Dorthe

Børns egen mobil

26 indlæg i dette emne

Hvornår vil jeres børn få deres egen mobil eller hvornår fik jeres børn deres egen mobil?

Vi har nemlig snakket om, hvornår Tobias skulle have en. Altså det er ikke nået der sker det næste års tid eller to. Men på det et tidspunkt skal han have en, især når han kan begynde at være lidt alene hjemme. For vi har nemlig ikke fastnet mere, droppede det for mange år siden, men ved at vi ikke har fastnet, så er Tobias nød til at have en mobil, så han ville kunne ringe til os.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mine niecer på 9 år har fået en og jeg synes bestemt ikke det skal være før. Det er også først nu de begynder at være selv hjemme.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mine niecer på 9 år har fået en og jeg synes bestemt ikke det skal være før. Det er også først nu de begynder at være selv hjemme.

Det er også den alder jeg selv tænkte på det skulle være, men mine egen nevøer, de fik mobil da de startede i skole. Derfor er jeg lidt i tvivl om, hvornår Tobias skal have det ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores ældste starter i skole til august og der får hun ikke en mobil. Jeg ved ikke hvornår hun får det, men tænker at der går nogle år endnu.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores den store har vi ikke planer om skal have én før han bliver omkring de 10 år (han er 8 år nu) :)

Men han snakker godt nok meget om at få en mobil, men det er mest for at spille på den :D

Personligt synes jeg de skal være lidt bedre til at forstå, at en telefon rent faktisk koster penge at bruge, og sådan nogenlunde forstå værdien af dét. Ellers kan jeg nemlig godt forestille mig, at den bliver brugt til alt muligt underligt- også selvom man har taletid på telefonen, synes jeg det er ærgeligt at skulle betale for "ingenting" ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

P fik i starten af 2. klasse da hun selv gik hjem og var alene hjemme.

K fik i slutningen af 2. klasse. Det var meningen han skulle have haft i starten lige som P men på det tidspunkt smed han alt ved (endda sin cykel!) så han skulle lige bevise at han godt kunne passe på den før han fik en.

Han fik en af vores gamle til at starte med og til hans 10 års fødselsdag (midt i 3. klasse) fik han så han 'egen' som er sej og ikke bare en af vores gamle og aflagte :)

Regner med de små også får omkring 2. klasse alt efter hvor gode de er til at passe på deres ting.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jonas fik sin til jul i 2.klasse....kan det ikke passe at han var 8 år der? Han fik den så han ku ringe til os og omvendt, fx hvis han ville høre om han måtte køre med den og den klassekammerat hjem efter skole, eller vi lige skulle fortælle at vi kørte der og derhen....

Kort efter lærte han at sms'e på den og derefter spille. Han ved godt det er dyrt at ringe fra den så det gør han aldrig, medmindre det er til os. Og han ved også han ikke må downloade noget, så det gør han slf heller ikke :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jonas fik sin til jul i 2.klasse....kan det ikke passe at han var 8 år der? Han fik den så han ku ringe til os og omvendt, fx hvis han ville høre om han måtte køre med den og den klassekammerat hjem efter skole, eller vi lige skulle fortælle at vi kørte der og derhen....

Kort efter lærte han at sms'e på den og derefter spille. Han ved godt det er dyrt at ringe fra den så det gør han aldrig, medmindre det er til os. Og han ved også han ikke må downloade noget, så det gør han slf heller ikke :)

:lol Men han er også så fornuftig den søde Jonas. Er ikke sikker på vores har den forståelse for pengen endnu ;) Så sent som den anden dag sagde han, at jeg burde køeb ham en Wii, for sådan en kunne han godt bruge. Da jeg sagde, at jeg sådan set synes der var spillemaskiner nok her i huset, sagde han, at så ville han da bare selv købe én, for han havde da MINDST 200 kr :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, han er blevet fornuftig af frygt, for han ved den bliver inddraget omgående og det er ham der betaler af hans surt opsparede lommepenge :) bare min mand dog nærede samme respekt.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sigrid arvede sin første mobil da hun gik i 1. klasse. PÅ det tidspunkt begyndte hun ikke at ville med ud og handle.

Julie har arvet en tudsegammel mobil, hvor hun har fået taletidskort i - hun sender sms (med hjælp fra mig) til farmor og mormor, når hun savner dem.

Pigerne har dog ikke telefonerne med, når de er nogle steder. Kun Sigrid hvis det er overnatning eller hun skal tage bussen hjem fra skole, så ringer hun når hun er på vej.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hehe, han er blevet fornuftig af frygt, for han ved den bliver inddraget omgående og det er ham der betaler af hans surt opsparede lommepenge :) bare min mand dog nærede samme respekt.

Han må på opdragelsesanstalt :klap :D

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores har et abb. hvor de har 50 kr om måneden at ringe for og gratis sms. Når de penge er brugt kan de ikke ringe mere men stadig sende sms.

Det er sjældent de når de 50 kr, for de plejer at sende en sms om at vi skal ringe til dem så det er os der betaler (og vi har gratis taletid så det gør ikke noget)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Han må på opdragelsesanstalt :klap :D

Nemlig! :klap ;)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Cecilie var først blevet lovet en af hendes mor da hun fyldte 10. ½ år før annoncerede moderen så, at det først blev når hun var 12 :blink :prik Det synes vi ikke var fair, så vi blev enige om at vi gav hende en, og så har betalt for hendes abbonnement frem til hun var 12. Så hun var omkring 9½ da hun fik den første. Hun bruger ca. 100 kr. om måneden, og det har hun gjort siden hun fik den - mere hvis hun fik lov...

Ulrick var næsten 9 da han fik hans (en af mine aflagte). Han havde spurgt til den i et år eller 2. I starten brugte han den mest til at spille på, men nu hvor han er blevet 10 år og bedre til at stave, SMSer han også meget. Han bruger 80-100 kr. om måneden - primært SMS, men også lidt stemmer til X-faktor mm. Vi har sagt det er ok han stemmer på de ting der koster 1 kr., men ikke dem der koster 5 kr. Han ringer vel for 10-20 kr. om måneden - mest til mor for lige at aftale ting (hun har næsten aldrig penge på hendes mobil, så hun kan ikke bare ringe til ham).

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi havde snakken fornylig, og vi kom frem til at ved 9-10 år ville det være passende :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej søde

jeg har ikke lige læst alle svarene, men det som falder mig ind, er om i skulle få en mobil mere med et billigt abo. måske en af ældre dato, som kan blive liggende i hjemmet, sådan lidt som en fastnet, så skal i ikke overveje om Tobias skal have en telefon endnu

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg har ikke lige læst alle svarene, men det som falder mig ind, er om i skulle få en mobil mere med et billigt abo. måske en af ældre dato, som kan blive liggende i hjemmet, sådan lidt som en fastnet, så skal i ikke overveje om Tobias skal have en telefon endnu

Det synes jeg faktisk er et rigtig godt forslag, hvis man ikke ønsker at barnet selv skal have telefon! Det havde jeg slet ikke overvejet :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej søde

jeg har ikke lige læst alle svarene, men det som falder mig ind, er om i skulle få en mobil mere med et billigt abo. måske en af ældre dato, som kan blive liggende i hjemmet, sådan lidt som en fastnet, så skal i ikke overveje om Tobias skal have en telefon endnu

Måske misforstår jeg noget, men hvad er så pointen med en mobil hvis den skal ligge i skuffen?

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Måske misforstår jeg noget, men hvad er så pointen med en mobil hvis den skal ligge i skuffen?

Vel hvis man ikke ønsker at børnene har en mobiltelefon, men gerne vil have der er en telefon i hjemmet, hvis de skal være alene - og samtidig ikke ønsker at betale til fastnet? :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ahh! Så er jeg med! :)

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mettemor: det handler jo ikke om at have den liggende i skuffen, men at have den stående et sted, hvor den altid har strøm, og så bruge den som husets telefon i stedet for en fastnet. Så behøver barnet endnu ikke en telefon selv, og man kan altid ringe hjem, hvis der er et eller andet...

Jeg går selv og overvejer denne løsning, da vi også har droppet den dyre fastnet.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej søde

jeg har ikke lige læst alle svarene, men det som falder mig ind, er om i skulle få en mobil mere med et billigt abo. måske en af ældre dato, som kan blive liggende i hjemmet, sådan lidt som en fastnet, så skal i ikke overveje om Tobias skal have en telefon endnu

Det har vi også overvejet, men er bare ikke sikker på at den altid vil blive lagt på sin plads, så den vil være til at finde igen ;) Det er helt klart med i vores overvejelser, men på den anden side så vil vi jo også gerne have, at han ville kunne ringe til os og spørge om han må køre med en hjem fra skole og lege.

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

"Vores" børn (mine bonusbørn) var 11 da de fik deres...

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

hej søde

jeg har ikke lige læst alle svarene, men det som falder mig ind, er om i skulle få en mobil mere med et billigt abo. måske en af ældre dato, som kan blive liggende i hjemmet, sådan lidt som en fastnet, så skal i ikke overveje om Tobias skal have en telefon endnu

Ahhh hvor smart. Eller måske bare en med et taletidskort?!

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mikkel han har en mobil, den har han haft siden han var 7. Han bruger den meget, men vi har taletidskort med fast opfyldning hver d. 1. Der ryger omkring 100kr i måneden.Han bruger den mest til sms, men indimellem også opkald. Er glad for at han har den. Sidste år kom han voldsomt til skade, mens han var ude, men han formåede selv at ringe efter hjælp, så da priste vi os virkelig lykkelige over den. Og iøvrigt var jeg ved at briste af stolthed over at han kunne forholde sig i ro, og have nærvær nok til at ringe efter hjælp, mens blodet fossede ud. Det er sg godt gået.

Thomas har også en, den fik han sidste år, men han bruger den stort set ikke. Det taletid han fik på da han fik den (starten af 2010), er det han stadig kører på, så det har været billigt ;)

Jeg synes nu det er meget rart de har dem. Fx. hvis de er ude og lege, så kan vi altid få fat i dem, hvis vi pludselig skal noget, eller de kan ringe hvis der (7-9-13) sker noget, eller de bliver forsinket.

Men vil klart anbefale taletidskort, med spærring for takserede sms og dataforbrug ;) :smilie_oster03:

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER