Lotte

Stress hos 1½ årig

4 indlæg i dette emne

Hej Piger.. ved det er længe siden jeg har været på banen her, men har ret meget brug for jeres hjælp.....

Josefine opfører sig mærkeligt for tiden, siden vi har været på ferie for lidt tid siden, har hun ikke villet sove, vågnet om natten og skrget vildt osv... alt sammen problemer omkring hendes seng.

Her i påsken har der, som de fleste, været mange planer... idag er det eskaleret vildt, da vi har været til familiefest... vi var inviteret til kl 13.00 så vi gav trunten mad hjemmefra og ville putte hende i BV derude, hun nåede ikke at se nogle mennesker eller noget, men skrev helt vanvittigt og efter 45 minutters kamp, gav vi op. Josefine har klaret dagen rigtig fint, hun har været træt men hygget sig.

Hun faldt i søvn på vej hjem i bilen kl 19.00 men vågnede da jeg skulle bære hende ind i seng, her skreg hun igen.. helt panik angst agtig, det hjælper ikke at synge, nusse putte, ae eller noget som helst, hun fægter med arme og ben og er meget gal imens hun skriger og græder.. jeg må heller ikke sidde/ligge og putte med hende...

Kan hun være stresset? er det alvorligt? skal vi til at tage den med ro, jeg tænker, vi er en familie med gang i, tit venner på besøg og steder henne... skal vi geare ned og tage den helt med ro, ikke fare rundt??

hvordan skal vi evt håndtere vorrs prinsesse.. jeg vil jo ikke have at hun føler sig "glemt" eller ikke elsket.. jeg giver hende meget kærlighed i hverdagen, men er det nok??

håber i vil komme med input..

kærlig hilsen, en fortvivlet mor, der nu sidder og tuder fordi prinsessen er så hysterisk... hjælp :(

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det lyder som Night terror. Altså hun formentlig drømmer nogle virkelig slemme drømme og fordi hun bliver vækket, så "lever hun" stadig i drømmeverdenen. Det bedste i kan gøre er at lade hende sidde midt på en stor seng så hun kan falde ned. Bliv ved med at sige at I er der for hende. Men hvis I rører hende, slår hun nok bare.

Alexander har heldigvis ikke sådanne anfald så tit mere. Men puha hvor var det hårdt at se på. Det er muligt hun har følt sig utryg på jeres ferie, fordi det var et fremmed sted

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder meget som nogle "ture" vi har haft og stadig kan have med Tilde :( Og det er bare SÅ ufattelig hårdt :( Tilde reagerer fuldstændig på samme måde, som du beskriver. Kan kun give samme løsningsforslag som morpige, for det er hvad vi også gør med Tilde. Faktisk startede det da hun var 1½ år, og vi oplever det ikke ret tit mere :)

Prøv at læse lidt om night terror, det hjalp os lidt, så vi bedre kunne hjælpe hende :kram Men det er bare så hårdt og gør så ondt at se sit barn sådan :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Lyder også nøjagtigt som min sigfús efter (og mens) vi var på ferie i Island her i marts måned. Vi havde et ret travlt program og skulle besøgeen masse familie og venner på kort tid.

Det gik nogenlunde deroppe, men da vi kom hjem fik han mange nætter med nogle ture som du beskriver dem!

Han slog efter os og skreg som en vild, hvis vi rørte ved ham. Han kunne også få dem om dagen, lige efter en lur, eller når vi puttede ham.

Jeg tog ham op om natten, skrigende og boksende, og tog ham ned foran fjernsynet. Det virkede for det meste, så blev han fanget af det der kørte på skærmen og holdt ligeså stille op med at skrige.

Han fik dem også om dagen hvor han ikke ville spise, han kastede sig bare på gulvet og skreg og skreg.. sindsygt hårdt! Og han er ikke en dreng der skriger eller bare græder for den sags skyld! Han er nem og glad når alt er normalt :-)

Men det holdt altså op efter 2-3 uger, hvor vi var meget hjemme og tog den meeeget med ro! Men det har lært os at hans behov skal passes ind i vores, mere end vi troede! :rolleyes

Håber jeres prinsesse falder lidt til ro igen snart, for kan godt huske hvor hårdt det var! :kram

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER