Calla

Nikkel

5 indlæg i dette emne

Jeg sidder lige og snakker med en veninde, hvis datter har nikkeleksem. Vi kommer så til at snakke om der er nikkel i bleer?

Jeg har søgt rundt omkring men kan ikke finde andet end:

Nikkel er et metal, der ved længere tids hudkontakt kan give nikkelallergi.

Der er grænser for, hvor meget nikkel bukseknapper må afgive (det er fastsat ved en grænseværdi). Reglerne omfatter også f.eks. smykker, ure, spænder, mobiltelefoner, lynlåse og nitter i tøj og fodtøj. Børneprodukter med Varefakta må ikke afgive mere nikkel, end den officielle grænseværdi – det gælder også metaldele, der ikke har hudkontakt."

Udfra det, tolker jeg det som at der ER nikkel i bleer, men at det skal holdes under en vis grænse. Har jeg ret i det?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det har jeg godt nok aldrig hørt om før... Jeg kan ikke forestille mig at man vil putte et så allergifremkaldende stof i noget babyer er i kontakt med 24 timer i døgnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hmm det ved jeg faktisk ikke om der er, vi har aldrig brug engangsbleer men derimod stofbleer :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan vitterligt ikke forestille mig at der skulle være nikkel i bleer. Hvorfor skulle der være det? Det er jo et metal...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at jeg på nogen måde har sat mig ind i det - så er jeg RET sikker på der ikke er nikkel i bleer.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER