Susanne

Løbetræning...

14 indlæg i dette emne

Jeg løbetræner og har gjort det stabilt i snart 7 år. Indenfor de sidste ca. 3 år er det blevet intensiveret og jeg løb en halvmaraton i både september 09 og september 10. Jeg løber 2-3 gange om ugen og om sommeren kan det godt være op til 20-30 km om ugen.

Jeg ELSKER at løbe og er derfor begyndt at fundere over hvor længe jeg mon kan blive ved :unsure

Er der andre der har løbetrænet under graviditeten og hvornår måtte I i så fald holde op? Og var det fordi det gjorde ondt, blev besværligt, lægen sagde det eller...?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg mener ikke at det kan skade at løbe selvom man er gravid.

Det er bare vigtigt at du lytter til din krop og accepterer at du ikke kan yde i samme omfang, som du kunne før. Jeg tror fx ikke at det er godt at presse sig selv hårdt og få pulsen meget højt op.

Personligt er jeg stoppet med at løbe- simpelthen fordi jeg synes det er ubehageligt i maven. Især når du kommer længere hen og bliver større og større. Så er det nok bedre at vælge motionsformer, som ikke belaster kroppen så meget. Fx svømning, cykling og gåture.

Men ellers så tag en snak med din læge :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg mener ikke at det kan skade at løbe selvom man er gravid.

Det er bare vigtigt at du lytter til din krop og accepterer at du ikke kan yde i samme omfang, som du kunne før. Jeg tror fx ikke at det er godt at presse sig selv hårdt og få pulsen meget højt op.

Personligt er jeg stoppet med at løbe- simpelthen fordi jeg synes det er ubehageligt i maven. Især når du kommer længere hen og bliver større og større. Så er det nok bedre at vælge motionsformer, som ikke belaster kroppen så meget. Fx svømning, cykling og gåture.

Men ellers så tag en snak med din læge :)

Jeg er slet ikke bange for at løbe selvom jeg er gravid og jeg skal nok passe på. Jeg er bare interesseret i at vide hvor lang tid dem der også har løbet blev ved før det f.eks. blev ubehageligt? Gik der 2, 3, 4 mdr. eller hvor længe kunne I blive ved?

Når kroppen siger fra, så stopper jeg selvfølgelig og bruger cross-trainer og gåture i stedet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay :)

Jamen jeg plejede også at løbe før jeg blev gravid.

Fik en positiv test i starten af december og i den måned løb jeg faktisk slet ikke.

Da jeg så ville ud og løbe en gang i januar (ca. 3 mdr. henne), så måtte jeg stoppe fordi det var virkelig ubehageligt i maven.

Men jeg tror det er meget forskelligt, hvor længe man kan holde det ud. Og du lader også til at være i bedre form end jeg var ;)

Har fx læst om én kvinde, der løb marathon, da hun var i 4. mdr. Hun vidste dog ikke at hun var gravid.

Held og lykke med det :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Okay :)

Jamen jeg plejede også at løbe før jeg blev gravid.

Fik en positiv test i starten af december og i den måned løb jeg faktisk slet ikke.

Da jeg så ville ud og løbe en gang i januar (ca. 3 mdr. henne), så måtte jeg stoppe fordi det var virkelig ubehageligt i maven.

Men jeg tror det er meget forskelligt, hvor længe man kan holde det ud. Og du lader også til at være i bedre form end jeg var ;)

Har fx læst om én kvinde, der løb marathon, da hun var i 4. mdr. Hun vidste dog ikke at hun var gravid.

Held og lykke med det :)

Jeg klør på, så længe jeg synes det føles okay. De 5 ture jeg har løbet indtil nu har der i hvert fald ikke været noget ;)

Tak for svar! :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg klør på, så længe jeg synes det føles okay. De 5 ture jeg har løbet indtil nu har der i hvert fald ikke været noget ;)

Tak for svar! :kram2

Ja, gør det.

Så lidt :kram2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min løbeivrige søster stoppede med at løbe, da hun var 20 uger henne - fordi hun skulle tisse hele tiden :yay

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede omkring uge 20, fordi jeg fik ondt i bækkenet. Men kender en læge der løb 7 km den dag hun fik veer. Det skulle jo være så sundt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min løbeivrige søster stoppede med at løbe, da hun var 20 uger henne - fordi hun skulle tisse hele tiden :yay

Skønt, der er jo længe til! Jeg håber jeg kan blive ved ligeså længe, for så kan jeg få hele sommeren med ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg stoppede omkring uge 20, fordi jeg fik ondt i bækkenet. Men kender en læge der løb 7 km den dag hun fik veer. Det skulle jo være så sundt :D

WAUW! :respekt :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fed tråd... Jeg plejer også at løbe meget... De sidste par gange har jeg dog måtte holde et par små pauser undervejs... Men der var jeg så også helt nygravid.. Har hørt nogen steder at der er en lille forøget risiko for abort, men jeg tænker at lade være er vel værre... Løber du stadig Susanne?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kunne løbe indtil jeg var i uge 20 - mener jeg det var... <_< :blush

Derefter var det ikke så behageligt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Pudsigt, at denne tråd lige kommer op igen i dag :)

Jeg har ikke løbet så meget som jeg plejer, men det skyldes træthed mere end ubehag ved at løbe. Jeg har simpelthen ikke kunne sparke mig selv afsted <_< Jeg har prøvet at tvinge mig afsted selvom jeg har været træt og uoplagt, og det er den DÅRLIG idé. Så føles mine ben som beton og det er bare en kamp fra start til slut! Men en gang imellem er det som om jeg pludselig og ud af det blå bliver helt frisk og så griber jeg selvfølgelig chancen og får løbet/trænet hvis jeg har tid. Sådan en dag havde jeg i dag og det var en fantastisk løbetur!:yay Mine bryster er tydeligt tungere end de plejer at være, men det gør ikke ondt eller er ubehageligt. Så jeg fik løbet 5,25 km på 30 min og havde et par sekvenser, hvor jeg næsten løb ligeså hurtigt som jeg gjorde før jeg blev gravid!

Jeg håber stadig jeg kan blive ved mange uger endnu og forhåbentlig er den værste træthed snart ovre, så jeg har mere energi igen :whistling

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Fedt hvor dejligt at høre... glæder mig til dagens tur... er mere frisk her til morgen end de sidste par dage... så benytter mig lige af det

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER