Sandie

Nadja kom til verden

7 indlæg i dette emne

Natten til torsdag (12/11) vågnede jeg med lette plukveer og var lykkelig over at min krop endelig viste lidt tegn på at jeg på et tidspunkt skulle føde.. op af dagen forsvandt de og jeg tænkte igen, ”hmm mon jeg skal gå til jeg bliver sat i gang 2 uger over?” :mellow

Om aften begyndte de at komme tilbage, og i løbet af natten tog de godt til, da jeg vågnede og bare ikke kunne sove pga de kom så ofte og gjorde for ondt til jeg synes det kunne være almindelig plukveer, så jeg tog tid på dem og de varede godt 1 minut og var ca 4 min. I mellem dem. Kl. 5.30 var der ca 3 min i mellem og ringer til fødegangen, de ville gerne se mig.

Vi ankommer fredag morgen (13/11) kl. 6.17 og jeg bliver undersøgt, har ingen livmoderhals tilbage, men er kun åben en ½ cm. De køre en ctg der viser, at hun bare har det skønt derinde. Da jeg kun er i tidlig fødsel får jeg noget smertestillende og får lov at komme hjem og hvile.

Vi køre forbi bageren så vi kan få lidt mad. (heldigvis havde Michael fri denne fredag da han skulle til lægen senere på dagen) efter vi har spist lægger vi os begge ind og sover lidt.

Jeg tager stadig tid på veerne men de begynder nu at komme med 6-9 min. i mellem så får da sovede i mellem hver ve, og hvor er det dog dejligt at kunne blunde lidt hen. Lidt i tolv vågner jeg og sætter mig op, føler jeg tisser.. skynder mig ud på toilettet.. Ååh jo den lugt er ikke til at tage fejl af, vandet er gået :)

Manden får sig lige noget mad mens jeg ringer til fødegangen igen.

Vi ankommer til FG kl. 12.40 og får igen kørt CTG, jeg troede egentlig jeg skulle undersøges, men det var der ingen grund til sagde hun. Da vi ligger der er vi bare så sikre på at jeg igen bliver sendt hjem, for synes stadig ikke mine veer er regelmæssige, ca. 3-5 min i mellem. Så vi sidder og kigger på klokken for Michael skal til af sted hvis han skal nå sin lægeaftale i Dianalund. Da hun så kommer tilbage siger JM bare at vi kan gå ned på Fødestue 2. :blink Vi er begge lidt lost, for troede egentlig ikke de vil beholde mig nu. Da vi kommer derned er det min egen JM Maria der står og venter os, sikke et dejligt syn. :loveshower

Kl. er nu 13.30 og Maria undersøger mig, og var nu 1½ cm åben. Michael går ned for at hente tasken og for at ringe og melde afbud til sin lægeundersøgelse, mens jeg undskyldte meget, havde helt dårlig samvittighed når han havde ventet et par måneder på at komme til den test, men vi måtte jo også bare grine lidt af det, for han har i lang tid sagt han var sikker på hun kom denne dag, for det ville da være typisk :lolhit

Jeg får igen et par smertestillende og varmepuder og får tilbuddet om morfin, men takker nej, tænker der jo er lang tid tilbage og skal helt klart gemme nogle muligheder til senere. ;)

Der går dog ikke længere end at Kl. 14.30 er veerne begyndt at bide rigtig godt til, og beder derfor om den morfin nu! også lidt for ved hun skal undersøge mig inden :mellow Da jeg kun er 2cm åben får jeg det med det samme.

Får også lattergas indtil morfinen begynder at virke.

Kl. 15.00 er der Vagtskifte og min søde JM må gå. Heldigvis kommer der den sødeste JM studerende ind som skal følge mig resten af forløbet. Hun er så langt i forløbet at hendes superviser næsten slet ikke er der.

Der er nu 2-3min i mellem veerne.

Lea Min JM studerende og hendes overordnede prøver at få mig i en anden stilling da jeg har ligget ned i lang tid, men det gør simpelthen for ondt og bliver lagt ned igen.

Kl. 15.40 begynder jeg at få presseveer. Kan huske da Lea spurgte mig om jeg var begyndt at presse og jeg havde det helt som et 5 årig barn der ved man har gjort noget forkert, og tænkte åh nej nu får jeg skæld ud, for det må jeg jo ikke (selv om jeg bare ikke kunne lade være.. :blush så var helt flov da jeg skulle sige ja. Blev så noget overrasket over hun sagde det var fint. Hun begyndte at sætte ting frem hun skulle bruge til fødslen og undersøgte mig herefter. Var næsten fuld åben, kun en lille kant tilbage. Det gav mig dog en forklaring hvorfor de sidste stykke tid veerne bare var kommet uafbrudt.

Jeg får lov til at få skruet op for lattergassen da jeg synes det med at presse simpelthen er døden. Jeg er 100% sikker på jeg bare skal dø under de skide presseveer og hver gang hun forklare mig hvor meget hoved man kan se har jeg lyst til at smække hende en, for det er jo ikke meget, når man selv er nået til et punkt hvor man mener hun altså burde være kommet ud.

Jeg skriger som en i helved og er vidst også kommet til at bande og skælde min ellers søde JM ud. ;)

Kl. 17.45 kalder de børnelægen til stuen da lillepigen næsten ved at være ude. Jeg får af vide at jeg ikke får lov til at få hende op på maven da lægen skal se på hende inden, grundet jeg har fået morfin inden for 6 timer. Da hun endelig kommer ud 17.52 bliver hun dog alligevel lagt op til mig, mens de tørre blodet af og farmand for lov til at klippe navlestrengen. Hun ligger der kun meget kort inden lægen får hende over. De prøver lidt at redde min T-shirt med at få den af, men forklare af det er lige meget den bliver ødelagt da dan bare skal smides ud, for havde helt glemt det var Michaels T-shirts jeg havde på den dag, og først senere på aften kom jeg i tanke om det og måtte undskylde da det jo en af hans ynglings.. Ups :D

Lillepigen fejler jo selvfølgelig ingenting og kommer hurtigt over til mig igen.

Lea fortæller mig at nu skal jeg føde moderkagen, og kan huske min skræk var sikker på jeg ikke kunne klare det, troede det nærmest skulle blive lige så slemt, så var noget overraskede over et lille pres og ud den gled den bare. Moderkagen blev født 18.05

Blev derefter syede, fik 6 sting.

Hun vejede 3450g. og var 50 cm

12634_182315962756_713842756_3406612_7358290_n.jpg

Hun lå og sov så sødt hos mig og Jm'eren prøvede at hjælpe mig med at amme, hun tog kun lidt fat og faldt hurtig i søvn.. vi fik derefter lidt mad ind og et flad og kunne ligge og slappe lidt af alene .

vi kom over på barselsgangen og kunne ringe til familien og sige hun nu var kommet til verden. Kun min bror vidste det og hvor blev de alle overraskede selvom vi skulle have spist hos mine forældre den dag , men han ringede mellem veerne og sagt jeg var for træt..

Og hvor er det dog lykke med sådan en lille en :loveshower

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Skøn beretning og skøn skøn skøn lille pige! :biglove

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sikke en dejlig fødselsberetning - og så lige inden hun fylder et år :biglove

Tak fordi du delte den med os!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skøn beretning og skøn skøn skøn lille pige! :biglove

Sikke en dejlig fødselsberetning - og så lige inden hun fylder et år :biglove

Tak fordi du delte den med os!

Tak ;) og ja om ganske få dage er det allerede et år siden .. suk ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Dejlig FB, hvor så hun kær ud- og gør selvfølgelig også på din billederække :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Dejlig FB, hvor så hun kær ud- og gør selvfølgelig også på din billederække :)

Hun er så skøn din nadia :)

Tusinde tak skal i have :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER