ret meget, når børnene når puberteten, men at det tilgengæld er helt ok, så længe de er børn, i hvert fald med de forbehold der kræves i forhold til renlighed (det som Stikan blandt andet er inde på, med en halvbeskidt mås i sofaen vil jeg også meget gerne undgå! :P)

Og jeg er ret sikker på at døren bliver lukket (og LÅST!) når jeg er på toilettet, så snart børnene er store nok til at kunne passe sig selv på den anden side af døren imens. Fint nok, at de kommer ud og nupper en tandbørste mens jeg er i bad, men alt toiletbusiness, det er jeg altså for sippet til at dele med nogen :P

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er ikke vokset op med nøgenhed, kan kun svagt huske jeg har været med min mor i bad et par gange..

Min mand kan ikke lide at være nøgen overfor Mille, men hvis han har været i bad og hun kommer ind er det ok .. Jeg er til gengæld ligeglad, jeg er nøgen overfor hende og hun siger aldrig noget :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her er alle nøgne- har ingen lås på toiletdøren - så her tisset næsten altid med åben dør. Når børnene har venner hjemme kunne jeg ikke finde på at rende nøgen rundt, men når vi bare er her selv er der ingen grænser.Min den ældste er næsten 12 og har ingen problemer med det . Hun syntes dog jeg er pinlig når jeg opfører en dans uden en trævl på kroppen!

Linda

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER